Diskuse k článku

Německý soud má vzorovou žalobu na VW, další poškození se mohou přidat

Německá organizace na ochranu spotřebitelů Verbraucherzentrale Bundesverband podala 1. listopadu u soudu v dolnosaském Braunschweigu první takzvanou vzorovou žalobu na koncern Volkswagen kvůli emisnímu skandálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i56ř47í 87N29o94v27á17k 1932209797759

Tak z hlediska práva a fungování technických norem je to jasné, jestliže jsem dosáhl homologace (tj. splnění technických norem) podvodem je homologace zrušena. Takhle by to mělo fungovat a kdybych já někomu navrhl a firma poté vyrobila radar a já homologace dosáhl podvodem, přijde výrobek o homologaci a já budu muset vracet peníze.

Pochopitelně toto řešení je zde politicky nepřípustné, protože nemůžete sebrat auto milionu svých obyvatel a k tomu položit svou největší firmu. Ovšem je otázka jak se k tomu postaví soud, protože vozidla mají homologaci, ačkoliv nesplňují technické normy a s tím právo úplně nepočítá.

+1/−2
6.11.2018 18:42

P21e26t49r 16Č44e19r53m11á11k 9708235109370

Právě, a jelikož homologace podvodem získána nebyla a normy jsou řádně plněny tak logicky platí a tím pádem není co řešit R^

0/0
8.11.2018 18:55

J76i70ř23í 76N88o71v68á70k 1402719617189

Vy žijete ve své paralelní realitě? Celá dieselgate je o nedovolených praktilách při testování emisí. V postupech homologace je totiž výslovně zakázáno upravovat software tím způsobem jak to dělal (nejen) volkswagen.

0/0
8.11.2018 20:33

P80e41t70r 94Č15e70r22m69á68k 9158595639220

Naopak, právě že v reálném a narozdíl od vás tak vím o čem je dieslegate. Ta vůbec není o nedovolených praktikách při testování emisí (v rámci dieselgate žádné nebyly), ale o podvodu při získávání homologace pro us trh. Proto tam platil, proto v eu nic neplatí.

V homologační metodice je totiž zakázáno pouze to aby systém rozpoznal homologační cyklus, což se u dieselgate nedělo, tam byl sw naopak chytře nastaven tak že jeden z mnoha jízdních režímů odpovídal obdobné sekvenci jako je ta testovací (a to zakázáno samozřejmě není a ani nemůže). Proto je samotné měření emisí zcela v pořádku a homologační autority potvrdily že uděleně homologace jsou platné.

0/0
9.11.2018 13:18

T76o98m19á73š 61V84a48l65d55e57r 7983210459

Po úpravách s cedníkem mají větší spotřebu, hůře jedou. Toť odezva v diskuzích . Takže ošizeni jsou výrobcem uživatelé vozů, tedy spotřebitelé..

0/0
6.11.2018 6:46

L80a49d20i69s61l62a36v 38Š45r98a79j49e26r 4323568530797

Pořád nechápu, jak poškodili spotřebitele. Nikomu škoda nevznikla, auta fungují!!!

+1/−2
1.11.2018 18:30

P76e58t76r 95H49a60r97i19p77r45a33s72a81d 61H31a78j82i23č 5681896903550

Auta fungují ale nesplňují emisní limity. Za opravu budou majitelé, pokud auto není ještě v záruce, dost platit. Oprava motoru je prakticky nemožná a spočívá v jeho výměně za jiný typ. S tím je také samozřejmě spojeno ještě celé emisní příslušenství. Odhadem najednom autě to bude od 50 000 výše, v průměru ale asi mnohem víc.

+1/−2
1.11.2018 21:36

V81á67c72l26a10v 10K94o25v61á75ř 1832931367294

Pokud je mi známo v Evropě není tato oprava nutná.

+1/0
2.11.2018 0:01

P38e32t21r 58Č29e23r78m94á62k 9218445979840

Ale jistěže splňují, proto jsou homologace platné a proto mohou auta dále legálně jezdit R^

0/−1
2.11.2018 1:12
Foto

M33i63r56o72s59l53a57v 30S54t83e89i40n83e39r 2826810210376

Celý problém je pouze v to, že některá velkoměsta chtějí dieslům vjezd zakázat, aby snížily NOxx emise v jejich centru. Pro venkovany, kteří do středu těchto měst nejedou, to je zcela lhostejné.

Oblasti zákazů nebudou nijak velké, takže lze dojet někam na parkoviště a ten kousek dojít pěšky nebo tramvají. Stejně v tom středu nejsou parkoviště a poplatky v parkovacích domech dělají tu tramvaj výhodnější.

0/−1
5.11.2018 18:53
Foto

M82i76r96o25s36l50a19v 46S43t35e37i82n82e84r 2256690210436

V roce 2013 ta auta splňovala schválené testovací podmínky pro E5. Pět roků poté máme novou normu E6, ale na silnicích ještě auta s normou E2 nebo E3.

Nelze požadovat, aby se ty vozy, schválené do provozu před x lety, musely předělávat vždy na tu poslední.

Logicky ovšem musí nové vozy požadavky nové normy plnit- opět na základě schválené testovací procedury. U normy E5 je ovšem rozdíl velmi malý a dá se přidáním močoviny do výfukových plynů (add-blue) přestavět na E6. Náklady jsou však u pět- a více roků starých vozů neekonomické. Řeší se to subvencí při koupi nového vozu na protiúčet se starým. Vyplatí se ale jenom těm, kdo musí do těch uzavřených zón ve velkoměstech.

0/−1
5.11.2018 19:14

J50o47s11e27f 38Š14o11l81t11e22s 8844878500213

Já doufám, že to VW bude pořádně bolet, včetně škodovky.

+1/−4
1.11.2018 18:01

P79e36t28r 38Č72e89r23m18á71k 9428245529280

Nebude je to bolet vůbec, nikdo nic nevysoudí.

0/0
1.11.2018 18:16

P71e81t76r 55H95a88r70i12p84r18a53s14a17d 11H28a77j76i31č 5901166643100

To se ještě uvidí. :-)

0/0
1.11.2018 21:38

P15e39t29r 80Č49e41r64m38á56k 9228315139820

To se už vidělo, kde nic není ani soud nebere ;-)

0/0
2.11.2018 1:13
Foto

M13i34r89o93s80l84a21v 74S95t98e56i32n58e57r 2786250290926

V německém tisku se velké naděje na odškodné nedávají. Ty vozy jsou už víc, než 5 roků v provozu, sloužily dobře a podle úředně uznávaných odpisů jsou vlastně už spotřebované, mají jenom zbytkovou hodnotu.

Já osobně ovšem prorokuji, že i bez těch osobních dieslů ta měřící místa budou dodávat špatné výsledky. Osobní diesly prý mají jenom asi 16% podíl na těch emisích.

Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří.

0/0
5.11.2018 18:59

P49e44t68r 57Č86e61r24m13á59k 9368875199960

Logicky, ta situace je celkem jasně daná - po legislativní a technické stránce jsou auta v pořádku, takže tam nikdo nemůže požadovat nic, a zkoušet stránku poklesdu hodnoty nelze po VW ale po tom kdo dělal mediální kampaň.

0/0
8.11.2018 18:57

J80a57n 52M48a62c57h38á51č 3707956523272

To není třeba,pane inženýre, aby jsme žalobu podávali každý zvlášť! Žalobu podáme kolektivně,a bude to jeden velký proces.......spojko,stěhovací vozy vraťte zpět ,náklady hradí Jechová&spol.....

0/−2
1.11.2018 17:38

S76t14a76n89i14s76l29a59v 41S72r59b44a 4495754608524

žasnu nad překladem z originálu. idnes by se měla zamyslet nad tím, koho nechá psát o těchto věcech, protože pak jen mate veřejnost, nejen fakty, ale i záměnou významů použitých termínů.

0/−1
1.11.2018 16:02

L19u88d68ě56k 29J93a78š41a 7549796592655

Já chápu, že mnoho lidí z EU by nyní po americkém vzoru chtělo prachy z velké firmy. Ale zákony v EU nejsou americké. Američané mají jiné zákony, které Amíky chrání. V EU zákony lidi nechrání. Princip je v tom, že Amíci mají zákon, že nesmíte člověka uvézt v omyl, což je podvod, tedy jeden z jejich největších prohřešků. V EU se nic podobného přímo neříká. Náhrada připadá jedině tehdy, pokud vám jednáním vznikla škoda a často je to dodáno přihlouplým dodatkem, že snaha o podvod MUSÍ být dokázána. Takže v Americe VW podváděl = jasný federální zločin. V EU nikomu žádná přímá škoda nevznikla, auta byla dle pravidel a zákonů EU homologována, takže sorry jako.

prostě jaká pravidla, takové výsledky. Proto v EU nikdy nemohli přijít na to že VW podvádí. To se mohlo stát jedině v USA, kde mají skutečně platné a ochranné zákony pro lidi

+3/−4
1.11.2018 15:47

J86o29s89e10f 28Š80o35l19t15e23s 8904798670253

Teoreticky by myslím šlo podat žalobu na VW jako běžný občas s tím, že mi poškodil mé zdraví svými podvody. Škody na zdraví jsou studiemi docela dobře zmapované a kolik lidí zemře a nebo má zdravotní potíže v jejich důsledku taky.

0/0
1.11.2018 18:00

P27e48t13r 72Č88e96r69m19á60k 9698765709910

To teoreticky nelze protože VW v EU v rámci dieselgate měl vše v pořádku - žádné podvody. Žaloba by šla smeřovat leda na politické orgány EU které nastavovali a schvalovali legislativu tak že kroky VW a dalších automobilek jsou zcela legální.

+2/0
1.11.2018 18:22

P67e98t63r 98Č33e19r13m41á91k 9698855549510

O to nejde, rozdíl není v definici podvodu ale odlišné homologační proceduře. Tu americkou VW porušil, proto tam platí, tu Evropskou nikoliv a proto neplatí. To není o žádné účinnos legislativy, ale jen a pouze o homologacích.

+2/0
1.11.2018 18:18
Foto

M16i51r90o48s22l96a64v 61S94t25e42i31n70e55r 2336940580136

Všichni vaří se stejnou vodou, americké GM, Jeepy atd. produkují násobně víc NOXX, než VW. Tady jde o boj s třetím největším světovým autokoncernem V.A.G. a vede jej především Toyota, která financuje německé měřicí podrazy.

0/−1
5.11.2018 19:03

P55e75t74r 83Č28e65r11m92á25k 9168305119160

Tolik práce a přitom k ničemu. Vyjmenované typy motorů (tedy skutečná původní dieselgate) mají řádné a platné homologace, proto VW narozdíl od US trhu nic neplatí a ani platit nebude - pár individuálních soudů už proběhlo a výsledek stejné - kde se nic nestalo není za co odškodňovat R^

Na druhou stranu je vtipné že i mezi němci je spousta “čecháčků” co by rádi někoho pumply ;-D

+5/−4
1.11.2018 13:36

P81e11t43r 73H74o60r57á24k 1109953179484

Že se dosáhlo nějaké homologace, to nebude hrát zásadní roli. Zásadní roli hude hrát to, že spottebitelé museli auta upravovat a vw to projede a bude muset zaplatit. Správně by ta homologace měla být odebrána, ale to by způsibilo ještě větší problémy.

+3/−6
1.11.2018 14:38

J42i61n15d17r12i82c40h 85K87u84c21h77a41r 1897424347219

Proc by mela byt odebrana? Ktery zakon prikazuje vyrobcum v evrope plnit nejake emisni normy i mimo

+3/0
1.11.2018 15:22

J10i56n22d61r63i37c23h 68K71u91c19h69a27r 1447974427929

I mimo zkusebnu

+1/0
1.11.2018 15:22

P84e41t88r 91H67o93r68á46k 1789683429704

Který zákon povoluje, aby se auto ve zkušebně chovalo jinak?

0/0
1.11.2018 21:02

V80á64c89l40a78v 11K63o23v63á11ř 1712221497174

Pokud dám jako etalon laboratorní podmínky a auto v těchto podmínkách vyhovuje,tak se mohu cukat jak chci, ale nevycukám nic.

+1/0
2.11.2018 0:01

P24e92t16r 29Č52e49r95m75á10k 9128545209460

Není to zákon ale homologační norma. A ta jasně definuje že limity jsou prokazovány pouze a jen určitou metodikou měřní = laboratoř. Pokud napodobíte podmínky homologačního cyklu v reálu na silnici tak to bude limity plnit také, v tom je ta podstata proč VW v EU nemusí nic odškodňovat. R^

0/0
2.11.2018 1:15

L43u58d59ě90k 24J72a60š57a 7989126502745

Blbost. Nežli Amíci řekli, že VW podvádí, nikomu žádná škoda nevznikla a nic upravovat nemuseli. Pokud se auta upravovala, tak na účet VW, lidé zase nic. Takže sorry jako

+3/0
1.11.2018 15:48

P94e11t65r 91Č82e85r78m54á34k 9458195549630

To hraje právě zásadní roli. Získaná homologace platí a KBA a další homologační autority to jednoznačně potvrdili - k žádnému porušení v EU nedošlo. To že si výrobce udělal dobrovolnou svolávačku je jeho plné právo, v případě některých států (jako třeba Německo) podpořenou tím že každá svolávačka je povinná. Nic z toho nezavdává důvod k jakékoliv finanční kompenzaci.

+2/0
1.11.2018 18:20

P94e80t23r 81H61o48r65á83k 1109963309794

Můžeme se vsadit, že to vw projede.

0/0
1.11.2018 21:03

V24á91c67l24a71v 15K47o52v34á71ř 1352241237614

To můžeme, neprojede, pokud eurohujeři budou dodržovat vlastní nařízení.

0/0
2.11.2018 0:03

P45e69t19r 49Č22e77r44m98á56k 9588885519600

Můžeme, nezaplatí ani euro. ;-)

0/0
2.11.2018 1:16

F59i25l12i68p 85K51r40i47e26g69e15r 9228660730557

No, po svolavačce se změnila spotřeba a charakteristika průběhu výkonu a taky se zvyšuje dávkování adBlue to je jediné na čem by se dalo točit.

0/0
3.11.2018 13:18

P17e45t90r 70Č30e12r32m62á25k 9238545899420

Nedalo, všechno je to stále v rámci homologovaných hodnot, koneckonců samotnou úpravu prověřila dokonce homologační autorita.

0/0
4.11.2018 0:03

P97a32v62e11l 14M40a90t44o88u79š63e92k 4218380824

Za sebe bych kohokoliv z lvastníků vozidel odškodnil teprve když prokáže, že si automobil od VW pořídil právě kvůli deklarované výši emisí. Nevěřím, že existuje jeden jediný takový zákazník.

Samotné fixlování s emisemi nepoškodilo zákazníky automobilky, ale obecně společnost, která to dýchá, takže ať případně odškodní každého z nás...

+7/0
1.11.2018 12:59

J54i95n94d32ř45i46c75h 93Š56k84o21p68e24k 4365321140925

společnost poškozují i metodiky měření spotřeby, ze kterých poslední roky lezou tak nízké hodnoty, kterých nelze normální jízdou v provozu dosáhnout

+1/0
1.11.2018 14:16

Najdete na iDNES.cz