VW a Ford zase zvažují spolupráci. Chtějí stavět užitkové vozy

  12:36aktualizováno  16:41
Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho americký konkurent Ford zvažují vytvoření strategické aliance. Zkoumají několik potenciálních společných projektů, včetně společného vývoje užitkových vozů. Firmy nicméně upozornily, že případná aliance by nezahrnovala vlastnické propojení podniků.

Ford Galaxy první generace | foto: Ford

„Firmy zkoumají strategickou alianci, která by měla posílit konkurenceschopnost obou podniků,“ uvedly automobilky ve společném prohlášení. Předmětem zkoumání jsou podle nich „potenciální projekty v několika oblastech, včetně společného vývoje řady užitkových automobilů“.

Ford má podle agentury Reuters vedoucí postavení na trhu se středně těžkými nákladními automobily ve Spojených státech, zatímco Volkswagen vlastní evropské výrobce nákladních vozů MAN a Scania. Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.

„Požadavky trhu a zákazníků se mění neuvěřitelnou rychlostí. Oba podniky již mají silnou pozici v různých segmentech užitkových automobilů. Abychom se přizpůsobili měnícímu se prostředí, je maximálně důležité získat flexibilitu prostřednictvím aliancí,“ uvedl šéf strategie Volkswagenu Thomas Sedran. „To je klíčový prvek strategie Volkswagen Group do roku 2025. Možná průmyslová spolupráce s Fordem je vnímána jako příležitost zlepšit v celosvětovém měřítku konkurenceschopnost obou společností.“

Automobilky hodlají představit další podrobnosti o možné spolupráci, jakmile jejich rozhovory pokročí. „Těšíme se, že budeme společně s týmem Volkswagenu prozkoumávat možnosti spolupráce, která by nám umožnila lépe vycházet vstříc požadavkům zákazníků v oblasti užitkových vozů,“ uvedl prezident automobilky Ford pro globální trhy Jim Farley.

Volkswagen již v letošním roce vytvořil alianci s japonským výrobcem nákladních vozů Hino Motors, který je dceřinou společností automobilky Toyota. Firmy by mohly spolupracovat například v oblasti naftových a hybridních motorů či automatizovaného řízení.

Volkswagen má rovněž alianci s americkým výrobcem nákladních vozů Navistar International, ve kterém vlastní menšinový podíl. Firma letos uvedla, že zvažuje plné převzetí Navistaru.

Ford s německým koncernem Volkswagen už v minulosti spolupracoval. Začátkem devadesátých let založili v rámci projektu AutoEuropa v Palmele nedaleko portugalského Lisabonu továrnu, kde se pod třemi různými značkami a jmény vyráběl velkoprostorový model. První generace Fordu Galaxy, Volkswagenu Sharan a Seatu Alhambra se představily v roce 1995. Ford Galaxy s motory Volkswagenu se vyráběl v Portugalsku až do roku 2006, kdy dorazila nová generace modelu vyvinutá už v režii Fordu. Tím aliance automobilek skončila.

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

GLB: sedm míst na základech malých mercedesů s pohonem předních kol

Mercedes GLB

Po vlažném přijetí někdejšího GLK to vypadalo, že se hranám u Mercedesu na dlouho odzvonilo. Nakonec se vracejí jen po...

Najdete na iDNES.cz