V sobotu s ním Václav Novotný přijel i na první ročník srazu škodovek do Velešína na Českokrumlovsku.
"Automobil byl vyroben 28. prosince 1964. Já ho získal při akci, kdy se měnila stará auta za nová a v autosalonu lidem za vraky odečetli peníze. Auta končila na vrakovištích a tohoto mi bylo líto, tak jsem ho strčil do stodoly a pustil se do renovace," říká Novotný, jenž pracuje jako vedoucí stanice technické kontroly.
Automobil, který je dnes v sytě rudé barvě, jej oslovil i proto, že to byl vůbec první typ auta, se kterým coby osmnáctiletý kluk jezdil.
Když škodovku koupil, stav nebyl úplně špatný, ale bylo potřeba vůz kompletně opravit. Cenný je proto, že má takzvané žábrové zadní blatníky. Původní majitel je ale vyměnil za novější, hranatější. Sehnat původní dá práci. Zejména zachovalé mřížky do blatníků, kryjící vzduchové kapsy a odvádějící od motoru teplý vzduch, jsou vzácné.
"Podařilo se mi u jedné slepičárny objevit starou tisícovku, se kterou tam kluci jezdili. Byly na ní právě tyto žábrové mřížky, jež se obtížně shánějí. Podařilo se mi s nimi domluvit, že jsem si je mohl vzít. Ale například chromové nárazníky a další věci jsem musel nechat udělat nové," doplňuje Novotný.
Automobil stavěl pět let. Jeho bratr, který má prodejnu automobilů Škoda, má i lakovnu, a tak vůz zrenovoval kompletně od "plechů" až po lak. S autem jezdí jen na srazy. "Pokud by někdo organizoval delší jízdu, rád bych se vypravil i dále, klidně do zahraničí," říká.
Automobil před třinácti lety opravil za třicet tisíc korun. A dodnes je jako nový. "Chodím okolo toho s jelenicí a leštím," usmívá se Novotný.
Nadšený sběratel vlastní i další unikátní škodovku z roku 1930 - vůbec první vůz s okřídleným šípem na přídi, který továrna vyrobila na plechových kolech. Označení má Škoda 430. Nebo legendární Škodu Felicii, dosud jediný sériově vyráběný kabriolet mladoboleslavské značky.