Volkswagen pokračuje v rozšiřování své řady elektromobilů. Někdejší koncept ID.Crozz se teď přeměňuje v ID.4. A předsériový kousek byl na skok v Česku. Díky němu můžete vidět, jak to bude vypadat také pod kapotou Škody Enyaq. Elektrické crossovery jsou totiž vlastně dvojčata.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A přestože Enyaq už se dá objednat, ještě nenechal pořádně nahlédnout pod kapotu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Podívejte, co tam čistokrevný elektromobil ukrývá. Mimo jiné si všimnete, že mu chybí přední části podběhů kol. To je dnes obvyklá cesta k úspoře hmotnosti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
První čistě elektrické kompaktní SUV bude sourozencem chystané Škody Enyaq a v hierarchii modelů VW se postaví těsně nad hatchback ID.3. Auto samozřejmě stojí na elektrické platformě MEB a slibuje dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
S Enyaqem bude ID.4 sdílet pohonné ústrojí i baterie, vyrábět se ale budou zvlášť – škodovka doma v Mladé Boleslavi, volkswagen v německém Cvikově.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ID.4 je dlouhý 4584 mm a rozvor náprav je 2766 mm. Do kufru se pod plato vejde 543 litrů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ta obří kola, která k mohutnému tělu ID.4 akorát pasují, jsou jedenadvacetipalcová.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nejprve bude uvedena verze s pohonem jen zadních kol, varianta s pohonem všech kol a výkonem 300 koní se dostane do prodeje o něco později.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pojetí přístrojovky navazuje na revoluční menší model ID.3. Malá kaplička pod volantem zobrazuje provozní údaje, další zobrazuje a opakuje velký head-up displej.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zajímavostí je ovládání všech elektricky stahovaných oken z místa řidiče. Jsou tam na to jen dvě tlačítka. A k tomu třetí, kterým se přepíná, zda chcete ovládat okna v předních nebo zadních dveřích.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pro rozjezd stačí mít v kapse klíč, není třeba mačkat startovací tlačítko. Stačí nastoupit, usednout a voličem nastavit, zda chcete jet vpřed, nebo couvat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prim hraje velký tablet infotainmentu uprostřed. Volič jízdy je u volantu, na středovém tunelu mezi předními sedadly zbyl prostor pro velké úložné plochy. Tunel je nezvykle nízký.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zatím jsou v českém předprodeji verze 1ST i 1ST Max, které jsou vybavené baterií s kapacitou 77 kWh a výkonem 150 kW s pohonem zadních kol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ceny zatím startují na 1 224 900 korunách, časem ovšem mají dorazit i slabší varianty s menším akumulátorem (a kratším dojezdem). Do prodeje se má Volkswagen ID.4 dostat ještě v letošním roce, první objednávky už delaleři shromážďují. První kusy do Česka přibzučí v prvním kvartálu příštího roku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Podvozek je dokonale zakrytovaný. To je důležité pro aerodynamiku. Její šlechtění je nejefektivnější cestou k minimalizaci spotřeby a prodloužení dojezdu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ID.4 se bude kromě Německa vyrábět také v Číně a USA. Stejně jako u Enyaqu doplní i ID.4 ještě druhá karosářská verze se splývavou zádí ve stylu kupé.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Všimněte si klik – vezmete za ni a nevyklopí se, je tam zevnitř schovaný mikrospínač, který při úchopu vždycky zmáčknete a dveře se pak otevřou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kabina je velká, dost místa je v obou řadách sedadel, zadní místa jsou výš než ta přední.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze
Autor: František Dvořák, iDNES.cz