Anketa bude probíhat podle mezinárodních pravidel Car of The Year, kterými se dosud řídil Klubu motoristických novinářů (KMN). Jediného držitele prestižního titulu Auto roku v ČR bude dvoukolově volit odborná porota složená ze zhruba 40 odborných žurnalistů. V prvním kole vybere z nominovaných aut pět finalistů a z nich pak určí absolutního vítěze.
Vyhlašovateli ankety budou od tohoto ročníku nově pouze motorističtí novináři, kteří anketu rovněž uspořádají, a to ve spolupráci s předchozími vyhlašovateli SDA a AutoSAP (Svaz dovozců aut a Sdružení automobilového průmyslu). Veřejnost bude i nadále volit z nominovaných vozů vítěze jednotlivých skupin nezávisle na hlasování odborníků.
Vozy bude na základě striktních pravidel do soutěže nominovat výbor složený pouze z novinářů a jejich účast v soutěži bude pro samotné automobilky a dovozce bezplatná. Organizátoři pouze počítají s tím, že se přijetím nominace do ankety zaváží k účasti na srovnávacích jízdách porotců.
Organizační výbor ankety složený ze všech čtyř zúčastněných stran by měl v nejbližší době vybrat agenturu, která uspořádání akce organizačně i finančně zajistí. Odborná porota pak bude zvolena v polovině července výborem složeným z předních představitelů obou klubů.
Druhým autem roku v Česku je pro letošek Ford Focus
"Jednání probíhala od poloviny února a dnešní den je jejich vyvrcholením. Jsme ovšem na začátku pořádání společné ankety za tohoto uspořádání. Stanovili jsme jasné principy a mechanismy a doufáme, že například zveřejňování všech hlasování přispěje ke zvýšení jejího kreditu a prestiže. Všechny strany musely udělat určité ústupky, ale snaha všech o narovnání situace ohledně dvou anket byla opravdu značná," uvedl předseda KMN Petr Jansa.
Auto roku v ČR 2013 začne v září vyhlášením ankety. První kolo hlasování by mělo proběhnout v říjnu a druhé v listopadu. S vyhlášením výsledků organizátoři počítají na přelomu roku.
Dvě soutěže vznikly poté, co organizátoři původní ankety změnili pravidla. Jednak začali dělit automobily do více kategorií a současně o držiteli titulu začala rozhodovat hlasováním i laická veřejnost. Klub motoristických novinářů poté začal organizovat vlastní soutěž podle mezinárodních pravidel.