Nové SUV ze Škody bude výrazné, designér slibuje překvapení

  10:29aktualizováno  10:29
Nové velké terénní auto automobilky Škoda Auto, které se zřejmě na trhu objeví nejdříve v roce 2016, by mělo upoutat více pozornosti, než její ostatní modely. Je totiž vyvíjeno také pro lidi, kteří chtějí být vidět a upoutat pozornost, řekl po mezinárodní konferenci automobilového designu v Mladé Boleslavi šéf designu Škody Auto Jozef Kabaň.

Volkswagen CrossBlue | foto: Volkswagen

Na vývoji nového sedmimístného SUV s Kabaněm pracuje nejužší tým deseti designérů, další přibližně stovka zaměstnanců s nimi spolupracuje.

Podle slovenského šéfdesignéra týmu, ve kterém pracují lidé dvaceti národností, bude nové SUV sportovně elegantní. "To auto bude ve velké míře určené i na jiné trhy, a to hlavně na asijský trh, kde být viděný je velmi žádoucí. Takže bude také pro ty, kteří chtějí upoutat o mnoho větší pozornost, než je u našich produktů běžné," řekl Kabaň.

Křišťálová lupa

Designově se podle něj nový vůz vyvíjí v čistých liniích, ale bude pro veřejnost velkým překvapením. "Jedna z věcí, která je úplně jasná, je, že velikostí auta a vyšší třídou auto musí získávat víc a víc na sebevědomí. Takže určitým způsobem dominantnost a silné sebevědomí to auto určitě bude mít," dodal Kabaň.

První studie nového SUV už má automobilka vyrobené, ale finální rozhodnutí o uvedení vozu do výroby zatím nepadlo. Podle neoficiálních informací by se koncept velkého SUV mohl objevit už příští rok na jaře na ženevském autosalonu. Pro pěti- nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman.

Nový model bude stát na modulární platformě MQB koncernu VW, kterou využívá mimo jiné i nová octavia. "Sněhulák" jak se novému velkému SUV z Boleslavi taky říká, bude mít u značky Volkswagen dvojče, jehož podobu ukázal letos začátkem roku koncept CrossBlue.

"Jsem osobně přesvědčen o tom, že by velké SUV se třemi řadami sedadel zapadlo do naší výrobní strategie," uvedl autosalonu ve Frankfurtu šéf technického vývoje mladoboleslavské značky Frank Welsch.  Podle něj by vůz oslovil zákazníky nejen v Evropě, ale i na dalších trzích, především v Číně.

Na autodesignérské konferenci, kde devět designových odborníků z různých zemí přednášelo asi 250 profesionálům i laické veřejnosti, se nechal Kabaň slyšet, že největší produkt, který člověk může vytvořit, je jeho vlastní život. Jednou z hvězd konference byl slovenský designér Branislav Maukš působící v renomovaném italském studiu Pininfarina. Rozhovor s ním ČTĚTE ZDE

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz