V Praze řídí od čtrnácti. Vždy mu to prošlo

  18:17aktualizováno  18:17
Danielu Kobzovi z Dubče bude zanedlouho dvacet. Za volantem osobního automobilu však brázdí pražské ulice již šestým rokem. Jak je to možné? Policisté ho chytili několikrát. Jezdit mu však nikdy nikdo nezakázal.

Jeho příběh začíná docela nevinně. Jako každý druhý kluk se zamiloval do aut a začal jimi žít.

"Hodně jsme jezdili s tátou a od něj jsem se taky všechno naučil," vzpomíná Daniel na úplné začátky své lásky k autům a řízení.

Později ho ale jeho vášeň k automobilům zavedla až daleko za hranici zákona. Ve čtrnácti si totiž pořídil vlastního favorita.

V autě, které si na sebe nechal napsat jeho kamarád, začal křižovat pražské ulice. Sám říká: "Když si jednou do auta sedneš, tak už nechceš vystoupit." Dan se tohoto hesla poctivě držel, a tak po desítkách divokých nočních jízd a policejních kontrol v osmnácti se prořídil až k prvnímu řidičáku, který byl jeho snem. Cesta k němu nebyla úplně bez překážek.

Daniel nikdy nejezdil zkratkami a při jízdě po centru, kde toho nařídil nejvíce, se vždy snažil vypadat nenápadně.

"Než jsem měl řidičák, tak jsem jezdil opravdu opatrně a důsledně podle předpisů," popisuje své řidičské dětství Daniel. To se mu také "vymstilo", když ho prvně zastavili dopravní policisté.

"Bylo to v ulici Pod Plynojemem a policisté mi tenkrát řekli, že jim bylo podezřelé, že jedu padesát podle předpisů," říká Daniel ke své první policejní kontrole. Údiv policistů, když zjistili, že za volantem sedí čtrnáctiletý mladík, byl podle něj nepopsatelný. Na stanici po několika hodinách zjistili, že jako nezletilý nemůže podepsat žádný protokol, a zavolali rodičům, kteří si ho odvezli domů.

Ale tento zážitek ho od řízení neodradil a za čtrnáct dní se opět ocitl v rukou mužů zákona. "Hrozili mi různými postihy, ale já jsem věděl, že do patnácti, dokud ještě nemám ani občanku, mi nemohou nic udělat," říká Daniel. Po patnáctce to bylo s ježděním ještě jednodušší.

Daniel má v zásobě desítky historek, jak jednoduché je policistu uplatit. "Nejextrémnější bylo, když jsme jeli v noci s kamarády Prahou. Zastavili nás policisté a poté, co zjistili, že je mi šestnáct, tak nám řekli, ať jim dáme, co máme a zapomeneme na to. Dali jsme dohromady sto osmdesát korun v mincích," vzpomíná Daniel na noční jízdu před čtyřmi lety.

Čtěte také: Tisíce Pražanů jezdí bez řidičáku 

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz