Je to dělo: nejrychlejší Golf R sprintuje na stovku za 4,9 sekundy

aktualizováno 
Volkswagen představí v úterý ve Frankfurtu nejsilnější a nejrychlejší variantu svého klíčového modelu Golf. Golf R dostal silnější motor, pohon všech kol, snížený podvozek a nižší spotřebu než předchůdce. Dynamické parametry novinky jsou parádní.

Volkswagen Golf R | foto: VW

Zapomeňte na Golf GTI. Tedy pokud vám nejde o cenu. Za pohon všech kol, o 59 kW vyšší výkon a další speciality si u nejsilnějšího Golfu R připlatíte podle předběžných informací přes 350 000 korun. To je opravdu hodně, hlavně v kontextu více než příznivé ceny GTI, který začíná na 613 000 korunách. Golf R má v Německu stát přes 38 000 euro, což je v přepočtu 970 000 korun. Česká cena zatím nebyla stanovena, ale možná bude příznivější jako u GTI, který je u nás levnější než třeba v Německu.

Ano, Golf R je jedním z nejdražších kompaktních hatchbacků na trhu, na druhou stranu výjimečné jsou i jeho výkony. Nový motor 2.0 TSI poskytuje maximální výkon 221 kW (tedy rovných 300 koní) a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 380 Nm. Křivka točivého momentu je velmi plochá, maximum je dostupné od 1800 do 5500 otáček.

Volkswagen Golf R

S šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dokáže na stovku auto zasprintovat za 4,9 sekundy, což je fantastická hodnota. S manuální převodovkou to auto dokáže za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ač auto by jistě jelo rychleji.

Pro porovnání: nové GTI poskytuje z dvoulitrového motoru výkon 162 kW (verze Performance 169 kW) a předchozí model R z šestkové generace Golfu měl maximální výkon 200 kW. Novinka tak posílila velmi výrazně a vlastně má stejné parametry jako již dříve představený sourozenec Audi S3. Oproti Audi ale bude Golf R o poznání levnější a sprintuje ještě o fous rychleji.

Podvozek erka je samozřejmě snížený. Oproti obyčejným modelům Golfu o dva centimetry, oproti GTI o půl centimetru. Standardem je trvalý pohon všech kol Haldex páté generace doplněný elektronickým diferenciálem XDS. Adaptivní podvozek má nový režim Race, který ovlivňuje i odezvu plynu a převodovky. Stabilizační systém ECS je v novém Golfu R k dispozici v novém režimu ECS Sport, který dává řidiči více času pro korekci jízdy, reaguje totiž se zpožděním. V případě zájmu, jako jediný Golf, umožňuje erko i úplné vypnutí stabilizace.

Standardem ve výbavě jsou přední bixenonové světlomety, osmnáctipalcová kola, zadní LED svítilny (denní LED jsou i vpředu) a v interiéru čalounění v kombinaci kůže a alcantary. Tradičně odlišný je design masky a specifický vzhled mají i litá kola. Zezadu erko pozná každý podle čtyř koncovek výfuku. Odlišný tvar mají i nárazníky a další doplňky karoserie.

Výrobce se chlubí, že nový Golf R je výjimečně úsporné auto. Ano, v kontextu jeho výkonu je to poněkud paradoxní, ale v laboratorních podmínkách dokáže s automatickou převodovkou novinka jezdit v kombinaci za stěží uvěřitelných 6,9 litru. V praxi to bude jistě mnohem více, kvůli pouhému lechtání plynu si model R bude kupovat málokdo. Ale pro srovnání, mezigeneračně průměrná spotřeba klesla o 1,5 litru. A to není málo.

Oficiální premiéru si novinka odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu. Zde Volkswagen zveřejní podrobné ceníky a přesný termín zahájení prodeje. Už teď je ale jasné, že novinka přijde na trh ještě do konce roku.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz