Padesát sedm kamer, tři tisíce magnetických senzorů ukrytých v asfaltu a 160 čidel, která v odlehlejších částech Milána monitorují veškerý pohyb aut. Velkému Bratrovi neunikne ani myš!
Centrála, která stála městskou radnici 160 milionů euro, hlídkuje nad provozem ve městě 24 hodin denně. Ví o všech nehodách, zácpách apod.
Na základě on-line informací může být odkloněna doprava a sanitky, hasiči a autobusy městské dopravy už neuvíznou v koloně.
Nový systém, který vládne nad dopravou ve městě, je v provozu od konce roku 2004.
Čtěte také: V Mrázovce číhají na rychlé řidiče kamery |
Dopravu v tunelu sledují a řídí policisté. Kamerový systém jim umožňuje zaznamenat dopravní přestupky, například překročení povolené rychlosti... VÍCE |
Velký Bratr chce především zlepšit kvalitu ovzduší, které Miláňané dýchají. V ulicích města se objevují informační panely, komunikační systém spolupracuje s lokálními radii, zapojena byla také satelitní navigace. Řidiči se tak dozví o ucpaných oblastech, kterým je radno se vyhnout. V krizových situacích mozek Velkého Bratra zasáhne a změní nastavení semaforů.
Na vstupu do města počítá 66 "ústředen", kolik aut, motorek a kamionů vjíždí do města. Dalších 94 (nakonec jich ale bude 200) odvádí tu samou práci na hranicích centra města. Tři tisíce magnetických senzorů ukrytých ve vozovce počítá a rozpoznává typy aut na hlavních křižovatkách města. A konečně, 57 kamer sleduje provoz na nejexponovanějších místech Milána (kruhových objezdech, tunelech apod.).
Data sesbíraná Velkým Bratrem zpracovává centrální mozek - superpočítač. Velký Bratr má v hlavě uloženu podrobnou silniční síť města, má zároveň přehled o statistice nehodovosti a hlučnost v každé z ulic města.
Prozatím mají k podrobným informacím od Velkého Bratra přístup operátoři městské policie, záchranné služby, požárníků, armády, taxislužby a veřejných institucí (pošta, komunální služby...). V budoucnu bude Velký Bratr sloužit všem obyvatelům města.
Pokutový rekordman je z Milána Kamerový systém v ulicích Milána není úplnou novinkou. Právě na systém radarů a kamer, hlídkující nad pořádkem v ulicích, doplatil 43 letý majitel dvou pekáren v centru města. Celkem 320 pokut za více než 20 tisíc euro nasbíral za jízdy v preferenčním pruhu pro autobusy, taxíky a policii v ulici, která leží na cestě mezi jeho dvěma pekařstvími. Celou dobu žil v přesvědčení, že má platné povolení k průjezdu. Národní rekordman, který o tento titul dozajista nestojí, tvrdí, že oznámení o ukončení jeho platnosti od policie nikdy neobdržel. |