Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8. května spustil v rámci tiskové konference v Berlíně rezervační systém pro evropské zájemce o svůj první velkosériově vyráběný elektromobil.

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Prvního člena nové rodiny elektricky poháněných modelů ID už si zarezervovalo 10 tisíc zájemců. Kvóta pro Českou republiku je rozebraná.

„Zájem zákazníků o speciální edici ID.3 1ST, limitovanou na 30 000 vozů, výrazně překonal očekávání značky. Během prvních 24 hodin bylo zaznamenáno již více než 10 000 rezervací v celé Evropě navzdory extrémnímu tlaku na elektronický rezervační systém. A tento počet se každou hodinu zvyšuje,“ popisuje David Valenta z Porsche Česká republika, importéra vozů koncernu Volkswagen.

Nejdůležitějšími trhy pro model ID.3 v Evropě budou podle předpokladů značky Norsko, Německo, Nizozemí, Francie, Velká Británie a Rakousko. Předrezervace se ovšem otevřely i pro Česko republiku. „Většina vozů byla rezervována během prvních několika hodin. Dva dny po otevření rezervačního systému už byly všechny exempláře první limitované edice pro český trh rozebrané,“ uvádí Valenta. „Vozy z první edice dorazí ke svým zákazníkům v polovině roku 2020. Předprodej vozů ze standardní nabídky bude zahájen po představení ID.3 na frankfurtském autosalonu v září 2019,“ upřesňuje. Výroba modelu bude podle plánu zahájena na konci roku 2019.


V Německu budou závazné objednávky platné k dubnu 2020. Do té doby mohou zákazníci svou rezervaci kdykoli zrušit bez jakéhokoli postihu a registrační částka, v Česku 25 tisíc korun, jim bude vrácena. Speciální edice ID.3 1ST má bohatou výbavu a dojezd až 420 kilometrů (WLTP) s 58kWh akumulátorem, cena prozatím není přesně známá, má být na úrovni 40 tisíc eur (milion korun). Zákazníci totiž budou volit přesnou konfiguraci až po premiéře vozu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Aktuálně totiž není ani známá přesná podoba vozu, Volkswagen ukázal jen maskovaný prototyp.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Volkswagen nabízí speciální edici ID.3 1ST ve čtyřech barvách a třech verzích. Všechny budou mít velká kola zatím nespecifikovaného rozměru a rozsáhlou výbavu. V základní konfiguraci bude mimo jiné hlasové ovládání a navigační systém, ID.3 1ST Plus k tomu přidá navíc lepší LED-Matrix světlomety a dvoubarevný design exteriéru a interiéru a ID.3 1ST Max má navíc velké panoramatické střešní okno nebo průhledový (head-up) displej s rozšířenou realitou.

Verze se 420kilometrovým dojezdem je prostřední. Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší 45kWh sadou akumulátorů, která má dostačit na tabulkový dojezd 330 km, má podle slibů značky zůstat v Německu pod hranicí 30 000 eur, to je 770 tisíc korun. „Uvedená cena je před odečtením případných státních subvencí, které některé státy pro elektromobily poskytují,“ upřesňuje Valenta. K mání bude ještě vrcholová verze se 77kWh akumulátorem, která slibuje 550kilometrový dojezd.

ID3 má být vlastně elektrickým ekvivalentem Golfu. Sama automobilka říká, že číslo 3 v označení modelu má několik významů: zaprvé označuje místo na škále modelů značky, takže pod trojkou zůstává místo pro dva menší elektrovolkswageny; a také má být třetím přelomovým modelem v historii značky po Broukovi a Golfu.

Zástupci značky slibovali cenu lidového elektrického modelu na úrovni lépe vybaveného dieselového golfu. Ten vyjde v prostřední výbavě a nejslabším turbodieselem (1,6 TDI 115 k) v Německu na 26 300 eur, 150koňové dvoulitrové TDI je za 29 tisíc eur.

Volkswagen se vydal stejnou cestou jako ostatní, vzhledem k vysokým nákladům na akumulátory, které u vozu tvoří asi 40 procent nákladů, není velký prostor pro snižování cen. I proto výrobci ve většině světa, s americkou Teslou v čele, začínají nejdříve s prodejem větších a vybavenějších modelů, za které jsou zákazníci schopni a ochotni platit. Menší elektrifikovaná auta pak napěchovávají výbavou, aby extrémní cenu v porovnání s modelem se spalovacím motorem alespoň trochu obhájili před zákazníky.

Volkswagen nabízí těm, kteří se zaregistrovali, možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie ve veřejných nabíjecích stanicích zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY, na níž se Volkswagen podílí.

ID.3 je prvním modelem Volkswagen na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Auto má vnější míry odpovídající golfu, nabídnout má ovšem prostornost na úrovni Passatu. Elektromotor s výkonem 150 kW má pohánět zadní kola. Maximální rychlost ovšem bude pravděpodobně elektronicky omezená na 180 km/h.

