Ruský Tiguan místo raket
Do stavby automobilů se chce po ruském zbrojařském gigantu Kalašnikov pustit i další ruská zbrojařská firma Almaz-Antey. Podle pokynů prezidenta Vladimira Putina by měl mít podíl civilních produktů podíl na celkovém objemu výroby do roku 2025 činit minimálně 30 % a do roku 2030 být minimálně 50 %. I koncern Almaz-Antey tak řeší diverzifikaci výroby a rozhodl se spustit projekt elektrického crossoveru E-Neva zhruba velikosti VW Tiguan. Univerzální platformu určenou nejen pro elektrický pohon, ale také pro hybridní a vodíkový, navrhl závod, který se jinak zabývá výrobou velitelských stanovišť pro raketové síly. Na vývoji vozu se podílela rovněž Petrohradská polytechnická univerzita.
Elektrická verze se dvěma motory a pohonem obou náprav by údajně mohla dosahovat výkonu až 320 kW (435 k), na jedno nabití by měla ujet 463 km. Auto má zrychlit z 0 na 60 km/h za 2,7 s a dosáhnout 197 km/h.
Kresby z patentového úřadu doplňují oficiální fotografie kokpitu, z nichž je patrné, že volant pochází ze Škody Octavia a také architektura palubní desky s 15palcovou obrazovkou a head-up displejem tak trochu připomíná nové škodovky.