Volkswagen končí s výrobou legendárního Brouka. Pro zákazníky je malý

  12:14aktualizováno  12:14
Legendární Brouk se nejspíš brzy stane vyhledávanou raritou. Po více než osmdesáti letech totiž německá automobilka Volkswagen s jeho výrobou v létě 2019 skončí. Ve čtvrtek to oznámila americká divize koncernu VW. Firma reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří nyní nakupují spíše prostorná SUV.

Volkswagen New Beetle končí | foto:  Petr Topič, MAFRA

Poslední kus VW Beetle by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku. Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979 (o jeho osmdesátileté historii jsme psali například zde).

V roce 1998 pak přišel s jeho modernější verzí nazvanou Nový Brouk (New Beetle), která krásnými oblými tvary bodovala hlavně u žen.

Aby auto zatraktivnila i pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se tak v prvním roce zpětinásobil na téměř 29 tisíc vozů, ale pak znovu klesl, podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek. Podle údajů firmy Autodata prodal loni Volkswagen pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Před koncem dva speciály

Fotogalerie

Než Brouk definitivně skončí, plánuje automobilka Volkswagen uvést na americký trh dva speciály. S dalším návratem Brouka však firma momentálně nepočítá, i když jej úplně nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,“ uvedl jen šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily.

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Najdete na iDNES.cz