Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už i Hyundai nahoře bez

  18:00
Se studií, která už předem zaručovala úspěch celé expozice dorazil do frankfurtu Hyundai. Kabriolet s jinou než "tvrdou" střechou nemá snad už v dnešním světě motoristů zhýčkaných pohodlím šanci na úspěch. Korejský výrobce se vydal cestou, kterou mu ukázal a zlehka ušlapal Mercedes se svým "SLKáčkem", či Peugeot s modelem 206CC.

Hyundai však šel s variabilitou střechy přeci jen trochu dále. Není bez zajímavosti, že za střechu je, stejně jako v případě SLK, či do výroby pomalu jdoucího Renaultu Mégane CC, zodpovědný německý Karmann.

Studie kabrioletu Hyundai CCS Convertible, je založená na jednom z cenově nejzajímavějších sporťáků na našem trhu: modelu 2.7 Coupe.

Nejpozoruhodnější částí celého vozu je v tomto případě bezesporu střecha. Stisknutím tlačítka může řidič změnit prosklenou střechu na otevřenou, případně vůz proměnit na čistokrevný kabriolet.

S nebem nad hlavou...

Při proměnlivém počasí řidič pouze stiskne tlačítko, aby se prosklená střecha jen posunula zpět přes zadní okno. V této fázi zůstávají boční střešní sloupky v nezměněné poloze. Jestliže se počasí změní, střecha se rychle posune zpět a vůz se uzavřem.

V historii "pevných" skládacích střech představuje systém posuvné a skládací střechy automobilu Hyundai CCS třetí generaci. První generací byla typická kovová skládací střecha, druhou pak zasunovací prosklená střecha. Třetí generace pak kombinuje výhody obou.

Změna z uspořádání s otevřenou střechou na plný kabriolet vyžaduje pouze stisknutí druhého tlačítka. To složí zadní okno s bočními střešními sloupky pod přední panel zavazadelníku.

Inženýři, kteří se na vývoji coupé-cabria podíleli, vyzdvihují mimo jiné i fakt, že tento systém obsahuje méně pohyblivých dílů a méně čepů než konkurenční soustavy. Výsledkem je zvýšení provozní účinnosti a snížení hmotnosti. (Oproti běžnému modelu Coupe narostla hmotnost o méně než 140 kg.)

Celý systém lze také ovládat na dálku. Sledovat ze zahrádky kavárny údiv kolemjdoucích nad vozem, který "pracuje sám" bude dozajista oblíbenou kratochvílí případných majitelů.

Zde stojí za to poznamenat, že ač bylo Hyundai CCS ve Frankfurtu prezentováno prozatím jen jako studie, bylo možné zaslechnout řeči  o jeho sériové výrobě, která by měla být plánovaná na konec příštího roku.

Exteriér prodělal něco málo změn, ty největší jsou patrné od dveří směrem dozadu. Mírně se zvýšíla záď s víkem zavazadelníku, čímž vznikl prostor pro uložení střechy. Následné úpravy zadních ploch a svítilen byly provedeny s minimálním porušení linií automobilu. Odlehčený a sportovnější vzhled dodávají kabrioletu nová osmnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin o rozměru 225/40 x 18.

Pro lakování byla vyvinuta nová barva Warm Silver, které dodává "šmrnc" odlesk skleněných mikročástic.

Pohled do interiéru

Volant a palubní deska jsou potaženy hnědou kůží, kovový finiš klimatizace, lemování reproduktorů, nebo rámů oken přidává interiéru na exkluzivitě. Kabriolet si samozřejmě zaslouží kvalitní audiosoustavu, ta v "Cé-Cé-eSku" je značky Becker o výkonu 280W, reproduktory jsou značky Infinity.

Sedadla též čalouněná hnědou kůží byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Recaro. Standardní výbava zahrnuje přední sedadla s osmi možnostmi seřízení a pamětí.

Objem zavazadelníku, nabízí solidních 443 litrů při uzavřené střeše, po jejím složení pak 244 litrů. Což by dle tvrzení automobilky mělo postačovat: "... pro romantické dovolené, příležitostné rodinné pikniky nebo i obchodní využití, které nevyžaduje dílnu či výkladní skříň."

Pod kapotou

Kabriolet CCS pohání agregát Hyundai Delta 2.7 V6. Motor má hliníkový blok, hlavu a vanu klikové hřídele. Klikový hřídel využívá patentu automobilky Hyundai „Non Twist“ - který omezuje kmitání. Pohonná jednotka poskytuje největší výkon 122,9 kW (167 k) při 6000 ot/min a maximum točivého momentu 245,1 Nm při 4000 ot/min.

Uspořádání válců je do V a používá kombinaci řemenu a řetězu k pohonu ventilů a příslušenství.

Výkon motoru se přenáší na kola přes šestistupňovou převodovku. Alternativou k ní je čtyřstupňová převodovka Shiftronic s mikroprocesorovým řízením, vyvinutá ve spolupráci s firmou Porsche. Toto ústrojí nabízí řidiči volbu mezi plně samočinným nebo aktivnějším sportovním režimem řazení bez spojky. Jde o systém známý ze sériových coupe.

Stejně jako coupe, i kabriolet CCS má přední kola zavěšena na vzpěrách McPherson. U zadní nápravy bylo použito zdvojených ramen. K dosažení kvalitních jízdních vlastností přispívají kuželové pružiny a plynové tlumiče. Díky prostorovým nárokům skládací střechy byla zadní náprava zkrácena a přeuspořádána.

Automobil má kotoučové brzdy, vpředu s šestnáctipalcovými ventilovanými a vzadu se čtrnáctipalcovými kotouči. Nechybí ani ABS. Součástí výbavy jsou rovněž systém elektronického rozdělování brzdné síly (EBD – Electronic Brake Force Control) a protiprokluzový systém (FTCS - Full Time Traction Control System). 

Hyundai CCS Convertible a jeho míry:

Rozměry
Délka (mm) 4 395
Šířka (mm) 1 760
Výška (mm) 1 330
Rozvor (mm) 2 530
Motor
Objem (ccm) 2 657
Max. výkon (kW/k) 123/167
Max. točivý moment (Nm) 245 při 4000 ot./min
Max. rychlost (km/h) 218
Objem zavazadelníku
Při uzavřené střeše (l) 443
Při složené střeše (l) 244
Čas skládání střechy (s) 25

Pro lakování byla vyvinuta nová barva Warm Silver, které dodává na přitažlivosti odlesk skleněných mikročástic.

Volant a palubní deska jsou potaženy hnědou kůží, kovový finiš ventilace a klimatizace, lemování reproduktorů, nebo rámů skel oken přidává interiéru na exkluzivitě.

Kabriolet si samozřejmě zaslouží kvalitní audiosoustavu, ta v "Cé-Cé-eSku" je značky Becker o výkonu 280W, reproduktory pak nesou značky Infinity.

Exteriér prodělal něco málo změn, ty největší jsou patrné od dveří směrem dozadu. Mírně se zvýšíla záď s víkem zavazadelníku, čímž vznikl prostor pro uložení střechy.

Odlehčený a sportovnější vzhled dodávají kabrioletu nová 18palcová kola s pneumatikami Michelin o rozměru 225/40 x 18.

Změna z uspořádání s otevřenou střechou na plný kabriolet vyžaduje pouze stisknutí druhého tlačítka. To složí zadní okno s bočními střešními sloupky pod přední panel zavazadelníku.

Studie kabrioletu Hyundai CCS Convertible, je založená na jednom z cenově nejzajímavějších sporťáků na našem trhu: modelu 2.7 Coupe.

Stisknutím tlačítka může řidič změnit prosklenou střechu na otevřenou, případně vůz proměnit na čistokrevný kabriolet.

Při proměnlivém počasí řidič pouze stiskne tlačítko, aby se prosklená střecha jen posunula zpět přes zadní okno.

Změna z uspořádání s otevřenou střechou na plný kabriolet vyžaduje pouze stisknutí tlačítka. To složí zadní okno s bočními střešními sloupky pod přední panel zavazadelníku.

Se skládací tuhou střechou Hyundaii pomohla firma Karmann, která staví na zkušenostech z výroby otevřených vozů od roku 1949.

Autoři:
  • Nejčtenější

Pohádky malého rakeťáka. Severní Korea si vycucala z prstu vlastní elektroauto

Severní Korea občas vyšle do vzduchu zkušební balistickou raketu a do mediálního prostoru pro změnu vypustí i nějakou tu bombu. Aktuálně vzbudilo rozruch reklamní video, na kterém je vidět první...

21. července 2024

Bývalého šéfdesignéra Rolls-Royce ubodal zloděj v jeho bavorském domě

Britský automobilový designér Ian Cameron je mrtev, bavorská policie vyšetřuje vraždu čtyřiasedmdesátiletého stylisty, který dal tvář moderním rollsům po převzetí značky automobilkou BMW

16. července 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sliby chyby. Vodíková budoucnost Toyoty končí ostudou a žalobou

Mirai v japonštině znamená budoucnost. Pro nový model vodíkové Toyoty to byl víc než přiléhavý název. Ovšem místo chvály a slibné budoucnosti s ním teď automobilka čelí v Kalifornii hromadné žalobě,...

18. července 2024

Spaghetti jeep berte i v dieselu. Italské auto s americkým původem překvapí

Premium

Asi už víte, že americká značka Jeep patří do italsko-amerického koncernu FCA Fiat Chrysler, takže nikoho nepřekvapí, že kompaktní „retro“ SUV Renegade, určené především pro evropský trh, sáhlo do...

15. července 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Macho ford Made in USA je pravověrný offroad. Skvěle vypadá i jezdí

Make Bronco great again! Jako by roce 2020 u Fordu parafrázovali Trumpovo heslo. A vyslali na silnice a do terénu konkurenta Jeepu Wrangler. V dnešní době již poněkud nekorektní macho auto hází i v...

18. července 2024

Pohádky malého rakeťáka. Severní Korea si vycucala z prstu vlastní elektroauto

Severní Korea občas vyšle do vzduchu zkušební balistickou raketu a do mediálního prostoru pro změnu vypustí i nějakou tu bombu. Aktuálně vzbudilo rozruch reklamní video, na kterém je vidět první...

21. července 2024

SUPERGALERIE: Štika jménem Capri. Jak si kupé Fordu podmanilo Evropu

Ford se rozhodl nalepit ikonické jméno kultovního auta Bodieho a Doyla z britského seriálu Profesionálové na přes dvě tuny vážící elektrické SUV – a hned je oheň na střeše. Svatokrádež? Možná. Zcela...

20. července 2024

Sršeň v protisměru. Slavný motoshowman projel mostecký okruh opačně

Mistrovství světa superbiků se vrací na Autodrom Most. Fanoušky čekají napínavé souboje na dráze, ale i doprovodný program o následujícím víkendu. Pepa Sršeň projel známý okruh v protisměru a...

19. července 2024

Vraha exdesignéra Rolls-Royce dopadli ve Francii

Celoevropské pátrání po vrahovi, který ubodal bývalého šéfdesignéra Rolls-Royce Iana Camerona, bylo úspěšné. Podle německého deníku BILD byl muž, který měl britského designéra ubodat v jeho domě v...

19. července 2024

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Za celosvětový kolaps IT systémů může nečekaně absurdní chyba

Nepovedená aktualizace bezpečnostního softwaru společnosti Crowdstrike způsobila pád počítačů a serverů s operačním...

IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě

Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s odbavováním letů,...

Restauratéři chtějí zakázat vstup Biance Censori, vadí jim její odhalování

Přítelkyně rappera Kanyeho Westa (47) Bianca Censori (29) je známá svým stylem „oblečená neoblečená“ a snaží se šokovat...

Piju každý den. Dřív nebo později se upiju k smrti, líčí bývalý fotbalista Fenin

Fotbalista Martin Fenin (37) neprožívá nejlepší období. Nejen, že mu nevyšlo manželství s policistkou Beatou, se kterou...

John Deere už nechce být woke. Podlehl tlaku konzervativců a řadí zpátečku

Přední americký výrobce zemědělských strojů John Deere se rozhodl ustoupit od svých iniciativ v oblasti podpory...