Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Lekce moderního myšlení. ID.4 vysvětluje, jak skončí automobilismus

Autoprůmysl prochází největší změnou v historii. A změnit se bude muset i publikum – o těch našich milovaných a nenáviděných plechovkách se budeme muset naučit přemýšlet a mluvit úplně jinak. S tím se taky změní náš slovník a vůbec celý pohled na vnímání aut. První lekci změny myšlení dává VW ID.4.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lekce moderního myšlení? Nemyslete, od "myšlení" je tu EU!

0 0
možnosti
JS

Zlaté auto land-rover "pan Mopadži" opravili to afričani kladívkem a šroubovákem. Dneska by byla Afrika v pytli, kdyby tam měla jezdit takováto auta. typu ID4. 99,99% lidí by na to neměla. To co tam jezdí nezachrání US s EU se svými elektro iluzemi ani dohromady. Ještě že TAM je svět ještě normální. Miluji Afriku!

0 0
možnosti
ZM

Pan Mopadži by v Africe nebyl, kdyby si ho tam nedovezli Evropani, kteří se bez něj neobešli. Nebo snad znáte nějakou věhlasnou africkou automobilovou značku? Já ne. Když budou v Africe potřeba elektromobily, tak ten, kdo je bude potřebovat, si je tam zase doveze.

0 1
možnosti
RK

Já ujedu denně do práce a zpět 120km. Auto bych si klidně koupil, ale tak za půlku ceny a musím to spočítat tak, že to max. za 8 let vyhodím. Jinak energetický mix ČR je 49% uhlí, pak 37% jádro a nevýznamný zbytek obnovitelných zdrojů, takže je na stole pořád stejná otázka: spálit uhlí nebo naftu/benzín abych jezdil autem ??? No a karavan s tím stejně neutáhnu... Takže to starý naftový Santa Fe z roku 2008 budu opravovat tak dlouho, dokud to půjde... To je realita.

1 0
možnosti
ZM

Když započtete do elektromobilu spalování uhlí, započtěte do spalováku taky těžbu, přepravu a zpracování ropy a pak její rozvoz na benzínky a provoz těch benzínek. Ohledně CO2 je spalovák asi 2-3x horší než elektromobil. Ovšem CO2 je potravou rostlin, pro člověka v nízkých koncentracích téměř neškodný a nejspíš vůbec nemůže za globální oteplování. Horší jsou saze a NOx, které vám spalovák vypouští přímo pod nos.

Elektromobil karavan samozřejmě utáhne, ale tam už bude problém s dobou nabíjení. Spotřeba stoupne stejně jako u spalováku a budete muset nabíjet častěji. V tu chvíli už bude doba nabíjení vadit Pokud při běžném ježdění máte čas jízdy a přestávky v poměru 6:1, tak můžete jezdit s elektromobilem bez vážných omezení. Ovšem s tím karavanem by se vám to mohlo posunout k 3:1 a to už by asi nikdo nepřekousl.

https://www.youtube.com/watch?v=LaZhXXHRmGg

0 0
možnosti
AF

A16l53e52š 13F36r43ý54b31a

1. 4. 2021 21:21

Lekce moderního myšlení - vyměnit obyvatelstvo za nějaké hloupější, naivní, důvěřivé.

3 0
možnosti
DP

Však to se přece děje - příliv novoevropanu z Afriky.

0 0
možnosti
LK

Mam takovou drobnou otazecku. Jak dlouha je zivotnost baterie a kolikpak ta mrska stoji? Ja jen aby z toho krasneho vozu nebyl za 5 let drahy srot s baterkou co vydrzi z garaze za vrata a potrebou nakupu nove baterky za cenu pulky noveho auta.

0 0
možnosti
ZM

Typická záruka na baterii elektromobilu je 8 let nebo 160 tisíc km s garancí zůstatkové kapacity 70%. V reálu je to pak tak, že první roky klesá kapacita rychleji a pak se to zpomalí a většina má pak kapacitu něco kolem 90% dlouhodobě. Zatím nejsou náznaky, že by se baterie měla měnit v průběhu životnosti vozu, pokud je s baterií problém, projeví se nejspíš v záruce a tak se vymění bezplatně. Samozřejmě dost záleží na výrobci baterie, ale už i čínské firmy produkují kvalitní baterie a používá je například Tesla při výrobě v Šanghaji (konkrétně CATL, ty už jsou bez kobaltu).

No a kromě originál servisu se už objevují firmy, které v nefunkční baterii najdou vadný článek a baterii díky tomu zprovozní. Opotřebená baterie se pak dá prodat jako úložiště k solárním článkům, kde nevadí poměr kapacity a hmotnosti.

3 0
možnosti
SK

Další těžký krumpl, kde prim hrají likátka a obrázky a který se hodí do města a nejbližšího okolí, případně na okresky, protože jak zrychlíte na dálničních 130 - 140 km/h, dojezd se vám zcvrkne jak varlata při setkání s divokým lvem v otevřené savaně a budete co 150 - 200km na nabíjecí stanici. Ale nekup to, když to stojí jen o čtvrt mega víc, než srovnatelný model se spalovacím motorem benzín, co po dálnici dojede na jednu nádrž minimálně 4x dál... ;-D

4 1
možnosti
JV

J73o70s22e74f 53V37a43l98a

31. 3. 2021 20:41

tak maximalni rychlost 160 je urcite budoucnost 1. omezeni rychlosti do Nemecka dorazi taky 2. pokud jedu po nemecke dalnici 140, tak mijim Tesly S. ktere v ramci ekonomickeho jizdniho modu se drzi na limitu 120. Ani si nepamatuji, ze by mne nejaka Tesla S nekdy predjela . Takze budoucnost je : zrak fixovany na ukazatel zbyvajici energie v baterii.......:-))

0 0
možnosti
JM

Děkuji, ale nechci nic co mi kdokoliv vnucuje s jakkoliv krásným úmyslem! Zvlášť když je to eurobolševik! Těsně před zákazem prodeje spalováků si nějaký pořídím a budu ho udržovat při životě co to jen půjde.

3 0
možnosti
PB

Bohužel soudruzi z EU Vám pak nejspíš budou zakazovat, kam se spalováken jet a nejspíš brutálně napálí daň na PHM .

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
MG

To bude ideální pro Českou republiku se silnicema, jejichž šířka se odvíjí od šířky koňských povozů, které tu jezdily před 100 lety. Nadále nebude potřeba nové silnice, jen nakreslí více pruhů pro nová užší autonomní autíčka.

0 0
možnosti
JF

"budeme se muset naučit přemýšlet a mluvit úplně jinak" Jo především se majitelé těchto hraček budou muset naučit "vystoupit a nastoupit" vždycky když se softwaru zlíbí, obzvlášť aktualizace přinesou určitě spousty radovánek.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...