Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šéf koncernu Volkswagen uklidňuje Škodu. Má největší potenciál růstu

Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess věří, že česká automobilka Škoda dosáhne dalšího růstu. Dceřiná společnost koncernu VW má ze všech značek wolfsburského koncernu největší potenciál růstu, řekl ve čtvrtek při uvedení nové generace modelu VW Golf. Za dva týdny se představí nová Škoda Octavia, která je blízká příbuzná Golfu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hlavním "problémem" pro VW je, že je Škodovka, díky šťastné ruce při dosavadním výběru designérů, čím dál lepší a například Superb je hezčí než Passat, Kodiaq a Karoq jsou hezčí než krátký a dlouhý VW Tiguan a Škoda Kamiq je určitě lepší než VW T Roc...

Nejhorší věc, která by se mohla odehrát v aktuální koncernové politice, je udušení kvalitního produktu namísto zkvalitnění toho, který zaostává. Tedy ořezat Škodu namísto zkvalitnění designu vozů VW.

Je obrovská škoda odchodu Josefa Kabaně, který dal Škodovce opravdu originální a moc hezké tvary. A nakonec i ona drsně zkritizovaná "čtyřoká" Octávia vypadá v běžném provozu o mnoho lépe, než základní Octavia III.

Jenže mám dost velké obavy o budoucí směřování designu Škodovek. Oliver Stefani přišel do Škodovky právě od VW, kde pracoval v době, kdy vznikly aktuální fádní až nudné vozy... a například "úprava" krásného Kabaňova návrhu plně elektrické Škodovky, Vision E, v aktuální Vision iV je strašná.... jeden z detailů Vision iV je dokonce shodný s novým VW Golf 8. generace - jedná se o vodorovné "fousy" na spodních krajích předního nárazníku. Plastové černé lišty na spodních okrajích dveří konceptu Vision iV pak mají některé levné malé modely konkurenčích značek už v této době v sérii a vidím je na ulici...

Takže se ani nemusí naplnit vize o stržení Škodovky na úroveň Dacie... Bude stačit nechat "pracovat" Olivera Stefaniho...

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

L30u82b32o33š 31M87o72t58l

25. 10. 2019 20:40

Kdyby chtěli Škodovce opravdu ublížit a technologicky ji ponížit na nějakou rumunskou úroveň, tak to by asi nejen odbory musely poslat na pány ředitele ve VW nového Gabčíka a Kubiše.

Z druhé strany přesměrování na východní trhy, jakkoliv to zní neambiciózně, asi nemusí být taková prohra, vzhledem k tomu, že na Západě je stále více šílenců (například skoro celé Dánsko, že ano), kteří do budoucnosti chtějí zakazovat auta a dělat podobné věci. Během let budou chtít na východních trzích to, co normální západní svět chtěl doposud, a možná tam se bude odehrávat většina života a ekonomiky bez frustrace a neustále horšího omezování lidí.

7 0
možnosti
VR

Já s myšlenkou VW souhlasím. Koneckonců není to nic jiného než prosazuje prezident Zeman. Naše tradiční odbytiště a silná stránka byl vždy východ. A to platí i pro Škodu Auto. A tam je i trh budoucnosti Čína, Rusko.

0 0
možnosti

P83e54t13r 53Č11e59r31m90á26k

25. 10. 2019 20:07

Rozumná slova. Koncern zamýšlenou úpravu směřování značek nedělá proto aby na tom byl hůř ale právě naopak. Nikdo nechce dělat ze škodu dacii, to je zas akorát odborářské strašení a zkratkovitost novinářů. Současná situace kdy seat škoda i vw cílí na v podstatě stejnou skupinu zákazníků a cenově se prakticky srovnali naráží na své limity, změnou se otevře značkám nový prostor pro růst. A škoda má největší potenciál růstu - seat se zaměří více sportovněji což není zcela masová záležitost, vw naopak vyrábí masově už dnes - cca 5x větší produkce než škoda, ale škoda by zacílením na lowcostovější klientelu mohla zaujmout a růst R^

0 0
možnosti
PS

R^

Přeszun výroby do Ruska, Rumunska a do ostatních levnějších zemí Škodě jednoznačně prospěje.

Firma musí snižovat náklady, a ne živit odboráře!!!!!!

2 1
možnosti
PJ

velký potenciál růstu... zásobovat třetí svět levnými vozítky.. super vyhlídka

0 0
možnosti
JU

J39o82s92e97f 85U42l67m88a37n

25. 10. 2019 18:57

Velká kvanta vozů, spousta práce a minimální marže...asi tak ;-)

0 0
možnosti
MK

M33a24r98t70i57n 57K89r25a72l

25. 10. 2019 16:26

Hlavně se nenechat zruinovat přechodnou elektrománií.

12 2
možnosti
VB

dělat dál diesely a platit pokuty za emise, je to prej výhodnější, to by mojhla být cesta, jak přechodnou elektrománii překlenout a jak na tom vydělat, až se limity zruší, hlavně se tím nenechat zrujnovat

1 1
možnosti
DM

D67a91v47i49d 79M92a24l84í17k

25. 10. 2019 16:07

Tak to se marketingové oddělení škodovky pěkně zapotí , protože tolik marmelády co bude potřeba k prezentaci nových "nákladově" osekaných modelů jsme ještě neviděli :)

2 0
možnosti

P41e67t88r 62Č80e82r47m47á24k

25. 10. 2019 20:08

Bez obav, na to jsou zvyklí a jsou v tom velmi dobří, to už udělá od začátku působení pod vw R^

1 0
možnosti
MB

Za cenu Dacie ji možná příště zařadím do výběru. Pro rejpaly, není to otázka peněz, ale užitné hodnoty v poměru s cenou. :-P

3 0
možnosti
Foto

v tom případě je to otázka peněz R^

2 1
možnosti
Foto

Docela se divím, že Škodárna posouvá své modely pořád výš. Mně dnes vadí na předražených autech zbytečnosti na úkor funkcionality. Autu stačí bezpečnost, el.okna a klima. Sklápěcí zrcátka a osvětlené prahy jsou zbytečnost. A pokud je auto s chudší výbavou, tak je zase moc oškubané. Myslím, že Škoda měla zůstat u levnějších aut, ale funkčních.

0 0
možnosti
Foto

Škodovka pořád vyrábí i levnější funkční auta.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...