Volkswagen Concept BlueSport: radost s nízkou spotřebou

aktualizováno  15:26
Ani automobilka Volkswagen si pro detroitský autosalon neodpustila přípravu nového konceptu. Na rozdíl od koncernového Audi se ale studie Volkswagenu soustředí na hlavní témata letošního Detroitu – ekologii a nízkou spotřebu. Radost z jízdy by však měla také rozdávat plnými hrstmi.

Volkswagen Concept BlueSport | foto: Vokswagen

Autosalon Detroit

Volkswagen představuje v Detroitu koncept automobilu, který na první pohled nevzbuzuje nikterak ekologické myšlenky. Jenže malý roadster Concept BlueSport si právě na nízké spotřebě dává záležet.

Před zadní nápravou pouze 3,99 metru dlouhého, 1,75 metru širokého a jen 1,25 metru vysokého auta totiž najdeme známý dvoulitrový common-rail turbodiesel s výkonem 132 kW (180 koní). Ten rozhodně nebude mít s méně než 1 200 kilogramů vážícím roadsterem mnoho práce, obzvláště když je spřažen se šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Concept BlueSport

Výsledkem toho je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximální rychlost 226 km/h. Roadster s rozložením hmotnosti 45:55 stojí na devatenáctipalcových pneumatikách. Kromě zmiňovaného turbodieselu se tisková zpráva zmiňuje ještě o možnosti zástavby přeplňovaného zážehového motoru TSI.

Jenže je to právě vznětový motor, jehož parametry se Volkwagen chlubí. Za průměrnou spotřebu 4,3 litru, a tedy emise CO2 o hodnotě 113 g/km se rozhodně Concept BlueSport stydět nemusí. K jejímu dosažení pomáhají i aerodynamicky účelné tvary stříbrně lakované karoserie, ale také dvě technické novinky.

Koncept totiž disponuje systémem start-stop, který automaticky vypne motor při zastavení, druhou novinkou je pak regenerativní brzdění. V případě brzdění slouží alternátor k výrobě elektrické energie pro napájení palubních systémů a tím částečně odlehčuje motoru. Naftový Concept BlueSport tak teoreticky ujede na jedno natankování padesátilitrové nádrže až 1 150 kilometrů.

Volkswagen Concept BlueSport

Na takovou vzdálenost si s sebou ale posádka nemůže vzít příliš mnoho zavazadel. Studie má kufry hned dva – ten vpředu pojme 112 litrů zavazadel, za sedačkami se pak nachází další prostor, který pojme 70 litrů. Před nepřízní počasí chrání posádku stahovací plátěná střecha, která dostala u konceptu kontrastní oranžovou barvu. Volkswagen se jen tak mimochodem chlubí tím, že celá střecha váží pouhých 27 kilogramů, což je prý v dané kategorii rekordně nízká hodnota.

Volkswagen Concept BlueSport působí natolik civilně, že by mohl jít přímo do sériové výroby. O její možnosti však automobilka mlčí. Je možné, že se nakonec obdobného vozu v nabídce Volkswagenu dočkáme, malý roadster by totiž elegantně doplnil kupé Scirocco.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz