Ostravská firma uvede elektrododávku z Číny. Co kus, to originál

aktualizováno 
Ostravská společnost Velor-X-Trike se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Základní cena vozu by měla být do 600 000 korun bez DPH.

Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Dodávky budou mít úložný prostor velký až pět krychlových metrů, jejich základní cena by měla být do 600 000 korun bez DPH. Na trhy by se první kusy měly dostat v příštím roce, řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída. | foto: ČTK

„Na trh by se první kusy měly dostat v příštím roce,“ řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída.

Už začal první proces homologací. „Není to vůbec jednoduchá záležitost. Mám osobní zkušenosti s vlastními homologacemi pro celou Evropskou unii, kterou moje společnost Motoscoot před několika lety provedla u motocyklů, nicméně automobily a globální evropská homologace je technologicky i finančně velmi náročný proces. I proto, že už jsme v kategorii N1, to znamená nákladní vozidlo,“ uvedl Brída.

Čínská elektrododávka nabízená firmou Velor-X-Trike
Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Testovací vozidlo už má v Česku najeto přes 5 000 kilometrů. Vůz je určen do městského a příměstského provozu. Jeho maximální rychlost bude 110 kilometrů v hodině. Bude mít 60kilowattový motor a na jedno nabití by měl ujet kolem 250 kilometrů, v režimu ECO až 300 kilometrů. Běžné nabití z elektrické sítě trvá podle stavu dobíjené baterie asi čtyři až pět hodin, ale vůz má možnost i rychlonabíjení.

Záleží na tom, k čemu bude vozidlo sloužit, kde a na jaké vzdálenosti bude jezdit, i na tom, jakým způsobem se bude nabíjet. Na výběr jsou lithiové nebo olověné baterie od 20 do 140 ampér a napětí 60 nebo 72 voltů od čínských i českých výrobců. Mohou být instalovány napevno, nebo ve vyjímatelném boxu a zákazník si je může koupit, nebo si je pronajmout.

Dodávka VXT by podle Brídy měla splňovat nejnáročnější podmínky uživatelů pro rozvoz nejrůznějších věcí. „Byl by to takový vrchol, kam bychom chtěli v naší produktové řadě maximálně do dvou let dojít - od elektrických skútrů včetně e-pionýra, našich na trhu již uvedených nejmenších aut, přes auta s dvěma místy v řadě, čtyřmístné automobily, přes dodávky pickupy a dodávky s boxem až k největším dodávkám,“ řekl Brída.

Fotogalerie

Zaměřuje se spíše na firmy než na individuální zákazníky. „Zelené“ myšlení je totiž podle něj ve firmách rozvinutější, a to hlavně více jinde v Evropě než v Česku. Vozy dodává především na český a slovenský trh, malé dodávky například pro rozvoz pizzy však podle něj mají letos solidní úspěch i v Německu. V Německu už má firma VXT pobočku.

Vozidla dovezená z Číny se v Česku upravují na míru podle přání zákazníka. „Děláme i velmi individuální úpravy úložných prostor, dveří nebo otevírání přesně podle přání zákazníka. Máme na to kapacitu i vyškolené lidi,“ řekl Brída. Nově společnost VXT na úpravách vozů také spolupracuje s opavskou firmou Hagemann.

„Dovezeme sériově vyrobené vozidlo, jelikož individuálními požadavky zákazníka se nikdo v samotné sériové výrobě nezabývá, a u nás se podle potřeb vše dodělá a předělá,“ řekl Brída.

Nějakou předělávkou podle něj v Česku projde víceméně každé vozidlo. „Málokdy si to člověk vezme tak, jak to takzvaně přijde, zvláště z Číny, kde není kladen důraz na detaily, ale jen na masovou výrobu,“ řekl Brída.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz