Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zemní plyn je propadák. VW končí s CNG, novinky Škody jsou mezi posledními

Volkswagen ukončuje vývoj nových modelů vozů na zemní plyn. Aktuálně prodávaná auta nebudou mít žádné následovníky. Zákazníků nebylo dost, i přes nesporné výhody těchto vozidel. VW se totiž nyní plně koncentruje na elektromobilitu. Rozhodnutí se dotkne i Škody, která v Česku z loňských téměř 57 tisíc prodala skoro 1 200 aut na CNG.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobrá analýza. :-) Jen bych připomněl, že FC - fuel cell se nepřekládá jako spalovací článek, ale jako palivový článek.

Elektrolytický CH4 bych úplně nezatracoval. Pokud se povede vývoj FC na metan v automobilovém průmyslu, tak účinnost vyleze asi na dvojnásobek (teoretická účinnost je vysoká, běkde kolem 98%), to by znamenalo dojezd se 100kWh cca stejný jako u FC na vodík a plnící stanice by zůstaly stejné. Ekologická stopa, by při výrobě CH4 elektrolýzou z OZE a spotřebováním vzdušného CO2 zůstala neutrální.

1 0
možnosti
Foto

až splaskne ta habaďůra s autíčky na baterky , to bude veselo :-P

2 0
možnosti

Jezdil jsem 10 let v Itálii s Fiat Grande Punto hybrid CNG/benzin.

Výhody: 1. Výrazně nižší náklady na pohonnou hmotu

2. Při zákazu vjezdu do centra města (v Římě velmi časté, zvláště o víkendech), tento typ vozu nebyl postižen

3.Jednodušší údržba

Nevýhody:1.Řídká sít čerpacích sranic, v celém Římě jenom 5, na periferii, protože pro podzemní nádrže plynu jsou nutné parametry, které uvnitř města není možné dodržet, s tím souvisi časté fronty, u mého vozu naplnění celé nádrže s dojezdovou kapacitou 200-220 km trvalo cca 4-5 minut, máte-li před sebou 5-6 vozů, tak si spočítejte, kolik trvá natankování

2.Při startování při teplotě od 5 C níže (i v Římě v zimě bývá), je nutno přehodit na benzín a teprve po 2-3 minutách chodu motoru/jízdy možno přejít na CNG

3. Povinnost každé 2 roky revidovat, eventuelně vyměnit nádrže na plyn, cena za pouhou revizi cca € 250

4. Menší zavazadlový prostor, protože nádrže zabírají čast zavazadlového prostoru

Při parkování jsem na žádné problémy nenarazil, všechny podzemní garáže mohou přijímat též vozidla na CNG/LPG. Nevím přesně, ale Fiat a Iveco pořád produkují vozidla na CNG. Podle mne je chyba zrušit kompletně tuto produkci, pro město je to ideální, nízkoemisní a ekonomické vozidlo.

0 0
možnosti

Pokud se týče větších vozů, tj. nákladních, kuka vozů, tak si jsem jistý, že hybridní CNG jen tak nezruší ani VW, tedy pokud má takový model (MAN) v nabídce. Mercedes to má, MAN asi taky. https://www.greencarcongress.com/2014/09/20140928-maniaa.html

1 0
možnosti

Oni ti šašci ta auta s CNG neumějí prodávat. Ptal jsem se taxikáře v ruské, Kaliningradu, proč má Octavii předělávání na CNG a proč si raději nekoupil originál/ jednoduše proto, že se tam nevyvážení. Přitom v Rusku má CNG tradici

4 0
možnosti

Smutná zpráva. CNG je opravdu ekologický pohon, který ani nepotřebuje GPF, aby neprodukoval pevné částice, a nestojí ranec. Má i velké nevýhody, jako těžké nádrže ovlivňující rozložení hmotnosti, které ani po zmenšení té benzínové nenabídly zajímavý dojezd, resp. právě naopak, ale myslím, že určitý potenciál měl. Zaměřit se tak slepě na EV a ignorovat vše ostatní je podle mě strategická chyba. Vždyť má v podstatě podobné nevýhody jako CNG, jen k ním přidává o výrazně vyšší cenu.

