Volkswagen chce alespoň 20 procent čínského trhu

aktualizováno 
Největší evropská automobilka Volkswagen, pod kterou patří i mladoboleslavská Škoda Auto, chce mít za dva až tři roky alespoň 20 procent čínského trhu.

Volkswagen Passat Lingyu alias Škoda Superb pro Čínu | foto: Volkswagen

Volkswagen za leden a únor zvýšil prodej v této asijské zemi o 7,6 procenta a má přes 17 procent trhu.

"Máme cíl zůstat v letošním roce lídrem čínského trhu u obou společných podniků, které tam máme. Rosteme nepatrně pomaleji než celý čínský trh, ale doufáme, že prodej tam stabilizujeme," uvedl ředitel marketingu Stefan Jacoby.

Na domácím trhu, tedy v Německu, se ale Volkswagen musí vypořádat s nepříznivými dopady daňových změn. Kvůli zvýšení daně z obratu prý může být prodej aut za březen výrazně pod loňskými hodnotami, i když by se měla situace brzy vrátit k normálu, řekl Jacoby.

Největším investorem ve Volkswagenu je výrobce luxusních vozů Porsche. Ředitel automobilky Wendelin Wiedeking ale řekl, že o převzetí Volkswagenu zatím neuvažuje. Porsche se chystá posílit svůj vliv na 29,9 procenta z nynějších 27,4 procenta, Wideking ale připustil, že o podílu v automobilce bude správní rada brzy jednat.

"Obecně vzato jsem s podílem ve Volkswagenu spokojen, o ničem dalším ale v tuto chvíli neuvažujeme," řekl. Pokud by Porsche zvýšila ve Volkswagenu podíl nad 30 procent, automaticky by musela nabídnout veřejný odkup. O tom se na finančních trzích spekuluje od poloviny listopadu.

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Najdete na iDNES.cz