Diskuse k článku

Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku

Rozvoj elektromobility, který kvůli rozhodnutím evropských zákonodárců a zpřísňujícím se emisním normám, bude muset nabrat na síle, vyžaduje také rozšiřování výrobních kapacit na komponenty. Neuralgickým bodem jsou trakční akumulátory. Společnost Valeo postaví v Žebráku na Berounsku halu na výrobu chlazení baterií pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a55r52e58l 85N13o38v24o40t86n51y 2151665229210

"600 km, poloviční velikost baterie při dvojnásobné životnosti a snížení doby nabíjení na 15 minut"

Za 15 minut nabit dostatek energie na 600 km je v masovem meritku utopie, protoze takovy odber ve spickach neustoji prenosova soustava... Trocha matematiky na urovni ZS:

Kdyz budu predpokladat, ze tech 600 km auto ujede za 7 hodin, pri prumernem odberu odberu 30 kW (spis vic, zvlast v lete kvuli topeni ci v zime kvuli klimatizaci), tak to znamena nutnost dodat 210 kWh za 15 minut, cili prikon 840kW.

Zajimalo by me, jak jak chteji privest skoro megawatt ke kazdemu autu na parkovisti nekde na sidlisti, kde parkuji tisice aut.

Mimochodem, Lipenska prehrada ma celkovy vykon 120 MW, takze za tachto podminek zvladne nabijet okolo 140 takovych aut... Temelin pri 2110 MW zvlade dobijet takovych aut 2500.

Takze problem je nejen v tom, privest dostecny vykon k tem autum, ale i vyrobit ho bude docela fuska, pokud dojde k jejich masovemu rozsireni.

0/0
14.11.2018 14:06

M20a54r24t93i33n 22K89a59r43á22s67e53k 9618183758838

Tak a ted trochu reality: V CR je cca 5,5 milionu aut, prumerny najezd auta je cca 15 000km, a spotreba u elektrickeho auta v prumeru (budme radsi velci pesimisti) 20 kWh na 100km (na 25 kWh se dostane mozna tak tesla co auto jako "krava"). Tzn to mame cca 3000 kWh na auto rocne (pro zajimavost v zimnich mesicich jsou tohle nekteri lidi schopni protopit za mesic v rodinnem domku. Pri pronasobeni poctem aut to mame asi 17,5 TWh elektriny coz je cca ctvrtina dnesni spotreby v CR (a o kousek vice nez rocni vyroba temelina). Na druhou stranu bychom meli odecist elektrinu spotrebovanou v souvislosti s benzinem a naftou (petrolejarsky prumysl ma enormni energetickou narocnost), ale pro ucely velmi konzervativniho vypoctu to zanedbejme.

Realne by tedy pri nahrade 100% osobnich aut elektromobily doslo k narustu spotreby elektriny v CR maximalne o 20%. (to bychom uz dnes pokryli z nocnich prebytku - auta je totiz idealni nabijet v noci). A kdyz si veme, ze realne bychom se na nejaky 50% elektroau mohli dostat nejdriv tak za 50 let, tak se bavime o rocnim narustu spotreby elektriny o 0,2% (pro porovnani, posledni roky v CR roste spotreba o cca 2%, tzn asi desetinasobne rychleji nez by rostla kvuli elektroautum).

0/0
14.11.2018 15:45

Najdete na iDNES.cz