Výrobci baterií elektromobilitě moc nevěří. VW se je snaží přesvědčit

  14:00aktualizováno  14:00
Německý Volkswagen vytvoří společné podniky a pomůže financovat výrobu baterií. Chce tím přesvědčit skeptické dodavatele baterií a podpořit úsilí o rozvoj elektromobility. V rozhovoru s agenturou Reuters to prohlásil člen představenstva automobilky Stefan Sommer.

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta | foto: Volkswagen

VW už dříve uvedla, že do baterií hodlá vložit 50 miliard eur (téměř 1,3 bilionu korun). Strategickými partnery VW mají být švédská společnost Northvolt, jihokorejské SKI, LG Chem a Samsung SDI a čínská CATL.

Producenti baterií se musí rozhodovat mezi výrobou například pro mobilní telefony a automobily. „Ne každý dodavatel věří, že rozvoj elektromobility bude tak velký. Musíte trávit více času přesvědčováním výrobců, aby do automobilového průmyslu investovali,“ řekl Sommer. 

Trend podle něho spočívá ve společném podnikání. VW si potřebuje zajistit dodávky baterií v množství, jaké potřebuje. V rámci společného podniku dodavatelům poskytne finanční prostředky a sdílí s nimi riziko nových výrobních kapacit.

Automobilka už dříve uvedla, že v roce 2025 bude potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin v Evropě a dalších 150 gigawatthodin v Asii. Do roku 2030 se toto číslo zdvojnásobí.

Na výrobu vozidel na elektrický pohon společnost přestavuje šestnáct továren a do poloviny roku 2023 plánuje začít vyrábět třiatřicet různých elektromobilů pod značkami Škoda, Audi, VW a Seat.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz