Volkswagen končí s výrobou legendárního Brouka. Pro zákazníky je malý

  12:14aktualizováno  12:14
Legendární Brouk se nejspíš brzy stane vyhledávanou raritou. Po více než osmdesáti letech totiž německá automobilka Volkswagen s jeho výrobou v létě 2019 skončí. Ve čtvrtek to oznámila americká divize koncernu VW. Firma reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří nyní nakupují spíše prostorná SUV.

Volkswagen New Beetle končí | foto:  Petr Topič, MAFRA

Poslední kus VW Beetle by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku. Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979 (o jeho osmdesátileté historii jsme psali například zde).

V roce 1998 pak přišel s jeho modernější verzí nazvanou Nový Brouk (New Beetle), která krásnými oblými tvary bodovala hlavně u žen.

Aby auto zatraktivnila i pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se tak v prvním roce zpětinásobil na téměř 29 tisíc vozů, ale pak znovu klesl, podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek. Podle údajů firmy Autodata prodal loni Volkswagen pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Před koncem dva speciály

Fotogalerie

Než Brouk definitivně skončí, plánuje automobilka Volkswagen uvést na americký trh dva speciály. S dalším návratem Brouka však firma momentálně nepočítá, i když jej úplně nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,“ uvedl jen šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz