Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Volkswagen ruší v Německu pracovní místa kvůli elektromobilitě

Automobilka Volkswagen bude kvůli rostoucí poptávce po elektromobilech rušit ve svých německých pobočkách přebytečná pracovní místa. Výroba elektromobilů je na rozdíl od té tradiční méně náročná na práci. Elektromobily by se měly v továrnách v Emdenu a Hannoveru začít vyrábět v roce 2022.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajímavá bc. studie ohledně perspektivy elekktromobility. Je to 8 let staré. Bylo by zajímavé to porovnat se současným stavem. https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/37064/PytelkaJ_StudiePerspektiv_JN_2010.pdf?sequence=1&isAllowed=y

0 0
možnosti

V18í90t 12K90o68u70b14a

23. 12. 2018 18:17

Vzrůstající poptávka je na 2% prodaných elektrovozů, Prostě záminka vymést drahou pracovní sílu a přenést výrobu do lvnějších oblastí. Očekávám masivní odpor odborových organizací.

2 0
možnosti

tak nebude se jim to líbit, dělníkům, žádná změna se jim nelíbila ani v minulosti, asi budou protestovat, někde možná rozbijí stroje, ale pokrok nezastaví, pokrok se zastavit nedá

0 0
možnosti

J10a97k57u60b 18R24e13ž88n55ý

22. 12. 2018 14:09

Něco pro skeptiky. ČR ročně vyrobí 87 TWh elektrické energie a vyveze 13 TWh (rozdíl mezi dovozem a vývozem 2018). Z toho plyne, že pokud budeme mít cca 3 000 000 aut velikosti Tesla-S se spotřebou cca 20kWh/100km, je to při průměrném nájezdu 15 000 km/rok: 20 * (15000/100) = 3MWh/rok * 3 000 000 = 9 000 000 kWh/rok = 9 TWh/rok pro celou ČR. Z toho plyne, že energetická soustava je bezproblémů připravená byť na skokové zavedení elektromobility a nové zdroje stavět nemusíme, stále ještě budeme schopni vyvážet 4TWh. Bilance bude ale lepší, protože auta se logicky nabíjejí především v noci v garáži, kdy se výroba el. Energie tlumí, takže se potenciál výroby lépe využije. Kdybych šel do důsledků, někde jsem dočetl, že jen na výrobu 1l benzinu v rafinerii (např. Kralupy n Vltavou) se spotřebuje 1,3kWh el. energie.

Za předpokladu, že se veškerý benzin vydestiluje v ČR, budeme brát optimistický průměr spotřeby 6l/100km, a že všechna auta jsou na benzin, odpovídá to:

3 000 000 aut * 15 000 km/rok = 45 000 000 000 km/rok/ČR

(45 000 000 000 / 100km) * 6l = 2 700 000 000 litrů/rok/ČR

2 700 000 000 * 1,3kWh = 3 510 000 000 kWh/rok = 3,51 TWh roční úspora el. energie pro ČR tím, že pro naše auta nevyrobí benzin

5 2
možnosti

E67m97i92l 80N10o80v43á60k

22. 12. 2018 14:45

Zopakuji Vám to ještě jednou, když jste se napoprvé nepoučil:

1) "Na výrobu 1l benzinu v rafinerii (např. Kralupy n Vltavou) se spotřebuje 1,3kWh el. energie." - to jste četl špatně. To je energie, potřebná na zpracování 1l ropy. Benzín ale není zdaleka jedinou složkou ropy, ty ostatní složky mají také velmi dobré využití, navíc benzín má z těch složek nejnižší bod varu, tedy je potřeba na jeho separaci energie nejméně.

2) Asi jste nezaznamenal, že do roku 2022 bude nutné uzavřít řadu uhelných bloků, protože nebudou splňovat nové emisní limity dané EU. Takže ty přebytky se velmi rychle rozplynou, výroba elektřiny z uhlí bude klesat i v dlouhodobějším horizontu.

0 2
možnosti

Mne prijde ze tady v diskuzi jaksi lidi nemaji smysl pro realitu - kdyz si vezmeme aktualni ambiciozni plany na relativne rychly rozvoj elektromobility, tak muzeme kolem toho roku 2030 cekat nejaky dvacetiprocentni podil elektroaut na celkovych prodejich. V provozu pak nejakych cca 5 procent aut a to za vice nez 10 let! A tady v diskuzi pulka lidi panikari, jako by meli na silvestra vsichni odevzdat svoje spalovaci auto na srotak a od ledna jezdi vsichni elektroautem......

5 0
možnosti

P29a97v77e12l 92O20t20i95s86k

24. 12. 2018 8:07

To máte pravdu, ale lidi mají strach co politici vymyslí dál, vemte si Německo lidi si kupovali auta v r. 2015-2016 a ted jim zakazují vjezd do měst protože je to diesel, takže člověk má zánovní 2 až 3 roky staré auto a někde už má omezení příští rok přijde mnoho dalších, a v německu bude to autu prodejné velmi pod cenou, to je paráda. Takže lidi se obecně nebojí elektromobility, at přichází ale přirizenou cestou a ne silou,

0 0
možnosti

Tak už věříte, že EU buduje socialismus? Číňani tavili pluhy, aby zvedli výrobu oceli, a pak hladověli. My zvyšujeme elektromobilitu, i když není dokončená technologie. Zabijeme půlku evropské ekonomiky. A to hladovění tím nakonec taky doženeme.

7 3
možnosti

já socialismus zažil takže té blbosti, co jsi napsal nevěřím....

0 0
možnosti

P26a85v51e20l 75R47i10e24d78l

21. 12. 2018 23:23

Já mám spíš dojem, že zmiňovaná pracovní místa se ruší kvůli nečinosti managementu stran dalšího vývoje trhu. Tak dlouho přehlíželi vývoj v oblasti EV v USA a Číně, až mají desetileté zpoždění: žádné vlastní akumulátory, žádné vlastní elektromotory, žádná vlastní řídící elektronika, žádné podvozky vhodné pro EV, žádná infrastruktura, žádné vize... A bude hůř, první Tesly 3 přicházejí na Evropský trh...

4 3
možnosti

T17o70m33á63š 41B79e34r25k26a

21. 12. 2018 23:46

Přesně tak. Budou zavírat motorárny v Evropě, ale baterie budou dovážet z Číny protože sami nic nepostavili. A ještě mají tu drzost to svalovat na elektromobily.

5 1
možnosti

A to prošlo u německých odborů? To se mi nechce moc věřit...

0 0
možnosti

neni to spise kvuli elektrodebilitě?

6 0
možnosti

M83a77r97i92a34n 28V10á95ň13a

21. 12. 2018 22:39

Je to hlavně kvůli nadcházející krizi, elektromobilita je jen dobrá výmluva

1 0
možnosti

K15a41r77e33l 98M68a95z70a11č

21. 12. 2018 21:19

Na automotivu jsou v současné podobě závislí sta tisíce lidí. Je to nesmysl a jeho násilné zavádění EU bude mít obrovské negativní důsledky.

Nezaměstnanost, rozevření nůžek mezi bohatými a chudým - střední třída zmizí. Ve výsledku budou mít auto jen ti bohatí a Evropa se kolem rok 2030 bude potácet na hraně sociálního a ekonomického kolapsu přiživovaným sociálními bouřemi (alá nyní Francie). Do toho vzhledem k násilné elektromobilizaci přijde obrovské zdražení elektřiny a problémy s rozvodnými sítěmi a zdroji.

Vždyť u nás nejsou schopni opravit ani jednu podělanou dálnici, a když někde vypadne proud, řeší to i několik dní. Jak chtějí za 10 let zavést supermoderní infrastrukturu??? Doprava je pro naši civilizaci nejzásadnější a pokud bude vše závislé na jednom zdroji, je to velmi lehce zranitelné.

Prostě elektromobilizace za současných technologií je nesmysl a už vůbec to není ekologické! Je to celé hovadina.

13 4
možnosti

J27a51k56u85b 75M33a18š13e11k

21. 12. 2018 21:57

mohl byste k Vasemu tvrzeni poskytnout nejaka data a fakta ktere Vase tvrzeni potvrdi?

dle meho jen placate.

4 1
možnosti

J14a70n 20M28a98c15h82á13č

21. 12. 2018 21:01

Jak říká klasik: A motoráři nebudou mít co žrát....

Ono to postupně nebude 7000 míst.Ono to bude víc řádově,protože baterky a elektromotory budou bouchat v Číně,protože při výrobě je tak velká uhlíková stopa,že to ekologové v EU nepovolí vyrábět na starém kontinentu.Takže na naší blbosti,vydělá číňan.Hlavně,že budeme splnovat Euro 6d....

13 2
možnosti

P98a30v32e25l 73K34u94t20i41l

23. 12. 2018 18:22

To je logicke, skonci stejne jako vyrobci valch. A prijdou o praci stejne jako spojovatelky na poste. Baterky se vyrabi v cine a v usa ne kvuli ekologicke stope ale proto ze evropske automobilky vytrvale ignoruji treti tisicileti a porad ziji ve stoleti pary

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...