Volkswagen Tiguan | foto: Volkswagen

Ojetý tiguan je šlágr, problémy se mu ale nevyhýbají. Pozor na udřené kusy

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tiguan je v dějinách kategorie SUV i značky Volkswagen významným modelem. Prodaly se ho statisíce a v posledních letech je žádaný podobně jako Golf. Co umí nabídnout první generace, jejíž nejlevnější exempláře už klesly pod 200 tisíc korun?

V roce 2007 byla nabídka SUV střední velikosti velmi řídká. Kromě zástupců japonských a korejských značek vlastně nebylo z čeho pořádně vybírat. A pak přišel Volkswagen s Tiguanem, autem, které přesně definovalo, čím SUV dodnes oslňují. Auto velikostí i technikou velmi podobné Golfu dostalo objemnou karoserii, vcelku prostorný interiér a řadu variant s pohonem všech kol.

Tiguan byl jedním z mnoha derivátů Golfu. V době jeho příchodu se Volkswagen na kategorii kompaktních vozů hodně zaměřoval, a tak v podobném formátu existovalo MPV Touran, poloMPV Golf Plus, kupé-kabriolet Eos, třídveřový sportovně střižený hatchback Scirocco a další. Dnes je tato široká paleta zase o něco osekanější, Tiguan je však jedním z modelů, které se v této době expanze prosadily a dnes dokonce patří ke stěžejním modelům značky.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se