Volkswagen zkřížil superb s panamerou, vznikl arteon

  13:08aktualizováno  13:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Volkswagen CC je mrtev. Na jeho místo nastupuje arteon, který je dle slov automobilky pětidveřovým gran turismem postaveným nad passatem. Design tohoto modelu je nezvykle blízko konceptu, který se v Ženevě představil před dvěma lety.

Proti passatu o 5 cm prodloužený rozvor a o 10 cm delší karoserie stačí Volkswagenu k tomu, aby nový model arteon řadil do vyšší střední třídy. Při délce 4 862 mm by to ještě nedávno bylo oprávněné, ale takový Opel Insignia je dnes větší.

Na tom ale nesejde, podstatné totiž je, že u konkurence auto podobného střihu nenajdete. Arteon má dlouhý rozvor a nízkou zaoblenou siluetu ve stylu kupé. Na rozdíl od modelu CC se nejedná o „čtyřdveřové kupé“ ale o pětidveřový liftback se stylovými proporcemi, slovy Volkswagenu fastback gran turismo, tak trochu ve stylu Porsche Panamera. Kromě toho ale novinka zaujme i tím, jak má „srostlá“ přední světla s lištami v masce chladiče.

Rozvor 2841 mm, na milimetr shodný se superbem, svědčí prostoru na zadních sedadlech. Zadní pasažéři si mohou hezky natáhnout nohy, jediným omezením je tedy klesající linie střechy, která vyšším jedincům ubírá prostor nad hlavou. Přední část kabiny je dokonalým dvojčetem passatu, v arteonu se ale sedí níž a uprostřed palubní desky se zabydlel nový multimediální systém s čistě dotykovým displejem, poprvé prezentovaný začátkem letošního roku při faceliftu golfu. Kufr o objemu 563 litrů je menší než v superbu, i tak má ale velkorysý objem a přístup k němu je díky výklopné zadní stěně velmi snadný.

Fotogalerie

Nabídka motorů skýtá dvě novinky, základní benzinový motor 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a benzinový dvoulitr se 140 kW, který se dosud nabízel jen v Audi A3. Stejné výkony, tedy 110 a 140 kW, nabídne i motor 2.0 TDI, vrcholem řady je pak dvojitě přeplňované 2.0 TDI se 176 kW a benzinový 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Všechny motory budou k dispozici se sedmistupňovým automatem DSG, slabší verze nabídnou i šestistupňový manuál.

Volkswagen na jedné straně láká na nízké provozní náklady (např. servisní interval 3 roky/60 000 km s výměnou oleje po 30 000 km), na straně druhé na luxusní vzhled a výbavu. Každý arteon bude vybaven bezklíčovým vstupem, LED světlomety nebo koženým multifunkčním volantem. Standardem též budou řízení s variabilním převodem a 17palcová kola. Kromě obvyklých možností individualizace navíc VW nabídne dva vyšší stupně výbavy, komfortně laděný Arteon Exclusive a sportovně stylizovaný Arteon R-Line.

Nový model se bude vyrábět v Emdenu na severu Německa, ve stejné továrně jako passat. Prodej bude zahájen přesně za čtvrt roku, v polovině června, kompletní ceník a možnost objednávat se ale uvolní už za měsíc. Podle našich informací by měl být arteon zhruba o sto tisíc korun dražší než srovnatelná verze passatu.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz