Je to dělo: nejrychlejší Golf R sprintuje na stovku za 4,9 sekundy

aktualizováno 
Volkswagen představí v úterý ve Frankfurtu nejsilnější a nejrychlejší variantu svého klíčového modelu Golf. Golf R dostal silnější motor, pohon všech kol, snížený podvozek a nižší spotřebu než předchůdce. Dynamické parametry novinky jsou parádní.

Volkswagen Golf R | foto: VW

Zapomeňte na Golf GTI. Tedy pokud vám nejde o cenu. Za pohon všech kol, o 59 kW vyšší výkon a další speciality si u nejsilnějšího Golfu R připlatíte podle předběžných informací přes 350 000 korun. To je opravdu hodně, hlavně v kontextu více než příznivé ceny GTI, který začíná na 613 000 korunách. Golf R má v Německu stát přes 38 000 euro, což je v přepočtu 970 000 korun. Česká cena zatím nebyla stanovena, ale možná bude příznivější jako u GTI, který je u nás levnější než třeba v Německu.

Ano, Golf R je jedním z nejdražších kompaktních hatchbacků na trhu, na druhou stranu výjimečné jsou i jeho výkony. Nový motor 2.0 TSI poskytuje maximální výkon 221 kW (tedy rovných 300 koní) a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 380 Nm. Křivka točivého momentu je velmi plochá, maximum je dostupné od 1800 do 5500 otáček.

Volkswagen Golf R

S šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dokáže na stovku auto zasprintovat za 4,9 sekundy, což je fantastická hodnota. S manuální převodovkou to auto dokáže za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ač auto by jistě jelo rychleji.

Pro porovnání: nové GTI poskytuje z dvoulitrového motoru výkon 162 kW (verze Performance 169 kW) a předchozí model R z šestkové generace Golfu měl maximální výkon 200 kW. Novinka tak posílila velmi výrazně a vlastně má stejné parametry jako již dříve představený sourozenec Audi S3. Oproti Audi ale bude Golf R o poznání levnější a sprintuje ještě o fous rychleji.

Podvozek erka je samozřejmě snížený. Oproti obyčejným modelům Golfu o dva centimetry, oproti GTI o půl centimetru. Standardem je trvalý pohon všech kol Haldex páté generace doplněný elektronickým diferenciálem XDS. Adaptivní podvozek má nový režim Race, který ovlivňuje i odezvu plynu a převodovky. Stabilizační systém ECS je v novém Golfu R k dispozici v novém režimu ECS Sport, který dává řidiči více času pro korekci jízdy, reaguje totiž se zpožděním. V případě zájmu, jako jediný Golf, umožňuje erko i úplné vypnutí stabilizace.

Standardem ve výbavě jsou přední bixenonové světlomety, osmnáctipalcová kola, zadní LED svítilny (denní LED jsou i vpředu) a v interiéru čalounění v kombinaci kůže a alcantary. Tradičně odlišný je design masky a specifický vzhled mají i litá kola. Zezadu erko pozná každý podle čtyř koncovek výfuku. Odlišný tvar mají i nárazníky a další doplňky karoserie.

Výrobce se chlubí, že nový Golf R je výjimečně úsporné auto. Ano, v kontextu jeho výkonu je to poněkud paradoxní, ale v laboratorních podmínkách dokáže s automatickou převodovkou novinka jezdit v kombinaci za stěží uvěřitelných 6,9 litru. V praxi to bude jistě mnohem více, kvůli pouhému lechtání plynu si model R bude kupovat málokdo. Ale pro srovnání, mezigeneračně průměrná spotřeba klesla o 1,5 litru. A to není málo.

Oficiální premiéru si novinka odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu. Zde Volkswagen zveřejní podrobné ceníky a přesný termín zahájení prodeje. Už teď je ale jasné, že novinka přijde na trh ještě do konce roku.

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

Najdete na iDNES.cz