Už i Amerika zná Kiu cee´d. Jako auto budoucnosti

aktualizováno 
Johnson Controls, americká společnost specializující se na vývoj a výrobu součástek pro automobilový průmysl, se chce na detroitském autosalonu pochlubit, že také zvládá hybridní technologie. Ukazuje to na autě, které je pro Ameriku exotem.

Johnson Controls re3 | foto: Johnson Controls

Kdo by si před pár lety pomyslel, že jako výkladní skříň technologií budoucnosti bude obdivovat korejskou kiu.

Cee´d pomohl nastartovat vlnu snižování cen aut v Česku, teď už ji zná i Amerika. Koncept re3 ("rethink, renew, and respond") ukazuje, co řidiče v blízké budoucnosti na palubě aut čeká.

Cee´d patří v Evropě do takzvané "nižší střední" třídy, Američané tomu ale při pomyšlení na své koráby silnic věřit nebudou. A už vůbec si budou špatně představovat, že jich v takovém autě má odjet pět. Už i severoamerický trh ale začíná brát auta pod pět metrů délky a s něčím menším, než je osmiválec pod kapotou, vážně.

Cee´d kromě svých sériových vlastností přidává v podání Johnson Controls ještě lepší variabilitu interiéru. A je hlavně přehlídkou materiálů budoucnosti. Podle vývojářů jsou to třeba materiály přírodního původu. Nejen že je jejich výroba přívětivější k životnímu prostředí, ale z nich vyrobené díly mohou také být až o třetinu lehčí.

Speciální tenká sedadla vyplněná pěnou biologického původu šetří místem a zároveň velmi dobře ochrání posádku při nárazu zezadu. Středovému panelu přístrojovky dominuje sedmipalcový LCD displej.

To hlavní je ale schované před kabinou. Hybridní soustrojí re3 pracuje, jak jsme zvyklí. Buď jedete jen na baterie, nebo se o práci dělí elektrony a fosilní palivo živící spalovací motor. Li-ion baterie jsou uložené ve středovém tunelu mezi předními sedadly co nejblíž těžišti auta a je možné je dobíjet ze zásuvky; pozitivem je, že neubírají místo posádce ani nákladu v kufru.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz