Volkswagen pokračuje v elektrifikaci své nabídky. ID. Buzz, který chce připomenout slavný služebák hippíků VW Transporter, má výhradně bateriový pohon. Česká premiéra je naplánovaná na příští týden, spolupracovník iDNES.cz se ovšem nachomýtl k přípravám prezentace nového elektromobilu pro dealery.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Elektrický tým jménem ID je stále početnější. ID. Buzz je ovšem nejprostornější, nejpraktičtější a také nejhezčí.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen tvrdí, že ID. Buzz je první MPV a lehký užitkový vůz této třídy v Evropě vyvinutý na výhradně elektromobilové platformě.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Na fotkách to nevynikne, ale je opravdu velký, mohutný, obalili ho však líbivým kabátem s chytlavými detaily. Slavný „pra-transporter“ připomíná spíš grafickými řešeními než tvaroslovím, ovšem průběžné prosklení se skrytými sloupky proporcím auta velmi pomohlo.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Maximální rychlost je omezena na 145 kilometrů v hodině.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Když se řidič s klíčem v autě přiblíží k autu, pozná ho, samo se odemkne a rozsvítí.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Automobil je vybaven novými softwarovými funkcemi, které by v roce 2025 měly doplnit autonomní řízení.
Autor: MK, pro iDNES.cz
ID.Buzz považuje koncern za cestu k udržitelné mobilitě vstřícné k životnímu prostředí. Vedle čistě bateriového provozu automobilka zmiňuje využití recyklovaných materiálů, například plastů z lahví. Použita není ani kůže.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, odkazuje na klasický model, ikonický VW T1, který inspiroval jeho tým: „V modelu T1 sedí řidič doslova nad přední nápravou, protože vůz nemá prakticky žádný přední převis. Nyní má ID. Buzz znovu mimořádně krátký převis, a to se vším, co je dnes důležité z hlediska bezpečnosti a techniky. Krátký převis vepředu i vzadu. Tento druh jednoprostorového designu žádný jiný vůz nenabízí.“ Tuto skutečnost umocňuje velmi dlouhý rozvor (2 988 mm) v poměru ke kompaktní délce karoserie (4 712 mm).
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Na palubě elektrického praktika se potkávají nejdůležitější automobilové trendy současnosti: elektromobilita, inteligentní síťové propojení asistenčních a informačních systémů, aktualizace softwaru technologií vzduchem a kompatibilita s novými koncepty mobility.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Novodobý Bulli má interiér koncipovaný jako „open space“.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Evropské verze budou v době uvedení na trh vybaveny sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní je napájen elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy
Autor: MK, pro iDNES.cz
Nabíjecí výkon při použití střídavého proudu (AC) dosahuje 11 kW. Připojením konektoru CCS ke stejnosměrné nabíjecí stanici (DC) lze využívat ještě vyšší nabíjecí výkon, a to až 170 kW. Sada akumulátorů se tak nabije z 5 na 80 procent za 30 minut.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Užitkový ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3. Do zadní části lehkého užitkového vozu lze naložit dvě europalety.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Stejně jako všechny modely rodiny Volkswagen ID. využívají i nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jako technický základ své konstrukce koncernovou modulární platformu MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro elektromobily.
Autor: MK, pro iDNES.cz
V současnosti je již 30 procent všech koncernových elektromobilů zkonstruováno na platformě MEB. Do roku 2025 jich bude více než 80 procent.
Autor: MK, pro iDNES.cz
ID. Buzz se bude vyrábět v závodě v německém Hannoveru. V některých oblastech výroby modelu dosahuje míra automatizace až 90 procent.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Vůz se vrací ke kořenům dodávkových automobilů značky Volkswagen, neboť tvarem i designem odkazuje na legendární transportér T1, který se stal nepsaným vlajkovým vozidlem členů květinového hnutí hippies. T1 je v Německu všeobecně znám jako Bulli, v České republice pak pod přezdívkou ponorka.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
ID. Buzz má vzhledem k půdorysu vozu nabídnout opravdu hodně místa uvnitř. Verze MPV je pětimístná. Po sklopení druhé řady sedadel odveze až 2 205 litrů nákladu. Výroba verze s dlouhým rozvorem je předběžně plánována na rok 2023, ta bude mít šesti nebo sedmimístnou konfiguraci sedadel.
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz
Volkswagen ID. Buzz
Autor: MK, pro iDNES.cz