Je to dělo: nejrychlejší Golf R sprintuje na stovku za 4,9 sekundy

aktualizováno 
Volkswagen představí v úterý ve Frankfurtu nejsilnější a nejrychlejší variantu svého klíčového modelu Golf. Golf R dostal silnější motor, pohon všech kol, snížený podvozek a nižší spotřebu než předchůdce. Dynamické parametry novinky jsou parádní.

Volkswagen Golf R | foto: VW

Zapomeňte na Golf GTI. Tedy pokud vám nejde o cenu. Za pohon všech kol, o 59 kW vyšší výkon a další speciality si u nejsilnějšího Golfu R připlatíte podle předběžných informací přes 350 000 korun. To je opravdu hodně, hlavně v kontextu více než příznivé ceny GTI, který začíná na 613 000 korunách. Golf R má v Německu stát přes 38 000 euro, což je v přepočtu 970 000 korun. Česká cena zatím nebyla stanovena, ale možná bude příznivější jako u GTI, který je u nás levnější než třeba v Německu.

Ano, Golf R je jedním z nejdražších kompaktních hatchbacků na trhu, na druhou stranu výjimečné jsou i jeho výkony. Nový motor 2.0 TSI poskytuje maximální výkon 221 kW (tedy rovných 300 koní) a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 380 Nm. Křivka točivého momentu je velmi plochá, maximum je dostupné od 1800 do 5500 otáček.

Volkswagen Golf R

S šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dokáže na stovku auto zasprintovat za 4,9 sekundy, což je fantastická hodnota. S manuální převodovkou to auto dokáže za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ač auto by jistě jelo rychleji.

Pro porovnání: nové GTI poskytuje z dvoulitrového motoru výkon 162 kW (verze Performance 169 kW) a předchozí model R z šestkové generace Golfu měl maximální výkon 200 kW. Novinka tak posílila velmi výrazně a vlastně má stejné parametry jako již dříve představený sourozenec Audi S3. Oproti Audi ale bude Golf R o poznání levnější a sprintuje ještě o fous rychleji.

Podvozek erka je samozřejmě snížený. Oproti obyčejným modelům Golfu o dva centimetry, oproti GTI o půl centimetru. Standardem je trvalý pohon všech kol Haldex páté generace doplněný elektronickým diferenciálem XDS. Adaptivní podvozek má nový režim Race, který ovlivňuje i odezvu plynu a převodovky. Stabilizační systém ECS je v novém Golfu R k dispozici v novém režimu ECS Sport, který dává řidiči více času pro korekci jízdy, reaguje totiž se zpožděním. V případě zájmu, jako jediný Golf, umožňuje erko i úplné vypnutí stabilizace.

Standardem ve výbavě jsou přední bixenonové světlomety, osmnáctipalcová kola, zadní LED svítilny (denní LED jsou i vpředu) a v interiéru čalounění v kombinaci kůže a alcantary. Tradičně odlišný je design masky a specifický vzhled mají i litá kola. Zezadu erko pozná každý podle čtyř koncovek výfuku. Odlišný tvar mají i nárazníky a další doplňky karoserie.

Výrobce se chlubí, že nový Golf R je výjimečně úsporné auto. Ano, v kontextu jeho výkonu je to poněkud paradoxní, ale v laboratorních podmínkách dokáže s automatickou převodovkou novinka jezdit v kombinaci za stěží uvěřitelných 6,9 litru. V praxi to bude jistě mnohem více, kvůli pouhému lechtání plynu si model R bude kupovat málokdo. Ale pro srovnání, mezigeneračně průměrná spotřeba klesla o 1,5 litru. A to není málo.

Oficiální premiéru si novinka odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu. Zde Volkswagen zveřejní podrobné ceníky a přesný termín zahájení prodeje. Už teď je ale jasné, že novinka přijde na trh ještě do konce roku.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Najdete na iDNES.cz