Volkswagen Golf a Seat Leon dostaly plasty a pohon 4x4

aktualizováno 
Oplastované verze běžných kombíků jsou stále velmi oblíbené. Co je u Škody a Volkswagenu naprosto běžné, to je u sesterského Seatu velmi neobvyklé. Přesto nový leon dostane drsnější verzi kombíku.

Volkswagen Golf Alltrack a Seat Leon X-PERIENCE | foto: VW a Seat

Seat se do oplastovaných verzí základních modelů pustil v roce 2007, kdy do lehkého terénu připravil model Altea XL, který označil Altea Freetrack (více zde). Samotná altea je ale spíš MPV než klasické kombi, v minulé modelové generaci ale Seat nic vhodnějšího neměl. I tak je Altea Freetrack velmi originálním vozem, který klasickým oplastovaným kombíkům příliš nekonkuruje, vypadá jako SUV. 

Fotogalerie

Klasické oplastované kombíky do lehkého terénu, to jsou třeba Volvo XC70 (spolu s Audi Allroad asi etalon třídy), Passat Alltrack a nebo dobře známá Octavia Scout. Díky zájmu zákazníků na trhu najdeme ale i auta, která dostala jen plast na spodek karoserie a technika zůstala nezměněná. Škodovka je v tom přeborníkem, verzi Scout najdeme u Fabie i Roomsteru.

Mezi pravověrné "plasťáky" s terénní technikou se zařadí od letošního podzimu další Seat. Nová generace Leonu existuje i ve verzi kombi a od toho byl už jen krůček k lehké terénní úpravě tohoto modelu. Nejmenuje se ale Freetrack jako starší altea, Seat dal novince do vínku označení X-Perience. Auto mělo premiéru na podzim na autosalonu v Paříži, prodávat se začne před koncem roku. 

Oproti Altee Freetrack, která je nápadná snad na kilometr daleko, především v častém žlutém laku, tak s novým Leonem X-Perience byli designéři Seatu mnohem konzervativnější. Výsledkem je decentní úprava exteriéru a minimální změny v interiéru.

Na čtyři se postaví i Golf kombi

V Paříži představil novou čtyřkolku i Volkswagen. Jmenuje se Golf Alltrack a je postavený na Golfu kombi. Se Seatem je to velmi blízký příbuzný. Auto je o dva centimetry výše a o pohon všech čtyř kol se stará systém 4Motion s elektronickým diferenciálem.

Pod kapotou oplastovaného kombíku budou zpočátku čtyři motory: jeden benzinový a tři diesely. V podstatě úplně stejná paleta jako u Leonu X-Perience. Benzinový 1,8 TSI má 132 kW. Nejslabší diesel má objem 1,6 litru a výkon 81 kW, silnější dvoulitrový agregát bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 110 a 135 kW.

Volkswagen Golf Alltrack

Volkswagen Golf Alltrack

Zvnějšku Seat přidal leonu upravené plastové nárazníky vpředu i vzadu včetně hliníkových lišt a spodní plastovou lištu po bocích karoserie, která lemuje i blatníky. Na střeše jsou pak obvyklé ližiny. Drobným detailem jsou chromované koncovky výfuků a X-Perience dostane speciální kola. V základu sedmnáctipalcová, za příplatek o palec větší. Uvnitř se úpravy omezují na jiné látky a na znáčky X-Perience.

Leon X-Perience nebude oplastovaným krasavcem, který se drsně jen tváří. Podvozek je zvýšený oproti běžnému kombíku o 15 mm, což není mnoho, ale podle fotografií by to mělo pro lehký terén, polní cesty a obrubníky stačit. V nabídce bude pohon všech kol systému Haldex páté generace včetně pomocníků EDS a XDS. Technika je tak stejná jako třeba u nové Octavie Scout.

A nic nového nenajdeme ani pod kapotou, motory jsou dobře známé z jiných koncernových aut a základní verze leonu. Oproti Scoutu je nabídka o jeden agregát bohatší, a to o nejslabší diesel 1,6 s výkonem 81 kW. Octavia Scout začíná až na dvoulitrovém TDI s výkonem 110 kW, což je u leonu prostřední nabídka.

SEAT Leon X-PERIENCE

Pro příznivce nafty bude vrcholem pod kapotou Leonu X-Perience opět dvoulitrové TDI, tentokrát ale naladěné na 135 kW. Příznivci zážehových agregátů mají jedinou volbu, kterou je 1,8 TSI s výkonem 132 kW. Oba nejvýkonnější motory budou standardně spojené s automatickou převodovkou DSG. U slabších verzí bude automat za příplatek a základem bude šestistupňová manuální převodovka.

Leon X-Perience 1.6 TDI 4WD s šestistupňovým manuálem startuje na ceně 599 900 Kč. Provedení s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW/150 k vyjde na 643 900 Kč, vrcholná verze stejného motoru vyladěná na 135 kW/184 k stojí 718 900 Kč a v sériové výbavě má šestistupňovou převodovku DSG. Benzinový čtyřválec 1.8 TSI 4WD 132 kW/180 k v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG je za 655 900 Kč.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Škoda představila Scalu na zemní plyn, chystá se další škodovka na CNG

Škoda Scala G-TEC

Škoda představuje nový model Scala v provedení na zemní plyn. Ten je pro uživatele zajímavou alternativou k...

Další z rubriky

Škoda ze hry o novou fabriku VW. Superb, nebo Karoq se přestěhují do Turecka

Škoda Superb Sportline

Mladoboleslavská značka měla mít na starosti stavbu závodu koncernu VW. Stavbu a vedení továrny, kde se kromě škodovek...

Pětinu dopravních nehod způsobuje únava. Mikrospánek nepřemůžete, zastavte

Ilustrační snímek

Téměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z...

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Najdete na iDNES.cz