Kdepak koncept, nafouklý Golf Sportsvan je zralý do výroby

aktualizováno 
Volkswagen zvolil při premiéře nového Golfu Plus zajímavou strategii. Na autosalon ve Frankfurtu přivezl koncept jménem Sportsvan, který však není žádným futuristickým konceptem, ale prostým sériovým modelem.

Prostým pohledem je jasné, že sportsvan je připravený na sériovou výrobu přesně v té podobě, v jaké ho Volkswagen vystavuje ve Frankfurtu. Sériové je vše, včetně detailů na karoserii a v interiéru. Volkswagen prozradil i většinu technických parametrů a paletu motorů, kterými novinku osadí. Do uvedení na trh se teoreticky může změnit už jen jméno. Místo docela atraktivního Sportsvanu se VW může vrátit k označení předchůdce, kterým byl Golf Plus.

Fotogalerie

Označení Sportsvan je navíc trochu zavádějící, protože auto vyloženě sportovní není. Ale na druhou stranu, v kontextu nabídky firmy dává smysl. O zákazníky totiž bude soupeřit s modelem Touran, který je o poznání "dodávkovitější" a ve srovnání s ním je Sportsvan opravdu sportovnější. A větší sportovní duch je z novinky cítit i oproti kombi Golf Variant nebo ve srovnání s předchozím Golfem Plus.

Novinka doplní sedmou generaci golfu, ze které vychází. Jenže oproti základnímu hatchbacku Sporstvan narostl ve všech směrech. Je o osm centimetrů delší, o necelý centimetr širší a o 12,5 centimetru vyšší (rozměry: 4,34 × 1,81 × 1,58 metru). O necelých pět centimetrů se zvětšil i rozvor, což není zanedbatelná hodnota. Ještě markantnější je zvětšení novinky oproti dosluhujícímu Golfu Plus předešlé generace. Natáhla se o více než 13 centimetrů, rozvor narostl o 10 centimetrů, ale naopak je auto výrazně nižší, a to o 2,5 centimetru.

VW Golf Sportsvan

Pro zákazníky bude jistě podstatné zvětšení vnitřního prostoru, které je patrné především na zadních sedadlech a také v zavazadelníku. V základu pojme Sportsvan 498 litrů nákladu. Zadní sedadla jsou však posuvná (až o 18 centimetrů), takže i bez jejich sklopení bude možné kufr zvětšit na 585 litrů, což je na nafouklý hatchback výborná hodnota. Ano, kombi Golf Variant má kufr ještě větší, ale je také delší, což především ve městě rozhodně není výhoda.

Design novinky se nese v duchu sedmé generace golfu. Má mnohem ostřejší rysy než předchozí Golf Plus a v rámci kategorie bude patřit mezi nejhezčí vozy. Nafouklou karoserii se designérům podařilo poměrně dobře zamaskovat. Interiér je vzdušný a prostorný. Výbava může být velmi bohatá, novinkou je systém hlídající mrtvý úhel a provoz za autem při vyjíždění z parkovacího místa. Asistent pak auto zabrzdí.

K dispozici bude tradiční paleta zážehových a vznětových agregátů z nabídky Volkswagenu, všechny pak budou splňovat emisní normu Euro 6. Standardem u všech modelů bude start-stop systém vypínající motor ve chvílích, kdy by zahálel, když auto nejede, a výrobce slibuje v průměru o 20 procent nižší spotřebu než u předchozí generace Golfu Plus.

VW Golf Sportsvan

Výkonově motory začínají na 63 kW, což je případ slabší varianty benzinového motoru 1,2 TSI a vrcholem bude dvoulitrové TDI s výkonem 110 kW. Až na nejslabší agregát bude možné u všech motorů zažádat o dvouspojkový automat DSG. Nejúspornějším motorem bude naftový 1,6 TDI BlueMotion s výkonem 81 kW, jehož normovaná papírová spotřeba je pouhých 3,7 litru nafty na 100 kilometrů.

Jelikož ve Frankfurtu Volkswagen ukazuje jen "koncept" Sportsvanu, neuvádí vcelku logicky ani ceny, ani termín zahájení prodeje. Podle dostupných informací se novinka do prodeje dostane do poloviny příštího roku a pokud i v jejím případě výrobce zachová poměrně agresivní cenovou politiku nastavenou u golfu a Golfu Variant, mohl by Sportsvan (nebo jak se finální produkt bude jmenovat) zažít velký úspěch.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz