Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 13. května 2021 Servác

Diskuse k článku

Jak se starat o turbomotor? Důležitá je častá výměna oleje a filtru

Řidiči nemají rádi v autě nic, co má výrazně nižší životnost než ostatní komponenty. Zároveň však žádný jiný vynález tak nezlepšil provozní vlastnosti a úspornost motoru jako turbodmychadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T19o31m40á48š 71K27n83a91i80f30l 1790854874956

Ten článek vypadá, jako by ho někdo překládal z čínštiny... a to ještě google translatorem.

+1/0
6.9.2020 16:22
Foto

A42r47t87u91r 26N68o22v67a94k 6482147743133

Asi tak nejméně 10 let mají všechna slušná auta automatické dochlazování turba pomocí elektrické pumpy i po vypnutí motoru. Takže se o turbo stará řídící jednotka a ne řidič.

0/0
6.9.2020 13:00
Foto

V87l80a77d96i35s63l64a66v 56B24u91r98y65š50e85k 1339972137334

pokud turbo je chlazený vodou, což jistě všechna turba co jezdí nejsou

0/0
6.9.2020 18:06
Foto

I45v51o 39J40a47n96á12č43e75k 8503353901442

Ach jo, zase ty obecné nesmysly o časté výměně oleje a ještě horší o tom filtru sání vzduchu. Ach jo...

0/0
5.9.2020 22:05
Foto

V96l24a94d20i13s32l54a31v 32B39u85r33y94š91e60k 1289362447964

naopak, častá výměna oleje životnost motoru prodlouží, starý olej nedokáže už tolik rozpouštět karbon a ten jak se začne v motoru hromadit, tak nic dobrýho nepřinese, naopak většina věcí tam je blbost, vzduchovej filtr pokud se mění po 50 tisíci kilometrech, tak to obvykle stačí a na turbo vzduchovej filtr nemá žádnej vliv, pokud tedy není děravej

0/0
6.9.2020 9:45
Foto

I45v79o 38J60a58n50á39č10e32k 8303883251302

Co je to častá výměna oleje? Víte o tom, že na kvalitu oleje má zcela zásadní vliv řidič?

Pokud jde o ten filtr vzduchu, autor článku asi netuší, že čím starší, tím lépe filtruje, ale o to větší klade odpor a proto se musí měnit.

+1/0
6.9.2020 10:11
Foto

V32l56a12d50i55s75l30a74v 57B11u23r22y52š17e52k 1149512257494

častá výměna je po 10 tisících km, pokud auto jezdí delší trasy a najede 15 tisíc do roka, tak stačí 15 tisíc, co se týká filtru, tak nemá na žívotnost turba žádnej vliv, pokud bude ucpanej tak, že motor nepůjde nastartovat, tak to turbo přežije

0/0
6.9.2020 10:19
Foto

T16o38m55á64š 67K62n46a69i72f32l 1310104424236

no vidíš... a miliony řidičů (spíš desítky milionů) mění olej jednou za 2 roky / 30000 km ... a taky jezdí :-D

+1/0
6.9.2020 16:23
Foto

V65l10a47d89i19s72l59a24v 31B86u77r25y48š15e42k 1869942807154

miliony řidičů dělá kdejakou kravinu, třeba jezdí v bílých oktávkách jedničkových 1,9 TDI s přetočeným tachometrem a podvodně získanou STK, to ale není důvod je následovat, já si měním u svýho malolitrážního turbomotůrku olej každých 10 tisíc, stojí mě to půl hodiny práce v pracovní době a 600 korun za olej s filtrem a až bude mít turbomotůrek najeto 120 tisíc po 4 letech, tak ho prodám a víc mě nezajímá

0/0
6.9.2020 17:47
Foto

T49o18m90á76š 91K43n87a18i16f56l 1520364114796

zabty 4 roky se 120 ho prodaj imti ostatni :) ale za ty ctyri roky do toho nasypou o 2/3 mene, nez ty :D

+1/0
6.9.2020 17:57
Foto

V97l86a16d14i23s41l51a88v 91B17u67r85y51š24e41k 1369852367494

jsem za 3 roky do toho nedal nic, 8x 600 korun nasypat do auta za olej není žádnej balík, 120 tisíc dokonce kupodivu vydrží i pneumatiky a brzdy, tomu se divím ale zjevně vydrží, kolik lidí nasype do auta postatně mín než 5 tisíc za 120 tisíc kilometrů by mě fakt zajímalo, ale pokud někdo se má dobře, tak mu to přeju

