Volkswagen Concept BlueSport: radost s nízkou spotřebou

aktualizováno  15:26
Ani automobilka Volkswagen si pro detroitský autosalon neodpustila přípravu nového konceptu. Na rozdíl od koncernového Audi se ale studie Volkswagenu soustředí na hlavní témata letošního Detroitu – ekologii a nízkou spotřebu. Radost z jízdy by však měla také rozdávat plnými hrstmi.

Volkswagen Concept BlueSport | foto: Vokswagen

Autosalon Detroit

Volkswagen představuje v Detroitu koncept automobilu, který na první pohled nevzbuzuje nikterak ekologické myšlenky. Jenže malý roadster Concept BlueSport si právě na nízké spotřebě dává záležet.

Před zadní nápravou pouze 3,99 metru dlouhého, 1,75 metru širokého a jen 1,25 metru vysokého auta totiž najdeme známý dvoulitrový common-rail turbodiesel s výkonem 132 kW (180 koní). Ten rozhodně nebude mít s méně než 1 200 kilogramů vážícím roadsterem mnoho práce, obzvláště když je spřažen se šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Concept BlueSport

Výsledkem toho je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximální rychlost 226 km/h. Roadster s rozložením hmotnosti 45:55 stojí na devatenáctipalcových pneumatikách. Kromě zmiňovaného turbodieselu se tisková zpráva zmiňuje ještě o možnosti zástavby přeplňovaného zážehového motoru TSI.

Jenže je to právě vznětový motor, jehož parametry se Volkwagen chlubí. Za průměrnou spotřebu 4,3 litru, a tedy emise CO2 o hodnotě 113 g/km se rozhodně Concept BlueSport stydět nemusí. K jejímu dosažení pomáhají i aerodynamicky účelné tvary stříbrně lakované karoserie, ale také dvě technické novinky.

Koncept totiž disponuje systémem start-stop, který automaticky vypne motor při zastavení, druhou novinkou je pak regenerativní brzdění. V případě brzdění slouží alternátor k výrobě elektrické energie pro napájení palubních systémů a tím částečně odlehčuje motoru. Naftový Concept BlueSport tak teoreticky ujede na jedno natankování padesátilitrové nádrže až 1 150 kilometrů.

Volkswagen Concept BlueSport

Na takovou vzdálenost si s sebou ale posádka nemůže vzít příliš mnoho zavazadel. Studie má kufry hned dva – ten vpředu pojme 112 litrů zavazadel, za sedačkami se pak nachází další prostor, který pojme 70 litrů. Před nepřízní počasí chrání posádku stahovací plátěná střecha, která dostala u konceptu kontrastní oranžovou barvu. Volkswagen se jen tak mimochodem chlubí tím, že celá střecha váží pouhých 27 kilogramů, což je prý v dané kategorii rekordně nízká hodnota.

Volkswagen Concept BlueSport působí natolik civilně, že by mohl jít přímo do sériové výroby. O její možnosti však automobilka mlčí. Je možné, že se nakonec obdobného vozu v nabídce Volkswagenu dočkáme, malý roadster by totiž elegantně doplnil kupé Scirocco.

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Původní Defender se vrátí se jménem hospody, elektroniku otestují v Česku

Firma MBtech Bohemia, zaměřená na vývoj automobilových dílů a elektroniky, pomáhá zakládat novou automobilku ve Velké...

Toyota představila nové auto na vodík. V Česku natankuje příští rok

Toyota chystá novou generaci svého vodíkového modelu. Sedan jménem Mirai se dostane nejprve na trhy v Japonsku, v...

České porodnice nepodporují kojení tak, jak se chlubí, ukázal průzkum
České porodnice nepodporují kojení tak, jak se chlubí, ukázal průzkum

České porodnice nedokážou poskytnout rodičkám dostatečnou podporu pro úspěšné kojení. Vyplývá to z průzkumu, který poukazuje na to, že každá šestá rodička nebyla spokojená s přístupem personálu.

Najdete na iDNES.cz