

V italském městečku Cernobbio u Comského jezera si v kulisách 450 let starého luxusního hotelu Villa d’Este a v jeho okolí daly v rámci dalšího ročníku festivalu automobilové krásy dostaveníčko unikáty na čtyřech kolech. Atmosféra byla úžasná. Nejzajímavější auta najdete v naší rozsáhlé fotogalerii.
Autor: BMW Classic
Rolls-Royce slavil 100 let modelu Phantom.
Autor: BMW Classic
Villa d’Este v Itálii se každoročně stává kulisou pro Concorso d’Eleganza. Soutěž krásy historických automobilů se koná u Comského jezera se čtyřicetiletou přestávkou od roku 1929.
Autor: BMW Classic
Mezi koncepty se nejvíce líbil zbrusu nový unikátní model Alfa Romeo 8C Doppia Coda Zagato, který vychází z Alfy 8C Competizione.
Autor: BMW Classic
Krása přírody a architektury se snoubí s automobilovým designem a inženýrstvím. Důraz je kladen především na exkluzivní historická vozidla.
Autor: BMW Classic
Glickenhaus SCG 007s je nejnovější výtvor Scuderie Cameron Glickenhaus s homologací pro silniční provoz. Supersport Američana Jima Glickenhause, bývalého filmaře a sběratele výjimečných aut, vychází ze speciálu 007 LMH, který závodil v Le Mans a mnoha dalších závodech.
Autor: BMW Classic
Biturbo motor V8 o objemu 6,2 litru posílá na zadní kola Glickenhausu SCG 007s prostřednictvím sedmistupňové automatizované manuální převodovky neuvěřitelných 1 014 koní a 1 000 Nm točivého momentu. A to vše v autě, které váží pouhých 1 550 kilogramů.
Autor: BMW Classic
Mezinárodní porota vybrala za krále letošní ročníku přehlídky jednomístný závodní vůz Alfa Romeo Tipo B (P3) z roku 1934, který navrhl konstruktér Vittorio Jano.
Autor: BMW Classic
Alfa Romeo Tipo B v sezóně 1934 úspěšně závodila v barvách Scuderie Ferrari s Achillem Varzim, Guyem Mollem, Louisem Chironem a Toninem Briviem za volantem.
Autor: BMW Classic
UFO u jezera: Trofej Auto & Design za nejzajímavější design podle poroty získal neobvyklý prototyp OSI Silver Fox z roku 1967.
Autor: BMW Classic
OSI Silver Fox z roku 1967 má poněkud stísněnou kabinu.
Autor: BMW Classic
OSI Silver Fox je jakýmsi katamaránem na čtyřech kolech. Dvě štíhlé poloviny karoserie se nacházejí rovnoběžně vedle sebe v rozdělené karoserii a byly spojeny třemi aerodynamickými strukturami ve tvaru křídla. Nápad pochází od závodního jezdce Piera Taruffiho.
Autor: BMW Classic
„Stříbrná liška“ způsobila senzaci na turínském autosalonu v roce 1967. Vozidlo navrhla a vyrobila italská karosárna Officine Stampaggi Industriali S. p. A. – zkráceně OSI.
Autor: BMW Classic
Velké pozornosti se tradičně těšily sportovní vozy 50. a 60. let.
Autor: BMW Classic
Krása přírody a architektury se snoubí s automobilovým designem a inženýrstvím.
Autor: BMW Classic
Mezinárodní porota má plné ruce práce. Musí důkladně posoudit stav zúčastněných aut.
Autor: BMW Classic
Návštěvníkům se nejvíce líbilo BMW 507 z roku 1957 a získalo tak Zlatý pohár. Zaujalo ale i porotu a získalo od ní i Vranken-Pommery Trophy pro nejlepší ikonický vůz.
Autor: BMW Classic
BMW 507, představený na frankfurtském autosalonu v roce 1955 a navržený Albrechtem hrabětem von Goertzem, měl být bavorskou odpovědí na Mercedes-Benz 300 SL. Výroba se však ukázala jako velmi drahá. Mezi lety 1956 a 1960 jich tedy bylo vyrobeno pouze 254.
Autor: BMW Classic
Trofej od Automobilového klubu Como pro vůz, který přijel z největší vzdálenosti putoval k majitelům Rolls Royce 20 HP z roku 1927.
Autor: BMW Classic
Jonas Kaufmann, slavný tenorista a ambasador značky BMW, udělil ocenění „Trofeo Il Canto del Motore“ za nejlepší zvuk motoru Aston Martinu DB3S z roku 1956 (v popředí).
Autor: BMW Classic
Serenissima 308V z roku 1965 obdržela trofej ASI pro nejlépe zachovalý poválečný vůz.
Autor: BMW Classic
Působivým prvkem akce byla prezentace legendárních závodních vozů včetně BMW 328 Touring Coupé, Mille Miglia Roadster a aerodynamického Kamm Coupé.
Autor: BMW Classic
Každý rok hostí Concorso d’Eleganza di Villa d’Este jedny z nejdražších milionářských aut. Letos byl v tomto směru velkou hvězdou McLaren F1 GTR v hodnotě 10 milionů eur.
Autor: BMW Classic
Tři supersporty z 90. let: Ferrari F50, Mercedes-Benz CLK GTR Roadster a Maserati MC12 Corsa.
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este je nezapomenutelná událost, kterou bavorská automobilka BMW pořádá již po dvě dekády.
Autor: BMW Classic
BMW letos představilo koncept Speedtop, který navazuje na loňský kabriolet Skytop. V plánu je výroba 70 exemplářů.
Autor: BMW Classic
Divize BMW Motorrad zase představila koncept RR s karbonovým pláštěm je předzvěstí superbiku nové generace s rozsáhlým použitím uhlíkových vláken a hliníku.
Autor: BMW Classic
Krása přírody a architektury se snoubí s automobilovým designem a inženýrstvím.
Autor: BMW Classic
Monteverdi Hai 450 GTS z roku 1970 je nejznámějším výtvorem malé švýcarské automobilky z Basileje. Založil ji Peter Monteverdi a od roku 1967 do roku 1982 vyráběla luxusní sedany, kupé, kabriolety a dokonce i SUV ve velmi malých sériích.
Autor: BMW Classic
Monteverdi Hai je exkluzivní záležitostí, byl asi o třetinu dražší než Lamborghini Countach. Pohání osmiválcový motor Chrysler o objemu 7 litrů s výkonem přibližně 390 koní.
Autor: BMW Classic
Konkrétní exemplář strávil prakticky celou dobu v muzeu Monteverdi v Binningenu, má tedy najeto jen asi 500 km. Poté, co ale bylo muzeum uzavřeno, byl v roce 2019 Monteverdi Hai prodán současnému majiteli.
Autor: BMW Classic
Alfa Romeo 6C 2500 SS Tipo 256 z roku 1939
Autor: BMW Classic
BMW uspořádalo speciální poctu 70. výročí modelů Isetta.
Autor: BMW Classic
Talbot Lago - T 26 Grand Sport z roku 1948: Krátce po druhé světové válce se Anthony Lago pustil do stavby extrémně sportovního silničního podvozku založeného na jeho předválečném závodním voze Grand Prix.
Autor: BMW Classic
Mercedes-Benz 300 SL je tradičním účastníkem veteránských akcí.
Autor: BMW Classic
Dual Ghia - D-500 z roku 1957 je jedním z nejzajímavějších amerických vozů 50. let 20. století. Vzácná směs italského designu a americké síly je ztělesněním krátké, ale pozoruhodné kapitoly v historii automobilového průmyslu.
Autor: BMW Classic
Mercedes-Benz 300SC z roku 1957 hned vedle modelu 300 SL.
Autor: BMW Classic
Bugatti Type 101 C Antem z roku 1950: Po skončení druhé světové války a smrti Ettore Bugattiho v roce 1947 se jeho nejmladší syn Roland Bugatti pokusil vdechnout nový život slavné značce se sídlem v Molsheimu ve Francii. Celkem byl vyroben jeden prototyp a šest sériových vozů.
Autor: BMW Classic
Pečlivá příprava je základem úspěchu.
Autor: BMW Classic
Duesenberg SJ z roku 1933: Tento exemplář je jedním z pouhých tří vozů vyrobených jako Phaeton s dvojitou kapotou a dlouhými protáhlými bočními panely na podvozku s rozvorem 3,89 metru v karoserii LaGrande.
Autor: BMW Classic
Alfa Romeo 8C 2900 MM se na trhu objevila v roce 1936. Byla založena na úspěšném závodním voze 8C 35 Grand Prix a převzala mnoho z jeho designových atributů.
Autor: BMW Classic
Mercedes-Benz 300 SL pod drobnohledem poroty.
Autor: BMW Classic
F40 GTE byl nástupcem modelu LM a jednou z hvězd dnes již ikonické série BPR, která se vyráběla v letech 1994 až 1996, poté co byla výroba běžné série již ukončena.
Autor: BMW Classic
Dino 206 S z roku 1967 bylo navržen pro boj ve třídě dvoulitrových sportovních vozů a závody do vrchu.
Autor: BMW Classic
Hlavní nevýhodou Dina 206S pro Ferrari bylo, že z plánované výrobní série padesáti vozů bylo ve skutečnosti vyrobeno pouze 18. To bylo způsobeno dlouhodobou stávkou v Itálii na jaře 1966. Protože pro homologaci bylo zapotřebí 50 sportovních vozů, Dino tak nikdy nemohlo závodit v kategorii GT.
Autor: BMW Classic
Ferrari 121LM (1954)
Autor: BMW Classic
Ferrari 375 MM (1953)
Autor: BMW Classic
Alfa Romeo 8C 2900 MM
Autor: BMW Classic
Alfa Romeo Tipo B je jen mistrovským dílem inženýrství, ale i skutečným milníkem v historii motoristického sportu.
Autor: BMW Classic
Je to první skutečný monopost Grand Prix, odvozený od modelu 8C 2300 Monza, ale lehčí, tužší a výkonnější díky řadovému osmiválcovému motoru přeplňovanému dvěma kompresory, který mu dodává výkon 265 koní.
Autor: BMW Classic
Mercedes-Benz CLK GTR Roadster
Autor: BMW Classic
Duesenberg SJ (1933)
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025
Autor: BMW Classic