Diskuze
Zemní plyn je propadák. VW končí s CNG, novinky Škody jsou mezi posledními
Děkujeme za pochopení.
P28e65t19r 84H72a96r93i24p61r24a15s42a11d 51H98a90j80i23č
Dobrá analýza. Jen bych připomněl, že FC - fuel cell se nepřekládá jako spalovací článek, ale jako palivový článek.
Elektrolytický CH4 bych úplně nezatracoval. Pokud se povede vývoj FC na metan v automobilovém průmyslu, tak účinnost vyleze asi na dvojnásobek (teoretická účinnost je vysoká, běkde kolem 98%), to by znamenalo dojezd se 100kWh cca stejný jako u FC na vodík a plnící stanice by zůstaly stejné. Ekologická stopa, by při výrobě CH4 elektrolýzou z OZE a spotřebováním vzdušného CO2 zůstala neutrální.
J52i55ř72í 38C31h22o75c36h57o79l69á26č
až splaskne ta habaďůra s autíčky na baterky , to bude veselo
J24a76n 96J69e71s34l52í49n60e28k
Jezdil jsem 10 let v Itálii s Fiat Grande Punto hybrid CNG/benzin.
Výhody: 1. Výrazně nižší náklady na pohonnou hmotu
2. Při zákazu vjezdu do centra města (v Římě velmi časté, zvláště o víkendech), tento typ vozu nebyl postižen
3.Jednodušší údržba
Nevýhody:1.Řídká sít čerpacích sranic, v celém Římě jenom 5, na periferii, protože pro podzemní nádrže plynu jsou nutné parametry, které uvnitř města není možné dodržet, s tím souvisi časté fronty, u mého vozu naplnění celé nádrže s dojezdovou kapacitou 200-220 km trvalo cca 4-5 minut, máte-li před sebou 5-6 vozů, tak si spočítejte, kolik trvá natankování
2.Při startování při teplotě od 5 C níže (i v Římě v zimě bývá), je nutno přehodit na benzín a teprve po 2-3 minutách chodu motoru/jízdy možno přejít na CNG
3. Povinnost každé 2 roky revidovat, eventuelně vyměnit nádrže na plyn, cena za pouhou revizi cca € 250
4. Menší zavazadlový prostor, protože nádrže zabírají čast zavazadlového prostoru
Při parkování jsem na žádné problémy nenarazil, všechny podzemní garáže mohou přijímat též vozidla na CNG/LPG. Nevím přesně, ale Fiat a Iveco pořád produkují vozidla na CNG. Podle mne je chyba zrušit kompletně tuto produkci, pro město je to ideální, nízkoemisní a ekonomické vozidlo.
P40e41t35r 81H48a37r31i94p75r36a55s68a47d 44H88a89j44i95č
Pokud se týče větších vozů, tj. nákladních, kuka vozů, tak si jsem jistý, že hybridní CNG jen tak nezruší ani VW, tedy pokud má takový model (MAN) v nabídce. Mercedes to má, MAN asi taky. https://www.greencarcongress.com/2014/09/20140928-maniaa.html
J19i45ř49í 24K54u44c98h38t45a
Oni ti šašci ta auta s CNG neumějí prodávat. Ptal jsem se taxikáře v ruské, Kaliningradu, proč má Octavii předělávání na CNG a proč si raději nekoupil originál/ jednoduše proto, že se tam nevyvážení. Přitom v Rusku má CNG tradici
T40o78m73á47š 40D62o34m25i41n12i49k
Smutná zpráva. CNG je opravdu ekologický pohon, který ani nepotřebuje GPF, aby neprodukoval pevné částice, a nestojí ranec. Má i velké nevýhody, jako těžké nádrže ovlivňující rozložení hmotnosti, které ani po zmenšení té benzínové nenabídly zajímavý dojezd, resp. právě naopak, ale myslím, že určitý potenciál měl. Zaměřit se tak slepě na EV a ignorovat vše ostatní je podle mě strategická chyba. Vždyť má v podstatě podobné nevýhody jako CNG, jen k ním přidává o výrazně vyšší cenu.
I73v47a15n 62M13a42r69e55k
Ještě upustit od baterkáčů, a vše bude v normálu.
K39a61r80e81l 89P55l40š24e78k
To, o čem se potichu v N. hovořilo již řadu posledních let je realitou,a to i přes masivní státní podporu trvající přes 20 let.
Hlavním důvodem konce je diskomfort při tankování (řídká síť čerpacích stanic ve srovnání s ropnými produkty, obtížnější nasazování tankovací pistole a celkově delší tankování).
A to není příliš dobrý signál pro rozvoj bateriové elektromobility, kde"tankovací diskomfort je ještě podstatně větší...
M25a86r90t81i20n 91N89o25v11a87k
Pane Plšek, tankovaci pistoli Vam po dvou uvodnich zkusebnich pokusech nasledne v poho nasadi kazda zenska, ktera neni totalni strevo, talze jakypak diskomfort. Delsi tankovani - to je zrejme take pouze vtip. Plnou cng nadrz mam u Octy ctyrocka za cca 3-4 minuty max. Opravdova tragedie a diskomfort :-))
V25l16a23d29i56m86í94r 32D70i40a86t20k21a
Prostě se CNG málo dotuje a výhled s placením daní je najasný. Kdo by to kupoval :)
K53a97r82e59l 96K83o90š98ť47á55l
Problém je mimo jiné v tom, že politici sice utahují šrouby, ale zároveň zachovávají jakože "technologickou neutralitu". Pokud můžou emisní limity splnit i nafťáky, pak zákazník nekoupí nejisté CNG natož drahé elektro, mimo fandů konkrétní technologie. Pokud by vlády zakázaly prodej osobních nafťáků, bylo by CNG zajímavou alternativou, jenže k tomu jim zase chybí motivace, když CNG musí dotovat sníženou sazbou spotřební daně a na elektrice stát teprve nic nevydělá. A tak zatímco vlády lavírují, automobilky se smaží ve vlastní šťávě a zákazník, který většinově zatím nestrávil ani downsizing se radši drží starých jistot. Zatímco by z pohledu emisí bylo logičtější vyřadit naftu, kvůli konkurenci na to nemůžou ani pomyslet, tak vypustí okrajové CNG a dál budou doufat, že se stane zázrak a nějak se to vyřeší.
T98o53m20á66š 62K54u24t46á12l53e54k
Proč by bylo lepší vyřadit naftu? Pokud jde čistě o emise CO2, tak jsou na tom moderní naftové motory lépe, než ty benzínové, ne?
M48a25r41e33k 93A94b33s68i83k
Pro všechny mé mínusáře. Prosím, prostudujte si co se dělá z ropy, jaký je výrobní cyklus, kde je ropa, benzín, mazut apod. Co pak s tím apod. Dále pak, plyn. Ano, sice trubky jdou v Baltu po dně, ale Amíci do toho hodili vidle. To, že se z toho bude v Německu částečně vyrábět elektřina, ano, ale jako záložní elektrárny. Já proti plynu nic nemám, je to asi nejlepší palivo pro vytápění domácnosti obecně, ale jako CNG pro provoz automobilu?
A o účinnosti. Když budu mít les, tak nejlepší pro mě by byla auta na dřevoplyn, jako za války, třeba ve Francii, Švédsku. Ale hned po válce se zase přešlo na benzín.
Dnes je levná ropa díky Saudům, ale co zítra. Neměli bychom se spíše soustředit na to, aby byla doprava nezávislá na palivu? Na geopolitické situaci. Na tom, jak se kdo vyspí. Když nebude elektřina, nebude současná civilizace.
K91a15r74e26l 37K21o18š40ť28á27l
Trubky se dodělají, až odstaví jádro i uhlí, plyn už rozhodně nebude jen záloha. Zbytek nikdo nerozporuje, problém je v tom, že tu nikdo nemá koule nějak to rozhodnout, narýsovat jasnou cestu kam a jak se chceme dostat. A i sami pokrytečtí Němci to mají ujasněné jen zdánlivě, když jejich vlastní lidi ty ekologické zázraky ignorují.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Prodej 2 stavebních pozemků 1005 m2 a 1185 m2
Uničov - Renoty, okres Olomouc
2 814 000 Kč