0/0
6.9.2020 18:03
Foto

T94o92m15á74š 32K54n56a31i63f53l 1660774604766

i ty kecko :)

0/0
6.9.2020 18:14
Foto

V45l50a28d35i81s80l49a62v 60B25u82r19y16š90e73k 1769782707254

není potřeba s novým autem 4 roky nic dělat a o tom to je, pak se prodá a tak furt dokola, je to vyzkoušený

+1/0
6.9.2020 18:27
Foto

P85e15t85r 91Č22e83r58m66á20k 9878445349390

Jako že tam liješ akorát olej ale neměníš ani základní filtry? A všechno děláš na koleni, tedy nejsi schopen prokázat servisní historii? No tak to je tem nejdražší servis na světě, protože to samozřejmě cenu toho auta srazí při prodeji mnohem víc než kdybys to 3x přistavil do servisu ;-)

0/0
6.9.2020 20:20
Foto

V16l18a16d72i22s10l13a54v 10B41u42r88y90š23e47k 1659562867734

nesrazí to vůbec nic, filtry měním, historie a servis většinu lidí vůbec nezajímá, to mám vyzkoušený, nedělám nic na koleni, výměny filtrů jsou velmi jednoduchý, olejový se dá vyměnit za 5 minut s golou a člověk se nemusí ani ohnout, kabinový za 6 minut ze sedadla spolujezdce, na vzduchový je třeba křížový šroubovák a tak 3 nejvíc 4 minuty, co se týká servisní knížky, tak jsem prodával asi 11 čtyřletých aut a nikdy po mě nikdo servisní knížku nechtěl, taky to nikdy cenu auta nesrazilo, pro nového majitele je důležitý, že je auto v pořádku a ne že olej měnil značkový servis, kde neumí automechanici změřit podle mých zkušeností jeho správný množství

0/0
8.9.2020 20:54
Foto

P95e61t73r 70Č59e57r15m51á33k 9248385749250

Takže to srazí cenu zásadně, protože servisní historie je u takto mladých aut naprostý základ který zajímá každého a přímo ovlivňuje cenu, v tomto případě negativně o desítky procent, protože nejde o to že pro tvoje krásný oči ti nikdo nebude věřit že jsi to tam možná dělal, ale hlavně o to že bude pravděpodobné že tím chceš naopak maskovat špatný stav, stočené km atd. Pohádku o tom jak po tobě nikdo nikdy nechtěl u 4letého auta vidět servisní knížku, to bude to první co si naopak nechal poslat už předem aby si to mezitím nechal ověřit v daném servisu. ;-)

0/0
8.9.2020 23:21
Foto

P90e53t12r 97Č84e10r63m78á66k 9708845739530

Sice tě to ctí že měníš olej častěji než je potřeba, faktem je že vzhledem k tomu že to stejně jde za 4 roky z baráku to pro tebe nemá sebemenší ekonomický opodstatnění, v ceně to nikdo nezohlední - a to předpokládám že na tu předepsanou výmněnu chodíš do autorizáku, jinak to naopak cemu ještě srazí.

0/0
6.9.2020 20:17
Foto

V13l30a69d20i10s62l11a70v 38B76u42r46y56š25e17k 1579792397714

mě to je jedno kdo co zohlení, po 4 letech má auto najeto 100 až 120 tisíc a smysl to má, nechci riskovat, že odejde kvůli ušetřené pětistovce turbo po 3,5 roce, do autorizáku nechoddím, dávali mně tam olej nad horní rysku, to nemám rád, musel jsem ho odpouštět, nikdo tam nedokázal správné množství změřit, tak si to měním sám, olej kupuji v tescu za 350 korun 4 litry a v autorizáku si za stejný množství účtovali 3,5 tisíce

0/0
8.9.2020 21:01
Foto

P66e27t97r 46Č21e49r80m56á32k 9948395909880

Takhle - ekonomický smysl to samozřejmě nemá, finančně to je čirý nesmysl, turba nejdou půl milionu na longlife, při 120tis nemá sebemenší šanci poznat že by na tom výmněna oleje něco změnila. No a kupovat olej v tescu za 350/4l beru jako vtip, to jestli děláš tak chápu že máš strach aby turbo vydrželo i jen těch 120 tis ;-D

