Volkswagen už začíná brzdit škodovky v rozletu, nařídil omezovat výbavu

  12:59aktualizováno  12:59
Vedení koncernu Volkswagen spustilo zatím jen naznačovaný tlak na Škodu Auto. Vybavení škodovek musí být chudší než výbava volkswagenů. Zákazníci totiž začali dávat přednost levnějším škodovkám se stejnou výbavou, jako mají dražší volkswageny.

Škoda Fabia RS | foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka pod tlakem zavedla už první tři omezení, napsaly Hospodářské noviny. V octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladicí box, do rychlé Fabie RS se nebudou montovat xenonová světla a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky. Koncern vysvětluje ochuzení základní výbavy snahou o větší rozlišení značek.

Podle Rudolfa Dreithalera z tiskového oddělení firmy však do nové generace Fabie RS nebyla xenonová světla montována nikdy. "Oproti předchozí generaci nabízí nový model moderní projektorové halogenové světlomety s natáčením a přední mlhové světlomety s takzvanou CORNER funkcí, které fungují podobným způsobem jako xenonové - pro rozptyl světla nevyužívají klasické odrazové plochy, ale projektorové čočky. Navíc jsou doplněny o modul zajišťující natáčení světelného zdroje do stran v závislosti na natočení volantu," řekl. Fabia RS prý může být vybavena i LED světly pro denní svícení. Dreithaler zároveň popřel, že by měly zmizet z výbavy superbu deštníky.

"Je pravda, že Škoda v Německu od 1. ledna ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu v automobilovém průmyslu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání," vysvětluje Rudolf Dreithaler.

Na chybějící luxusní doplňky si ale podle Hospodářských novin už stěžují němečtí dealeři Škody. "Prodeje škodovek klesnou. Není možné, aby si zákazníci změn nevšimli. Přitom nekonkurujeme volkswagenům, ale hlavně francouzským značkám Peugeot či Renault včetně Dacie," řekl pro server Automotive News šéf Asociace dealerů Škoda Thomas Peckruhn. České dealery chybějící deštník netrápí. Škoda Auto zaznamenala připomínky účastníků kongresu prodejců v německé Postupimi.

Fabia nesmí být lepší než polo

Hlasy pro přibrzdění Škodovky v rozletu se ozývají od doby, kdy šéfa koncernu VW Martina Witerkorna vytočilo, že superb kombi vyhrál srovnávací test nad passatem v renomovaném německém automagazínu Auto Bild. Resumé bylo, že superb nabízí více za méně peněz. Proti ikoně volkswagenistů má lepší výbavu a větší prostor.

Podobně soupeří fabia a polo. Zákazníci proto místo dražších volkswagenů kupují levnější škodovky. Podle odhadů Centra automobilového výzkumu Duisburgské univerzity tak přichází koncern VW o půl miliardy eur ročně. Pro koncern je to důvod k razantnímu zákroku. "Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," prohlásil Martin Winterkorn. "Budeme muset Škodě utáhnout opratě. Přeji jim úspěch, ale nemůžeme se sami oslabovat," řekl Winterkorn pro německý Auto Bild.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Nová Škoda Octavia v plné parádě. Prototypy trénují v Česku

Škoda Octavia

Do odhalení nové Škody Octavie zbývají měsíce. Premiéra se podle posledních informací ze zákulisí stihne ještě letos....

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat. Dojezd novějších...

Prodeje dodávek se zvyšují, ale ne kvůli ekonomickému růstu

Toyota Proace City

Zatímco registrace nových osobních aut letos citelně klesají, těch lehkých užitkových naopak rostou. Říká to něco o...

První kilometry se Škodou Kamiq. Ve všech verzích je to pohodář

Škoda Kamiq

Začátkem září se první zákazníci dočkají nových malých SUV Škoda Kamiq. My už jsme usedli za volant tohoto modelu,...

Němci mění pravidla silničního provozu. Pomohou cyklistům a zvýší pokuty

Policejní auto před centrálním nádražím ve Frankfurtu nad Mohanem (2. srpna...

Německý ministr dopravy Andreas Scheuer nechal přepracovat pravidla silničního provozu. Všichni, kdo se jej účastní,...

Další z rubriky

Zámek auta musí ochránit i při nehodě. Vyrábí je v Přelouči

Zámek předních dveří po zásahu hasičů

Centrální zamykání aut, které dnes všichni považují za samozřejmost, představila německá skupina Kiekert již v roce...

Prodeje dodávek se zvyšují, ale ne kvůli ekonomickému růstu

Toyota Proace City

Zatímco registrace nových osobních aut letos citelně klesají, těch lehkých užitkových naopak rostou. Říká to něco o...

Němci mění pravidla silničního provozu. Pomohou cyklistům a zvýší pokuty

Policejní auto před centrálním nádražím ve Frankfurtu nad Mohanem (2. srpna...

Německý ministr dopravy Andreas Scheuer nechal přepracovat pravidla silničního provozu. Všichni, kdo se jej účastní,...

Najdete na iDNES.cz