Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Větroplach od Renaultu

  18:58
Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Nejinak tomu bude v Ženevě. Renault Wind - tak se jmenuje budoucnost kabrioletů automobilky, která v posledních letech platí za experimentátora automobilového designu číslo 1. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Oproti "praktickému" méganu coupé-cabrio je wind čistokrevnou záležitostí pro "srdcaře", u kterého emoce převládají nad zdravým rozumem. Koncept  má propracovaný nekonvenční interiér, překypující moderní technikou, zvenku pak designéři rozehráli koncert čistých ploch a jednoduchých měkkých linií.

Wind je jednoduše překrásné a rychlé auto, je ale také dokonale nepoužitelné pro reálný život. Víc než vůz je wind šperk zdobící garáž svého majitele.

I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí. Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) "vytyčovány" jednoduchými měkkými liniemi. Interiér naopak působí velmi subtilním dojmem, každý prvek je zde solitérem majícím zaujmout pozornost a "pohladit" oko.

Pozornost zaslouží propracované světlomety, které sice nejsou rozměrově velké, svým tvarem však zaujmou na první pohled. Ty přední využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo. Zadní světla jsou složena z LED diod.

wind = anglicky vítr
3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu devatenáctipalcové kolo (245/35). Umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty. Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek  působí velmi prostorně. Jeho hlavní zvláštností je množství pasažérů, které se do něj může poskládat. Tři je opravdu velmi netradiční počet. Sedadlo třetího, sedícího vzadu je však velmi umně maskováno. V dvoumístné konfiguraci se středová část, propojující sedadlo řidiče a spolujezdce, tváří nevinně. Až při posunutí vzad ale vyjde najevo, že se na díle vypadajícím spíše jako koňské sedlo dá sedět. Třetí cestující si v Renaultu Wind ale asi moc pohodlí neužije. Cestující také odvezou relativně hodně zavazadel - kufr má objem 232 litrů.

Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník. Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.  Zmiňme alespoň tříramenný volant s "pádly" ovládajícími sportovní mód automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem pak najdeme klasickou  řadicí páku automatu. Za pozornost stojí i polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce. Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík, sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Něco málo čísel
Pro milovníky čísel, kterým krásné tvary mnoho neříkají dodejme několik technických údajů. Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky. Rozvor činí 2,395 metru, rozchod kol je 1,51 metru. Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW (136 koní). O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Renault Wind: Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) vytyčovány jednoduchými měkkými liniemi.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek působí velmi prostorně.

Renault Wind: I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí.

Renault Wind

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind

Renault Wind: Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní. O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind: Přední světlomety využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo.

Renault Wind: Zadní světla jsou složena z LED diod.

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind: Tříramenný volant s "pádly" ovládajícími "sportovní mód" automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem najdeme klasickou řadicí páku automatu.

Renault Wind: Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce.

Renault Wind: Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Renault Wind: Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Renault Wind: Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.

Renault Wind: Za pozornost rozhodně stojí polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Největší dacia přijíždí. Bigster má být o pětinu levnější než ostatní

Dacia se svou filozofií „design to cost“ slaví obrovský úspěch, vítězně táhne i nabubřelou západní Evropou. Dokazuje tak, že i bohatí Francouzi, Němci nebo Nizozemci rádi ušetří. Racionálně stavěné...

9. října 2024

Evropa vs. Čína: na pařížském autosalonu se dá atmosféra krájet

Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) „Letošní autosalon v Paříži se nese ve znamení souboje mezi evropskými a čínskými výrobci,“ píše Reuters. Pravda, čínské automobilky pojaly prezentace na nejstarším a nejslavnějším světovém...

15. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K otevření a nastartování kie stačilo hackerům půl minuty a espézetka

Vtípky o lidech, kteří si jako heslo e-mailu nebo PIN k bankovní kartě nastaví ne zrovna důmyslnou kombinaci 1-2-3-4, neberou konce. I proto, že jich je pořád dost. Jenže ani v automobilce Kia si...

10. října 2024

Test celoročních pneumatik: Většina na sněhu obstála, některé dokonce skvěle

Premium

Ceny nových pneumatik se v posledních letech zvýšily zhruba o 20 procent a pro stále více motoristů, kteří jezdí méně a nejezdí po horách, je tak volba univerzálních pneumatik lákavá. Cenově se totiž...

9. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Když zkrachuje automobilka. Po Fiskeru zůstaly dluhy, ale i hromada odpadu

Henrik Fisker měl vždy plnou pusu ekologie a udržitelnosti, ale nakonec po něm a jeho automobilce Fisker Inc. zůstal kromě dluhů jen velký svinčík. A údajně i nebezpečný odpad. Šílený úprk z...

13. října 2024

Elektrické octavie nakonec do Paříže dorazily. Jiné, než byste čekali

Octavia s elektrickým pohonem je zatím v nedohlednu, na letošním pařížském autosalonu se přesto objevila. A to dokonce dvakrát, ale mimo hlavní expozici Škodovky. Kromě kombíku dorazil i sedan....

16. října 2024,  aktualizováno 

Parkování elektroaut zdarma v Praze skončí. Bude se investovat do nabíječek

Kolik zaplatí elektromobily za parkování v Praze od ledna, se ještě neví, zadarmo to ale nebude. Rozhodnutí, jak to přesně bude s bateriovými auty v Praze od ledna příštího roku, ještě nepadlo.

16. října 2024

Pojďte na večerní návštěvu pařížského autosalonu. Uvidíte autům pod kůži

Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) Pařížský autosalon otevřel v úterý 15. října pro veřejnost. Automobilový veletrh s nejdelší tradicí (poprvé se konal v roce 1898) se koná každé dva roky. Po letech útlumu je zas plnohodnotným...

15. října 2024

Škoda má nové malé SUV. Kylaq vyrábí pro nejslibnější mimoevropský trh

Automobilka Škoda Auto vyvinula malé SUV Kylaq. Je určené pro největší mimoevropský trh značky, Indii. S novým modelem vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří...

15. října 2024  14:28

Chcete mít zářivý úsměv? Vyhrajte profesionální bělení zubů doma
Chcete mít zářivý úsměv? Vyhrajte profesionální bělení zubů doma

Toužíte po zářivém úsměvu, který dodá vašemu vzhledu sebevědomí? Nyní máte šanci si splnit sen o bílých zubech z pohodlí domova! Zapojte se do naší...

Porno a Česko. Jsme téměř unijním extrémem, ukázala data

Je to vlastně vedlejší, nezamýšlený produkt evropské legislativy. Její nařízení o digitálních službách necílilo na...

Mlčení o mzdách padne. Lidé budou mít právo ptát se, kolik berou kolegové

Premium Zaměstnavatelé budou muset uchazečům o práci prozrazovat, jaký minimální rozpočet na danou pozici mají k dispozici....

Karel Janeček žaluje exmanželku o bitcoiny. Chce je zpět, jde o víc než miliardu

Miliardář Karel Janeček se soudí s exmanželkou Mariem Mhadhbi o kryptoměny, které jí před lety daroval při rozvodovém...

Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let

V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro které umělec tvořil....

Výrobce luxusní minerálky má problém. Jeden z jeho vrtů je kontaminovaný

Značka luxusní minerální vody Perrier je symbolem privilegované „francouzskosti“. Má miliardový obrat a její zelené...