Úterý 27. října 2020, svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 27. října 2020 Šarlota, Zoja, Zoe

Rozprodává Volkswagen nóbl značky? Bugatti by mohli koupit Chorvati

  17:41
Německá automobilová skupina Volkswagen plánuje prodat výrobce luxusních sportovních vozů Bugatti. Zájem o koupi francouzské divize firmy, která vlastní i Škodu Auto, má chorvatská firma Rimac, jejímž vlastníkem je podnikatel Mate Rimac. Napsal to britský list Car Magazine. Ani jedna strana se k informacím nevyjádřila.

Bugatti Chiron | foto: Bugatti

Podle agentury DPA se objevily rovněž spekulace o případném prodeji automobilek Bentley a Lamborghini a výrobci motorek Ducati, které jsou rovněž součástí skupiny Volkswagen.

Bugatti si přitom ekonomicky vede dobře. Obchod s luxusními vozy zasáhla koronavirová krize slaběji než trh s vozy určenými pro masový trh. I přes výpadky produkce by měl být letošní hospodářský výsledek lepší než loni, uvedla Bugatti, která loni prodala 82 vozů. Rimac platí za uznávaného odborníka na stavbu elektrického pohonu, s chorvatskou firmou spolupracuje úzce mimo jiné Porsche, které je také součástí koncernu VW. Porsche drží v Rimacu 15,5procentní podíl. Není ovšem jedinou automobilkou, která drží ve firmě Mateho Rimaca procenta, dalších 11 % má Hyundai a 2,7 % Kia.

O tom, že koncern Volkswagen by mohl zeštíhlit, hovořil už v roce 2018 předseda představenstva Herbert Diess. Zmiňoval ale také možnost dalšího rozšíření. Aktuálně se podle DPA zvažují aktivity v pronajímaní vozidel ve spolupráci s autopůjčovnami Europcar nebo Sixt.

Volkswagen, který je největším automobilovým koncernem na světě, před časem změnil strukturu. Luxusní značky Bugatti, Bentley a Porsche nově tvoří podskupinu nazvanou Super Premium. Do podskupiny Premium pak spadají značky Audi, Lamborghini a Ducati. Nejdůležitější je ale skupina Volumen, která sdružuje kmenovou značku Volkswagen, českou Škodu Auto, španělský Seat a lehké užitkové vozy VW. Výrobci nákladních aut a autobusů MAN a Scania jsou začleněni do holdingu Traton.

Diess letos začátkem roku mluvil o nutnosti transformace koncernu. Aby ji zvládl, musí se podle šéfa koncernu soustředit na silné stránky a vzdát se všeho, co stojí v cestě zvyšování výkonnosti. Automobilový koncern chce restrukturalizací majetku, snížením nákladů a expandováním do nových technologií zvýšit svou tržní hodnotu. „Z výrobce tradičních vozů se VW přeorientovává na vozy samořídící a připojené na internet a tento krok se neobejde bez snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ řekl Diess. „Éra klasických autovýrobců skončila,“ dodal. Nutnost změn a tlak na jejich rychlost zesílil aktuální ekonomický útlum zapříčiněný epidemií koronaviru, který radikálně omezil prodeje a výdělky automobilek.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Slovenská továrna Volkswagenu zahájila výrobu Škody Karoq

Německá automobilka Volkswagen ve svém závodě na Slovensku zahájila v pátek výrobu sportovně-užitkového vozu (SUV)...

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

VIDEO: Řídili jsme světový unikát BMW 1M3, auto poskládané z několika vozů

Jako o světovém unikátu hovoří Martin Příhoda o autě, které dal dohromady. Použil to nejlepší z BMW M3 a 1M, k tomu...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

Na porod jsem se těšila, ale všechno bylo jinak, říká Míša z Malých lásek

Za jedenáct let pomohla porodní asistentka Michaela Malotinová na svět asi sedmi tisícům dětí. První minuty života...