Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automobilky žádají Unii kvůli krizi po koronaviru o odklad regulace

Automobilky zemí Visegrádské čtyřky vyzvaly EU k odložení některých regulatorních požadavků, které letos vstoupily nebo vstoupí v platnost, alespoň o půl roku nebo o rok. Patří mezi ně nová emisní norma Euro 6/IV, nařízení typového schvalování vozů nebo limity CO2. Důvodem je dopad koronavirové epidemie na odvětví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

Jděte s těmi ekofanatickými nápady do háje. Automotive je snad jediný funkční a smysluplný průmysl v Evropě. Teď se ukáže, jak na něm je závislá celá ekonomika. Nechte je vyrábět auta, která jsou technicky a ekonomicky smysluplné. Elektroauta bez dotací nemají kupce a se stávajícím dojezdem ani smysl. O celkovém ekologickém dopadu také dost pochybuji.

3 0
možnosti
VR

Automobilkám není co závidět. Každý kdo má nějaké technické povědomí, tak ví, že příslušné nařízení o emisích mohl vydat jen někdo kdo se vyhýbal matematice, fyzice a volil vzdělání, kde se dalo okecávat (já si myslím, já se domnívám - typicky zbytné obory jako gender studies a podobné ptákoviny). Tím se automobilky ocitly v kleštích, levné spalovací motory a relativně levná auta příslušné normy nemohou splnit. Elektromobily jsou drahé a neefektivní auta, které nikdo nechce. Když existují auta levná, vymyslel se způsob jak je zrušit, když je není možné v demokratickém systému zakázat. Prostě je budeme pokutama zatěžovat tak dlouho až budou stejně drahé jako elektromobily. Automobilky na to přistoupily, protože jim nic jiného nezbývalo s tím, že si půjčily hodně peněz na vývoj elektromobilů a vývoj zaplatí zákazníci co kupují vozy se spalovacími motory. Soukromníky odepsaly už dávno, protože ti kupovali malá auta, jenže ta se nevyplatí vyrábět a v drtivé většině se přesunuli na trh ojetin. Sázka byla na firemní flotily. Jenže koronavirus srazil světovou ekonomiku na kolena a firmy budou rády, když to přežijou. Poslední o čem budou přemýšlet, nakupovat nová drahá auta. Spíš budou přemýšlet zda li neprodají ta co mají, aby získaly nějaký cash flow. A stále nad sebou mají ten bič, hodně investováno do elektromobility, ale nikdo nebude chtít ani auta se spalovacím motorem, natož elektromobil.

4 2
možnosti
VB

podklady pro vydání emisních norem předložili absolventi matemematicko fyzikálních fakult, kteří se matematice nevyhýbali, tam problém nebude a svět přechází na elektromobilitu, takže normy mají utlumit výrobu aut se spalovacími motory a přesně toto zadání absolventi matematickofyzikálních fakult dostali, co teď zbývá automobilkám je jejich věc, dostali normy a dál už to bude záviset na nich a pokud lidi přestanou kupovat auta, tak možná ani tolik automobilek kolik je teď už ani nebude potřeba, je potřeba se na věc dívat racionálně a s nadhledem

0 1
možnosti
PHH

Auto je věc zbytná. Zdraví a ekologie jsou důležitější, než nesmyslné požadavky automobilek, které zaspaly dobu a neumí vyrábět ekologicky čistější vozy. To co automobilky teď předvádí, je asi tak na úrovni žebráka, který stojí někde na ulici a natahuje ruku. Dokonce horší. Je to určitá forma vydírání. Pokud nechtějí nebo neomějí jít do elektromobility, nechť produkují hybridy. Ty jsou schopné parametry Euro6 plnit dobře.

0 5
možnosti
JF

Zbytná věc jak pro koho. Pokud bydlíte v centru města, kde i pracujete a všechno mát u nosu, pak se jistě bez auta dokážete obejít. Spousta lidí však toto nemá, musí dojíždět za prací a vlastě za vším, jelikož infrastruktura na vesnicích je leckdy horší než za druhé války.

A v neposlední řadě je autoprůmysl a jeho supply chain zcela zásadní zaměstnavatel....

3 0
možnosti
LH

Tohle bych povazoval za naprosto samozrejmy a melo to byt prijato uz davno.

V realu na to ale nikdy nedojde, protoze v Bruselu a rade zapadnich statu rozhodujou levicovi extremisti.

5 2
možnosti
MK

Rozhodují ti co si volíme....

2 1
možnosti
VR

Tak jsem zvědav zda li je Brusel pružnější.Průmysl ČSSR pohřbila Moskva, pokud bude Brusel na svých požadavcích trvat, pohřbí průmysl ČR.

5 0
možnosti
VB

Bruselu je ten váš průmysl na háku, pochybuju, že budou kvůli němu něco měnit, by ze sebe udělali šašky

0 0
možnosti
JF

J11i43r50i 66F72i87n81k

15. 5. 2020 17:12

Nevím v čem mají automobilky problém, prodej elektromobilů stoupá, prodej aut se spalovacím motorem klesá, takže flotilové emise by měly být splněny.

Jinak nevím co je za organizaci onen svaz automobilového průmyslu V4, když V4 nemá jedinou vlastní automobilku, jde o montovny zahraničních vlastníků..

2 3
možnosti
PB

V roce 2019 podíl elektromobilů na prodejích v Evropě 3,6 % včetně plug-in hybridů, v ČR je podíl pod 0,5 %. To asi flotilové průměry nezachrání.:-/

2 0
možnosti
EN

E98m55i85l 13N81o64v69á13k

15. 5. 2020 16:53

Jak říkal Ronald Reagan: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to." - teď nastává fáze č. 3.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
16 2
možnosti
PM

Rudozelení bruselští fanatici na to nepřistoupí. Likvidace evropského automobilového odvětví je součástí unijního plánu na vybudování nového společenského řádu.

5 2
možnosti
JF

J20i48r97i 60F85i95n68k

15. 5. 2020 17:13

Trochu se Vám posunula alobalová čepička, narovnejte si ji..

1 3
možnosti
PB

Teď by se přímo nabízelo vykašlat se na nedosažitelné regulace flotilových emisí a nechat automobilky vyrábět auta podle poptávky zákazníků. Jenže se to nestane, eurobyrokrati s ekofanatiky budou pokračovat v likvidaci automobilového průmyslu v Evropě "v zájmu civilizace".Rv

19 2
možnosti
JF

J25i37r37i 78F13i81n39k

15. 5. 2020 17:14

O "nedosažitelných" emisních limitech tady čtu už 10 let a automobilky je vždycky splnily.

A oni ekofanatici jsou ve skutečnosti volení poslanci parlamentu, protože nevládní zájmové organizace skutečně žádnou rozhodovací pravomoc nemají..

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!