Šéf koncernu Volkswagen uklidňuje Škodu. Má největší potenciál růstu

  13:50aktualizováno  17:54
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess věří, že česká automobilka Škoda dosáhne dalšího růstu. Dceřiná společnost koncernu VW má ze všech značek wolfsburského koncernu největší potenciál růstu, řekl ve čtvrtek při uvedení nové generace modelu VW Golf. Za dva týdny se představí nová Škoda Octavia, která je blízká příbuzná Golfu.

Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess při premiéře nové generace modelu Golf | foto: Reuters

„Úkolem bude poskytnout značce Škoda větší kapacity. Nejde o nový positioning značky,“ vysvětlil Diess. Podle něj se tak nejedná o změně strategie firmy, koncern chce Škodu naopak podpořit.

S ohledem na úspěch značky Škoda se po prohlášení šéfa produktové strategie skupiny VW Michaela Josta v posledních týdnech spekuluje, že značku bude nutno silněji vymezit vůči Audi a VW. Podrobnosti čtěte zde.

„Škoda by mohla intenzivněji obsluhovat trhy východní Evropy a také se výrazněji zaměřit na zákazníky, kteří hledají funkčnost,“ vysvětlil pro magazín Automobilwoche Jost, jak si koncern představuje rozdělení značek. Objevily se spekulace, že by se Škoda měla přeorientovat na laciná auta a stát se konkurencí Dacii. Škodovácké odbory kvůli tomu začaly chystat petici (čtěte zde).

„Škoda se se svými cenově výhodnějšími modely vůči hlavní značce VW a prémiové značce z Ingolstadtu, střiženými podle masového vkusu, za poslední léta vypracovala do pozice pilíře rentability,“ píše agentura Reuters. Koncern Volkswagen bude potřebovat všechny své síly na to, aby zajistil přechod na elektromobilitu a investice k tomu potřebné. Podrobnosti čtěte zde.

Nastartovat prodeje elektromobilů má především značka Volkswagen, která na zcela nové platformě pro bateriová auta představila první model ID.3, následovat bude celá plejáda modelů také v podání dalších značek. Na elektromobilitu ovšem budou muset vydělat konvenční auta se spalovacími motory. Jedním z pilířů značky tak zůstává Volkswagen Golf, který se aktuálně představuje v nové generaci (podrobnosti čtěte zde).

Škodováckým odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a Volkswagen a nyní přímo pro Volkswagen (více čtěte zde).

Fotogalerie

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům už dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup. Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Test rezervy ve spreji. Vyzkoušeli jsme její životnost

Stále více nových aut je namísto rezervního kola vybaveno sadou na dočasné utěsnění defektu. Vyzkoušeli jsme, zda...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Světová premiéra komunálního vozu ze Zlína. Enviel chce konkurovat multikáře

Zlínská technologická a inovační společnost NWT představuje svůj nejnovější projekt Enviel, komunální užitkový...

Calgary je rájem řidičů, Bombaj peklem. Praha patří do průměru

Nejpříjemnějšími městy pro řidiče je kanadské Calgary a Ottawa, ale také Dubaj ve Spojených arabských emirátech či...

Experti chtějí prosadit řidičák na zkoušku, jako mají Rakušané

Experti chtějí prosadit novelu zákona, která by změnila získání řidičského oprávnění i systém vzdělávání v autoškolách....

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

PORADÍME: Jak vybrat zimní boty pro děti?
PORADÍME: Jak vybrat zimní boty pro děti?

Zima pomalu, ale jistě klepe na dveře, a proto je nejvyšší čas myslet na zimní obutí vašeho dítěte. Dětská nožka roste rychlostí blesku, a tak se každoročnímu nákupu sezónní obuvi nevyhnete.

Najdete na iDNES.cz