7 0
možnosti
Foto

I73v47a15n 62M13a42r69e55k

12. 3. 2020 11:41

Ještě upustit od baterkáčů, a vše bude v normálu. R^

5 0
možnosti

K39a61r80e81l 89P55l40š24e78k

12. 3. 2020 11:23

To, o čem se potichu v N. hovořilo již řadu posledních let je realitou,a to i přes masivní státní podporu trvající přes 20 let.

Hlavním důvodem konce je diskomfort při tankování (řídká síť čerpacích stanic ve srovnání s ropnými produkty, obtížnější nasazování tankovací pistole a celkově delší tankování).

A to není příliš dobrý signál pro rozvoj bateriové elektromobility, kde"tankovací diskomfort je ještě podstatně větší...

5 2
možnosti
Foto

Pane Plšek, tankovaci pistoli Vam po dvou uvodnich zkusebnich pokusech nasledne v poho nasadi kazda zenska, ktera neni totalni strevo, talze jakypak diskomfort. Delsi tankovani - to je zrejme take pouze vtip. Plnou cng nadrz mam u Octy ctyrocka za cca 3-4 minuty max. Opravdova tragedie a diskomfort :-))

2 0
možnosti

Prostě se CNG málo dotuje a výhled s placením daní je najasný. Kdo by to kupoval :)

0 0
možnosti

Problém je mimo jiné v tom, že politici sice utahují šrouby, ale zároveň zachovávají jakože "technologickou neutralitu". Pokud můžou emisní limity splnit i nafťáky, pak zákazník nekoupí nejisté CNG natož drahé elektro, mimo fandů konkrétní technologie. Pokud by vlády zakázaly prodej osobních nafťáků, bylo by CNG zajímavou alternativou, jenže k tomu jim zase chybí motivace, když CNG musí dotovat sníženou sazbou spotřební daně a na elektrice stát teprve nic nevydělá. A tak zatímco vlády lavírují, automobilky se smaží ve vlastní šťávě a zákazník, který většinově zatím nestrávil ani downsizing se radši drží starých jistot. Zatímco by z pohledu emisí bylo logičtější vyřadit naftu, kvůli konkurenci na to nemůžou ani pomyslet, tak vypustí okrajové CNG a dál budou doufat, že se stane zázrak a nějak se to vyřeší.

2 2
možnosti

Proč by bylo lepší vyřadit naftu? Pokud jde čistě o emise CO2, tak jsou na tom moderní naftové motory lépe, než ty benzínové, ne?

2 0
možnosti

M48a25r41e33k 93A94b33s68i83k

12. 3. 2020 10:33

Pro všechny mé mínusáře. Prosím, prostudujte si co se dělá z ropy, jaký je výrobní cyklus, kde je ropa, benzín, mazut apod. Co pak s tím apod. Dále pak, plyn. Ano, sice trubky jdou v Baltu po dně, ale Amíci do toho hodili vidle. To, že se z toho bude v Německu částečně vyrábět elektřina, ano, ale jako záložní elektrárny. Já proti plynu nic nemám, je to asi nejlepší palivo pro vytápění domácnosti obecně, ale jako CNG pro provoz automobilu?

A o účinnosti. Když budu mít les, tak nejlepší pro mě by byla auta na dřevoplyn, jako za války, třeba ve Francii, Švédsku. Ale hned po válce se zase přešlo na benzín.

Dnes je levná ropa díky Saudům, ale co zítra. Neměli bychom se spíše soustředit na to, aby byla doprava nezávislá na palivu? Na geopolitické situaci. Na tom, jak se kdo vyspí. Když nebude elektřina, nebude současná civilizace.

0 1
možnosti

Trubky se dodělají, až odstaví jádro i uhlí, plyn už rozhodně nebude jen záloha. Zbytek nikdo nerozporuje, problém je v tom, že tu nikdo nemá koule nějak to rozhodnout, narýsovat jasnou cestu kam a jak se chceme dostat. A i sami pokrytečtí Němci to mají ujasněné jen zdánlivě, když jejich vlastní lidi ty ekologické zázraky ignorují.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...