Poslední kus VW Beetle by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku. Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979 (o jeho osmdesátileté historii jsme psali například zde).
V roce 1998 pak přišel s jeho modernější verzí nazvanou Nový Brouk (New Beetle), která krásnými oblými tvary bodovala hlavně u žen.
Aby auto zatraktivnila i pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se tak v prvním roce zpětinásobil na téměř 29 tisíc vozů, ale pak znovu klesl, podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek. Podle údajů firmy Autodata prodal loni Volkswagen pouze 8627 automobilů VW Beetle.
Před koncem dva speciály
Než Brouk definitivně skončí, plánuje automobilka Volkswagen uvést na americký trh dva speciály. S dalším návratem Brouka však firma momentálně nepočítá, i když jej úplně nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,“ uvedl jen šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.
Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily.