Autofotka týdne: Z elektrického vejce se vylíhla formule

aktualizováno 
Twizy je elektrický skrček pro dva, kterým Renualt vyjadřuje své pojetí městské mobility. Teď ho zkřížili s Formulí 1.

Twizy Renault Sport F1 | foto: Renault

Nezvykle tvarované úzké přibližovadlo nabízí francouzská značka na domácím trhu a snaží se proniknout i na další, kde jsou elektromobily aspoň trochu zavedené. 

Fotogalerie

Twizy se teď dostal do rukou oddělení Renault Sport, který z něj udělal drsňáka ve stylu speciálu pro Formuli 1. Žlutočerného zuřivce představili ve Valladolidu.

Jedinečný prototyp má spojlery, křídla a další doplňky šlechtící aerodynamiku okruhových speciálů. Posílila i technika v útrobách. Výkony vylepšuje systém Kers vypůjčený z "eF-jedničky", ten používá závodní tým Renaultu už od roku 2009.

Výkon 97 koní rozjede dvoumístný elektrovozík na stodesítku. Elektromotor dodává 17 koní, zbytek Kers. První dává až 10 tisíc otáček, druhý dokonce 36 tisíc otáček za minutu, sílu umí dodávat ale jen krátkodobě.

Hmotnost žlutočerného speciálu Twizy Renault Sport F1 je 564 kilogramů. Délka je 2,6 metru, šířka 149 a výška 145 centimetrů.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Kardiostimulátor se s elektromobilem snese, ujišťují lékaři z Olomouce

Audi e-tron

VIDEO Moderní auta jsou napěchovaná nejmodernějšími technologiemi. O to víc to platí o elektromobilech,...

Němci zvýší daň na uhlík, odnesou to Češi. Zdraží všechno včetně potravin

Ilustrační snímek

Německo nestíhá plnit cíle snižování emisí, chce proto znevýhodnit všechny fosilní zdroje. Nová...

Elektromobilů je čím dál víc, v kraji ale není dost dobíjecích stanic

Elektromobil na hradeckém Masarykově náměstí (5. června 2012)

Jako by Liberecký kraj nevěřil budoucnosti aut na elektřinu. Má totiž ve srovnání s ostatními...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Dva tisíce koní. Elektrický Lotus Evija bude nejvýkonnějším autem světa

Lotus Evija

VIDEO Malá britská automobilka Lotus, která je teď ovládaná čínským gigantem Geely, představila jedinečný...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní...

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

NASA píše Italům k výročí tragédie v Janově. Most se hýbal už v roce 2015

Střední část mostu, který byl postaven v 60. letech na rušné dálnici A10, se...

Před rokem v Janově pršelo, Martin Kučera přejížděl chvíli před polednem po Morandiho mostě propojujícím západní...

Obří dodavatel autoprůmyslu věští průšvih. Trh klesá, nevěří ani baterkám

Řešení pro snížení emisí od koncernu Continental

Německý koncern Continental, který patří k největším světovým dodavatelům součástí pro autoprůmysl, připravuje změny....

Za volantem v kůži seniora: špatně vidím, neslyším a nemohu se hýbat

Redaktor Roman Švidrnoch si vyzkoušel, jaké je to řídit v kůži seniora.

Auuuu, vždyť se tam ani neposkládám! Pořádně neohnu nohu v koleni, asi artróza; ruce jsou na tom podobně. Ta pravá se...

Unikátní pick-up Škody v akci. Mountiaq je obr do terénu i na mejdan

Škoda Mountiaq

Oranžový obr působí patřičně majestátně. Dojem drsňáka podtrhuje mohutný rám s navijákem, osvětlení v mřížce chladiče a...

BMW 3 dorostlo k ideálu. Potvrzuje, že za velká kola je lepší ušetřit

BMW 330d Touring xDrive

Tradiční vůz řady 3 je pro BMW i v dnešní době jedním z nejdůležitějších modelů. Premiérově jsme se svezli s provedením...

Další z rubriky

BMW 3 dorostlo k ideálu. Potvrzuje, že za velká kola je lepší ušetřit

BMW 330d Touring xDrive

Tradiční vůz řady 3 je pro BMW i v dnešní době jedním z nejdůležitějších modelů. Premiérově jsme se svezli s provedením...

Obří dodavatel autoprůmyslu věští průšvih. Trh klesá, nevěří ani baterkám

Řešení pro snížení emisí od koncernu Continental

Německý koncern Continental, který patří k největším světovým dodavatelům součástí pro autoprůmysl, připravuje změny....

Nestárnoucí Yankee ukazuje budoucnost a lije do sebe hektolitry benzinu

Dodge Challenger Demon

Je to až k nevíře. Opulentní bourák představený v době propuknutí finanční krize, který dnes absolutně nevyhovuje...

Najdete na iDNES.cz