Úterý 7. února 2023, svátek má Veronika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. února 2023 Veronika

Potvrzeno: Kabaň u VW končí. Novému šéfovi se nelíbily jeho návrhy

Exkluzivně   22:39aktualizováno  21. ledna 10:13
Andreas Mindt, šéfdesignér britské značky Bentley, která patří do koncernu Volkswagen, bude šéfovat stylingu značky VW, informaci exkluzivně pro iDNES.cz potvrdil zdroj z koncernu Volkswagen, který je se situací obeznámen. Německý designér nahradí Jozefa Kabaně, který má přejít do studia Design Future Centrum VW v Postupimi, uvedl zdroj, jenž nechce být jmenován.
Jozef Kabaň a koncept VW ID. Life

Jozef Kabaň a koncept VW ID. Life | foto: Volkswagen

Značka Volkswagen, která je jednou z hlavních v koncernu VW, změní šéfdesignéra 1. února.

Nástupcem Mindta v Bentley má být Tobias Suehlmann, který v současnosti vede design exteriéru u této ultraluxusní značky německé skupiny. Suehlmann nastoupil do Bentley v říjnu 2021, předtím pracoval pro Bugatti, Aston Martin, McLaren a značku VW.

Andreas Mindt

Kabaň, který 4. ledna oslavil padesátiny, byl šéfdesignérem značky od roku 2020.

Future Center Europe

Deignstudio v Postupimi, které má být novým Kabaňovým působištěm, je samostatné studio koncernu Volkswagen, které nespadá pod žádnou ze značek skupiny. Hraje rolí kreativního centra, které má svými nápady a vizemi inspirovat celý koncern Volkswagen (značky VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, VW užitkové vozy, Scania a MAN).

„Future Center Europe je unikátní oddělení koncernu Volkswagen, kde vysoce kreativní tým více než dvaceti národností zastupujících několik oborů čelí budoucnosti mobility společně. Nabízíme vzrušující pracovní náplň a příležitost posunout laťku pro prožívání budoucnosti,“ píše se na webu, který nabízí v tomto studiu práci, aktuálně hledají tři zaměstnance (mimo jiné interiérového designéra) a nabízejí stáž devíti studentům.

„Nabízíme individuální zodpovědnost a skvělou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Vstupem do našeho týmu máte jedinečnou příležitost ovlivnit všechna designová studia koncernu Volkswagen,“ uvádí.

Postupimské studio značky platilo vždy za centrum kreativity. Na druhu stranu může vzhledem k tomu, že jeho tvorba nemá přímou vazbu na konkrétní značky a jejich modely, působit spíše jako „odkladiště“ zasloužilých designérů, případně inkubátor nových talentů. Dá se tedy čekat, že Josef Kabaň který je za svou hvězdnou kariéru zvyklý na miliony vyrobených reálných aut nesoucích jeho podpis (Audi Q5, Bugatti Veyron, VW Lupo, Škody Octavia, Rapid, Superb, Kodiaq...), dlouho v Postupimi snít o vizích sci-fi aut z vědeckofantastických románů nevydrží.

Podle původní zprávy renomovaného magazínu z prostředí autoprůmyslu Automotive News Europe má být za náhlou změnou to, že od loňska nového generálního ředitele značky VW Thomase Schäfera neuspokojovaly některé Kabaňovy návrhy. Schäfer přišel do Volkswagenu loni od značky Škoda. Je to první tak rázný krok, který se za dobu jeho působení ve vrcholovém managementu koncernu (je též členem představenstva celého VW Group za velkoobjemové značky) dostal na veřejnost. V Mladé Boleslavi platil za muže konsenzu, charismatického motivátora s jasnou vizí. Značka Volkswagen ovšem nyní neprochází zrovna šťastným obdobím, vyžaduje změny, přechod na elektromobilitu drhne, Schäfer opakovaně prohlásil, že budou potřeba výrazné změny. Kabaň je k tomu nejen extrémně talentovaný a pracovitý, ale též velmi tvrdohlavý.

Vše nejlepší! Tvůrci krásných moderních škodovek je padesát

Kabaň měl mimo jiné za úkol přepracovat design konceptu ID Life představeného na autosalonu IAA v Mnichově v roce 2021. Automobilka po analýze ohlasů publika požadovala, aby vůz, z něhož má vzejít nový nejmenší elektromobil značky, dostal jiný modernější a emotivnější vzhled.

Malý elektromobil má být představen v roce 2025. A dostane sourozence pod značkami Cupra (Seat) a Škoda, vývoj této trojice modelů obstarává španělská značka. Trojice značek má podle informací ze zákulisí představit dokonce čtyři modely, dvě pod značkou VW, a po jednom v podání Škodovky a Cupry.

VW představil malý elektromobil za půl milionu, dostane dvojče od Škody

V uplynulém týdnu pro magazín Quattroruote šéf značky Seat Wayne Griffiths prohlásil: „Platforma pro malá elektrická auta skupiny Volkswagen, za jejíž vývoj jsme zodpovědní, umožňuje každé značce udělat něco speciálního. Značka VW udělá dvě varianty, my se zaměříme jen na jednu, a tak neplánujeme variantu Cupra se zvýšeným podvozkem.“ Italský magazín upřesňuje, že v továrně v Martorellu budou vyráběny dvě varianty Volkswagenu ID.2 a model Cupra vycházející stylisticky z konceptu UrbanRebel, zatímco model pod značkou Škoda má vyjíždět ze závodu v Pamploně.

Šéf Škody převzal vedení VW. Velký rozhovor na rozloučenou pro iDNES.cz

Schäfer také po Kabaňovi požadoval, aby jeho designérský tým přepracoval styling chystané elektrické vlajkové lodi značky VW Trinity tak, aby místo vzhledu sedanu získal vzhled crossoveru.

Čtvrt století na vlně úspěchu a pět let trápení

Kabaň začal svou kariéru u Volkswagenu začátkem devadesátých let, vše odstartovala jeho účast v designérské soutěži Škody, která byla tehdy novou akvizicí koncernu VW.

Malé elektromobily Škody a VW poprvé oficiálně. Vyrobí je ve Španělsku

Kabaň po čtvrt století, kdy jeho hvězda stoupala v rámci VW od Bugatti Veyron přes Audi po šéfdesignérský post v Mladé Boleslavi, v roce 2017 narychlo skupinu Volkswagen opustil. Přešel k BMW a Rolls-Roycu, kde si ovšem vysloveně nepadl do oka se svým nadřízeným, podobně svéhlavým Adrianem van Hooydonkem. V roce 2020 už byl tedy zpátky ve Wolfsburgu na místě šéfdesignéra značky Volkswagen.

Jeho nástupce, třiapadesátiletý Mindt, je rovněž veteránem koncernu VW; vyrostl ve Wolfsburgu, kde sídlí centrála VW. Jeho otec byl konstruktérem ve VW.

Nesnesitelný génius Jozef Kabaň. Pomníkem slavného designéra jsou škodovky

Není to první změna na nejvyšších postech mezi designéry největšího německého koncernu. Koncem loňského roku skončil po třicetileté kariéře u Volkswagenu šéfdesignér celé skupiny (a tedy Kabaňův nadřízený) Klaus Bischoff Zyciora, který tuto funkci zastával od roku 2020. Když tehdy povýšil, nahradil ho na místě vedoucího studia značky Volkswagen právě Kabaň.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Jak se žije v norském ráji elektroaut. Úzkost o nabití a dojezd podle mrazu

Elektrickým Fordem Mach-e do Norska

VIDEO Norští majitelé elektromobilů mají slovo pro to, jak se cítí, když při jízdě v mrazivém počasí...

Toxická Tesla. Vizionářská značka trpí a není to kvůli tweetům Elona Muska

Šéf Tesly Elon Musk v roce 2013 odmítl nabídku předsedy dozorčí rady...

Tesla hlásí rekordní prodeje, zároveň ovšem ztratila rekordní část své hodnoty. Proč jsou její...

Výroba aut by kvůli nedostatku čipů mohla do roku 2026 klesnout o pětinu

Deska s tištěnými spoji, rezistory a čipy

Celosvětová výroba automobilů by do roku 2026 mohla klesnout asi o 20 procent, což je zhruba o 18...

Potvrzeno: Kabaň u VW končí. Novému šéfovi se nelíbily jeho návrhy

Jozef Kabaň a koncept VW ID. Life

Exkluzivně Andreas Mindt, šéfdesignér britské značky Bentley, která patří do koncernu Volkswagen, bude šéfovat...

Špatný leden autoprůmyslu Evropy. Krachují už i protežované elektroprojekty

Wankelův motor je umístěn v přídi modelu MX-30 e-Skyactiv R-EV udává ve...

VIDEO Konec roku a počátek nového je obdobím bilancování a přehodnocování. A bohužel v tom momentálně...

Poslední hřmění pořádných motorů a jeden zázračný vyvinuli v Číně

Wey Yuanmeng se bude prodávat pouze s plug-in hybridním pohonným ústrojím.

VIDEO Promenáda novinky pro ty, kdo mají na auto přichystaný pořádný ranec peněz, se nese ve znamení...

Udělal Toyotu sexy, boj s elektrickou zaslepeností už nechá na čahounovi

V dubnu odstupující Akio Toyoda je druhým nejdéle sloužícím šéfem velké...

„Lidé v autoprůmyslu jsou mlčící většinou. A kladou si otázku, zda jsou elektromobily skutečně...

  • Nejčtenější

Jak se žije v norském ráji elektroaut. Úzkost o nabití a dojezd podle mrazu

Norští majitelé elektromobilů mají slovo pro to, jak se cítí, když při jízdě v mrazivém počasí nervózně sledují...

Špatný leden autoprůmyslu Evropy. Krachují už i protežované elektroprojekty

Konec roku a počátek nového je obdobím bilancování a přehodnocování. A bohužel v tom momentálně není příliš optimismu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slováci mohou na červenou doprava. Čechům to sliboval ministr před pěti lety

V Americe je to běžné, v Evropě jen někde. Nově i na Slovensku. Tamní úřady zavádějí do provozu novou dopravní značku,...

Dva roky s Toyotou Proace. Japonská eurododávka si rekordní prodeje zaslouží

Premium Nejprodávanější „rodinná dodávka“ v Česku je Toyota Proace Verso. Převlečený francouzský „multivan“ láká zákazníky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VIDEO: Superb s pluhem ve Švédsku čistí silnice

Sněžný pluh nemusí být obrovský, nemusí být ani oranžový. V některých zemích běžně používají i osobní auta, zvlášť tam,...

Kriminalista Karel Tichý: Jestli se Radovan Krejčíř vrátí, budu první mrtvý

Premium Podle Karla Tichého už dříve Radovan Krejčíř vyslal signál, že chce zpátky do Česka. A byl za to ochotný vysvětlit...

Trable s láskou v posteli. Když chce jeden z partnerů víc než ten druhý

Premium „Ty už mě nemiluješ! Vůbec tě nevzrušuju!“ protne noční ticho výčitka ostrá jako břitva a následuje vzlykot, nad nímž...

Závislost na alkoholu? Při odvykání můžete vidět bílé myši, vysvětluje odbornice

Premium Dvě skleničky vína ještě neznamenají závislost na alkoholu. „Aby člověk mohl být označen za závislého, musí splnit...

Výroba aut by kvůli nedostatku čipů mohla do roku 2026 klesnout o pětinu

Celosvětová výroba automobilů by do roku 2026 mohla klesnout asi o 20 procent, což je zhruba o 18 milionů vozidel,...

Toxická Tesla. Vizionářská značka trpí a není to kvůli tweetům Elona Muska

Premium Tesla hlásí rekordní prodeje, zároveň ovšem ztratila rekordní část své hodnoty. Proč jsou její akcie jako na houpačce...

Slováci mohou na červenou doprava. Čechům to sliboval ministr před pěti lety

V Americe je to běžné, v Evropě jen někde. Nově i na Slovensku. Tamní úřady zavádějí do provozu novou dopravní značku,...

Jak se žije v norském ráji elektroaut. Úzkost o nabití a dojezd podle mrazu

Norští majitelé elektromobilů mají slovo pro to, jak se cítí, když při jízdě v mrazivém počasí nervózně sledují...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Žena vypadá jako holčička, lidé zaměňují jejího manžela za tatínka

Třicetiletá Carolyn Fulltzová z USA už je trojnásobnou maminkou, ale stále vypadá jako malá holka. Její o tři roky...

Každý má nějakou erotickou slabůstku či fetiš. Které patří mezi nejčastější?

Mít v sexuálních hrátkách nějakou více či méně podivnou „úchylku“, která nám dělá dobře, rozhodně není hřích. Je to...

A TOTO VÍTE? K čemu je ten tlustý válec na hlavních moderních tanků

Seriál I na tanku lze identifikovat věci, které mohou u někoho vzbudit otazníky. Například tlustší válec na hlavni kanonu....

Zemřela zpěvačka Naďa Urbánková. Proslavila se hity Závidím či Drahý můj

Ve věku 83 let zemřela v pátek zpěvačka a herečka Naďa Urbánková, držitelka pěti Zlatých slavíků, interpretka hitů...

Jak poznat přetížená játra. Příznaky, které by vás měly varovat

Již dávno neplatí, že za nemocná játra může jen a pouze nadměrná konzumace alkoholu. Stále častěji je totiž na vině...