Fotogalerie

Po uvedení ID.3 na trh budou následovat další modely, jejichž podobu naznačily studie, jako je ID. CROZZ, ID. VIZZION nebo ID. ROOMZZ. „Značka Volkswagen se chce svou elektrickou ofenzivou stát do roku 2025 globální jedničkou s více než dvaceti pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů s nulovými emisemi a rozsáhlou konektivitou,“ vysvětluje David Valenta.

„Zahájením celoevropského předběžného objednávání modelu ID.3 se elektrická mobilita v podání značky Volkswagen mění pro naše zákazníky v realitu. Od dnešního dne se na ní může podílet každý,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodeje, marketing a poprodejní služby,

„S modelem ID.3 jsme připravili elektromobil pro hromadnou mobilitu. Nejprve budeme s modelem ID.3 elektrifikovat Evropu a pak ostatní regiony. V blízké budoucnosti budou následovat další elektrické modely z rodiny ID.“

Značka Volkswagen působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2018 vyrobila 6,24 milionu vozidel, v současnosti pracuje pro společnost 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Podle pesimistických analýz se ovšem sázka na elektromobilitu nemusí koncernu VW vyplatit (čtěte zde a zde).


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Merkelová odmítla větší pomoc automobilkám. Podpora zůstává jen na elektro

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila výrobu elektromobilu Volkswagen...

Německá kancléřka nesouhlasí s další podporou automobilek zasažených oslabením ekonomiky kvůli...

Elektroaut se letos v Česku prodalo už 1477, vede Citigo iV

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

VIDEO Prodej elektromobilů na českém trhu se za osm měsíců meziročně téměř ztrojnásobil na 1 477 vozidel....

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

VW ID.3

VIDEO O ID.3 výrobce hovoří jako o revoluci a o modelu stejně důležitém, jako byly v historii Brouk a...

ANALÝZA: Enyaq už se dá objednat za 1,2 milionu. V Česku to trhák nebude

Škoda Enyaq

VIDEO Škoda v Česku zahájila předprodej svého nového modelu Enyaq iV, který představila 1. září. Prozatím...

Do stavebnic z Číny dali vlastní součástky, malá auta nabíjejí ze slunce

Klatovský podnikatel Miroslav Blohmann s osobním elektromobilem elBlesk

Miroslav Blohmann mladší vystudoval elektrotechniku a elektromobilitu vidí jako budoucnost...

Elektrohyundaie s novou značkou: Ioniq dovede parádní koncepty do výroby

Hyundai založila novou značku elektromobilů Ioniq

VIDEO První ioniq ukázal Hyundai v roce 2016, futuristicky tvarovaný liftback se představil se třemi...

Čistky ve VW pokračují. Kvůli potížím ID.3 a Golfu skončil šéf softwaru

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu představil svůj nový vůz ID.3, který je...

Podle informací německých médií v neděli skončil ve funkci dosavadní šéf vývoje softwaru ve...

  • Nejčtenější

Ventilková válka: od pomsty v Jizerkách k vypouštění pneu SUV v Paříži

Vypustit kola a zahodit ventilky. Stará dobrá pomsta, kterou myslivci trestali lufťácké houbaře, když zajeli autem do...

Dacia Spring má být první elektrickou lidovkou. Jede maximálně 125 km/h

Tři metry sedmdesát délky, dojezd 225 kilometrů a cena mezi třemi a čtyřmi sty tisíci, to jsou nejzásadnější parametry...

Tesla na suchu. Práce na továrně u Berlína stojí kvůli nezaplacené faktuře

Tesla má kuriózní potíž se stavbou své Gigafactory na výrobu elektrických vozidel v Německu. Velké staveniště se totiž...

Závady, kterých si běžně nevšimnete. Jak je rozpoznáte a kolik stojí oprava?

Premium Jízda po městě a na krátké vzdálenosti mnoho funkčních problémů auta vůbec neodhalí. Všimnout si jejich příznaků...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nové nejrychlejší auto světa jede 533 km/h, je to americká SSC Tuatara

V různých dílnách a laboratořích najdeme vozidla, která umí překonat na souši i 1 235 km/h, tedy rychlost zvuku. Jenže...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Spolehlivá a stylová. Audi TT je i po letech oblíbenou klasikou

Premium Ani po letech nenechá první generace Audi TT nikoho lhostejným. Má styl, pro mnoho řidičů je však ještě důležitější...

Nové nejrychlejší auto světa jede 533 km/h, je to americká SSC Tuatara

V různých dílnách a laboratořích najdeme vozidla, která umí překonat na souši i 1 235 km/h, tedy rychlost zvuku. Jenže...

Rodinný vůz za padesát tisíc korun? Nadějný kombík shnil, půjde do šrotu

Už dlouho jsme neviděli mechanika, který by při prohlídce nevěděl, jestli se má dřív smát, nebo brečet – jako když...

Na nových autech se nevydělává, prodejci se proto vrhli na ojetiny

Počty nově prodaných aut klesají, s nimi i jejich marže pro dealery. Čím dál víc zákazníků platí hotově nebo si seženou...

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

Chtěla jsem udělat něco zapovězeného, říká k pornu Tarra White

Má za sebou úspěšnou kariéru ve filmech pro dospělé, její vztahy s rodinou na Moravě však poznamenala. „Příbuzní se...