0/0
8.9.2020 23:25
Foto

V96l15a54d84i81s22l23a75v 72B54u62r75y69š61e37k 1849562307864

já se ekonomickým smyslem neřídím, jsem rád, že nemusím, musí to být stresující přepočítávat koruny, jestli se mně vyplatí zabít půlden kvůli výměně oleje v autorizáku a dívat se tam na ta nemehla, co tam pracují, výměna oleje mně baví, nemám s tím problém, nahnu si pod auto, povolím šroub a nechám olej vykapat do starého pekáče, pak šroub zase zašroubuju a dotáhnu, k těmto úkonům mám nadstandardní vzdělání a praxi, golou povolím klobouček s filtrem, folkt vyhodím a nacvaknu novej, vyměním na kloboučku o kroužek a zašroubuju zpět, naliju 3,8 l oleje Pamasoil 5 W 40 z tesca, kterej splňuje specigfikaci pro moje auto, přitom všem nemyslím na to, jestli to má ekonomickej smysl a nebo ne, výměna oleje a filtru za 600 korun 3x navíc mě rozhodně nezrujnuje, navíc to dělám v práci, kde si tím zkrátím čas při čekání na konec pracovní doby a možnost jít do hospody

0/0
9.9.2020 10:18
Foto

P40e23t16r 35Č14e82r58m70á29k 9168775749970

No to je evidentní když úmyslně snižuješ cenu auta a ještě potenciálně zvyšuješ riziko vzniku problému tím že do toho leješ nějakou šmakuládu z obchoďáku.

Jinak ti to možná ušlo, ale neřeším to že si doma sám na koleni měníš olej nebo děláš neodborný servis, to klidně dělej, ale u nového auta prostě musíš jet do autorizáku a vytvářet nějakou servisní historii, to že si pak v půlce intervalu vyměníš olej doma sám není nic proti ničemu, ale samotné to nestačí, cenu auta to sráží zcela zásadně, takže ušetříš pár tisícovek za autorizák ale vyhodíš desítky tisíc na prodejní ceně ;-)

0/0
9.9.2020 11:23
Foto

V85l52a49d50i70s31l75a67v 25B95u92r72y45š69e51k 1879522717744

evidentní je to, že se o auto starám lépe než ta hloupá nevzdělaná nemehla v autorizáku, snížení ceny auta mně nevadí, protože k žádnému nedochází, to je to poslední, co řeším, nechci za autorizák nic ušetřit, ale zárověn se nechci vystavovat stresu z jeho návštěvy, na opravy aut mám tu nejvyšší kvalifilkaci a praxi, proto mé opravy na koleně jsou velmi kvalitní, ne jako v autorizáku, kde mně po výměně oleje v motoru vystříkal olej filtrem pod kapotu a byl jsem rád, že jsem nevyhořel či motor nezadřel, rok jsem ho čistil, to se při mých opravách na koleně stát nemůže, dokonce jsem i oželel pětiletou záruku, jen abych tam nemusel chodit, cena auta je po čtyřech letech 40 % původní kupní ceny a to bez ohledu na to, jak a kde servis probíhal, co jsem prodával auta (11), tak serviska bylo to poslední co koho zajímalo, za rok ho budu prodávat, tak ti pak řeknu, jestli to někomu vadilo tak moc, že si ho nekoupil

0/0
9.9.2020 18:50
Foto

P73e51t60r 74Č89e79r49m11á33k 9508935689930

No evidentní je že se o něj staráš hůře. Tvoje péče spočívající v tom že tam amatérsky vyměníš na koleni olej by sama o sobě byla ještě akceptovatelná, to že nemáš pochopitelně přístup k servisním datům takže nic jiného tam za 4 roky neuděláš je už horší. A sebelepší zkušenost ti je bez těch servisních dat k ničemu a je to jen čekání na to kdy kde něco uděláš blbě.

Takže jak říkám - bez návštěvy servisu a provedení předepsaných prací (což není jen olej), srážíš cenu vozidla o desítky tisíc, možná ti to je jedno, to je tvoje věc, ale je potřeba si to přiznat ;-)

0/0
10.9.2020 15:07
Foto

V78l63a89d26i21s86l23a34v 54B29u24r27y23š62e68k 1229162827764

jen mimochodem, ta tvoje šmakuláda za 350 korun splňuje normu stanovenou výrobcem pro tohle konkrétní vozidlo vybavené konkrétním motorem, jen hloupí lidé kupují 4 litry oleje za 5 tisíc s vidinou, že jim jeho použití zlepší kvalitu života, lidi co tomu rozumí se tomu jen smějí

0/0
9.9.2020 18:58
Foto

P43e13t11r 55Č34e77r58m70á30k 9308525269310

Zklamu tě ale zcela bezpečně nesplňuje. Už jen ta viskozni třída co jsi psal ukazuje že buď blafuješ a nebo tam fakt leješ utrašmakuládu, žádný moderní přeplňovaný motor tohle nepoužívá. Takže jestli sis to koupil v akci o v hypru tak pecka, ale auto tím trpí, což u dílů z potravin není divný... ;-)

0/0
10.9.2020 15:09
Foto

I36v97o 93J81a79n34á75č65e57k 8503293321452

Mohu se zeptat jak jste na to přišel? To platí obecně pro všechny auta a motory stejně? Pokud tedy auto bude jezdit delší trasy, ale bude s tím jezdit prase, točit to za studena, po dvoustovce na dálnici to vypne atp., tak to bude ok?

Jinak ad ten filtr, narážel jsem na to, že pisatel nepřímo napsal, že když někdo nevymění filtr, tak se mu dostane písek do sání a zničí turbo. Pisatel asi netuší, že starý filtr filtruje více, než nový.

0/0
7.9.2020 21:37
Foto

J56i76ř26í 79S87c26h67m26i35d90t 5770173654475

Tak já jsem se o turbo postaral tak, že jsem si koupil auto bez turba a tím mám jedním šmahem vyřešeny všechny výše zmíněné problémy;-).

+2/0
5.9.2020 20:30
Foto

D62u25š91a14n 11V12e91s90e24l68ý 7868427807161

Už to pchaju všade.Stare atmosfericke motory dali mimo hru koli emisiam. To iste auto s motorom s turbom plus 3 tisicky EUR.

+1/0
5.9.2020 22:16
Foto

J20i85ř61í 80S33c88h30m80i53d50t 5420363584155

To máte pravdu, ale je tu ještě pár výrobců jako Toyota, Fiat, Hyundai a pár dalších, kteří mají slušnou klasiku v nabídce, moje Toyota má obsah 1,5 a výkon 82kW a jezdí za 5l benzínu, motor spolehlivý držák s kultivovaným chodem a že to musím při předjíždění něco vytočit mi opravdu žíly netrhá, protože jinak na pohodu to jede od 1500 otáček bez protestů.

Syn má Hyundai i30kombi v klasice a také si nestěžuje, kdo není závodník, tak víc nepotřebuje. Když si vzpomenu na svou škodu 120L, tak tohle jsou trhači asfaltu;-D a to jsem s ní jezdil 15 let a taky dojel všude, kde jsem potřeboval a v zimě i dál, než některá jiná silná auta;-)

+1/0
6.9.2020 10:26
Foto

D10u17š26a74n 24V86e22s49e64l46ý 7288307537651

Mne sa vidí, že ludom s tym vykonom šibe. Boli auta so 40kW a nesťažovali si. I ked rozumiem, že je fajn mať rezervu. Naše auto s 59 kW v kopcoch do Chorvatska (po dialnici) nestíha. No čo už. Počkam ako sa to vyvinie, ale robiť otroka turbu, to nie.

0/0
6.9.2020 10:35
Foto

V62l57a92d54i44s60l15a48v 38B95u83r75y27š80e71k 1519702747524

auta bez turba jsou krámy, musím to tak bohužel říct, porotože to tak je, nejede to, žere to, musí se to vytáčet, jsou to krámy a proto to dneska dělá jen mazda, která ví, že se vždycky najde někdo, kdo uvěří pohádkám, že je to lepší, ale jinak to nedělá nikdo, protože většina lidí je rozumných a auto bez turba by si nikdy nekoupila

0/−2
6.9.2020 9:48
Foto

J85i89ř16í 52S22c28h93m93i70d30t 5250623124445

;-Djasně a proto je Toyota jedničkou trhu;-Dže by to s těmi klasickými benzínovými motory bylo přece jen trochu jinak;-)

0/0
6.9.2020 10:13
Foto

V64l28a95d56i86s91l97a98v 61B77u29r90y47š68e41k 1779232747524

je to jinak, není jedničkou a o jejich auta bez turba je minimální zájem, jedničkou je naopak škodovka se svými turbomotory, toyoty netáhnou a možná se z našeho trhu časem úplně ztáhnou

+1/−2
6.9.2020 10:21
Foto

V76l66a74d55i14s80l35a49v 66B44u28r23y43š80e41k 1629622747934

corolla se dělá buď 1,2 turbo 116 k, chcípák, a nebo hybrid, nic jimńýho tam není, nic jinýho by neprodali, jedničkou i přes to, že nabízí jen přeplňované motory rozhodně není

0/0
6.9.2020 10:26
Foto

J83i82ř54í 86S38c38h32m31i80d34t 5610913174505

v každém hybridu je benzinový motor bez turba;-) a Yaris je 1,5 benzín bez turba nebo hybrid s benzínem bez turba;-) takže ve finále spousta motorů bez turba;-)

0/0
6.9.2020 13:35
Foto

V19l34a76d88i71s90l75a60v 51B40u64r42y64š85e19k 1159162777124

elektrický auta taky nemají turba, je toho bez turb docela dost, pokud má někdo předsudky vůči turbům, tak tesla je ideální volba

0/−1
6.9.2020 17:52
Foto

J28a89n 69F31i79l46o 1275815591537

Toyoty sa dnes kupuju hlavne hybridy (napr. Rav4 cez 90%). Ich benzinove motory su uz o nicom. Toyta ich robi uz len aby sa nepovedalo.

0/−1
6.9.2020 14:57
Foto

V24l14a51d20i71s33l55a63v 72B89u83r28y32š40e23k 1329942737464

přesně tak, nejvíc se dnes kupují benzínové přeplňované motory, diesel ztrácí a všechno ostatní je jen okrajová záležitost a to včetně hybridů, které jsou zjevně slepou uličkou, něco jako parní lokomotivy

0/0
6.9.2020 17:58
Foto

J21a75n 27F82i88l88o 1595485131967

Mozno ste mali na mysli plug-in hybridy. Obycajnych hybridov bude stale viac, kedze zvysuju vykon, znizuju spotrebu a emisie. U vacsich Toyot v Europe hybridy uz uplne prevazuju.

0/0
6.9.2020 18:33
Foto

M52i54c19h25a16l 37F36r22ý32d91a 1612629503432

Článek psal očividně někdo, kdo o konstrukci automobilů alespoň něco ví. Takových je ale výrazná menšina.

Pane Dvořáku, k autorovi běžte do učení nebo si od něj nechte ty své výtvory alespoň kontrolovat. Neměl by to být problém, vždyť jste jedna redakce.

Ale vlastně problém to bude, a veliký, protože vy jste její šéf. Tak zase nic...

+1/−2
5.9.2020 15:13
Foto

P87e28t98r 67Č39e17r57m50á53k 9448475779950

Bohužel přesně naopak - článek poskládal amatér co se vůbec neorientuje v problematice a jen poskládal obecné teze a přidal pár hospodských nesmyslů. Je fakt že s místnímy autory si sice můžou podat často ruce, ale přecejenom.. ;-)

+1/0
6.9.2020 12:34
Foto

P30e61t31r 21Č83e52r66m30á45k 9738125259120

Škoda toho amatérismu autora... Turbo je součástí nikoliv většiny ale všech downsizingových motorů - právě to a přímé nebo hybridní vstřikování z nich dělají downsizingový motor, neexistuje downsizingový motor bez přeplňování.

Dále jiný než syntetický motorový olej dnes v běžné nabídce prakticky neexistuje, takže to je vcelku zbytečná poznámka značící že někdo žije v době kdy hospodští rádci rozlišovali viskozitu termíny plná/polo/minerál...

No a poslední poznámka - výrobci nestanovují žádné prodloužené intervaly výměny oleje ale variabilní, prodloužené jsou leda intervaly servisních prohlídek...

0/−4
5.9.2020 12:44
Foto

O86n20d72r80a 83K58ř34i83v94s70k88ý 2913193941

No nevím, ale ještě loni byly v nabídce motory 1.0 55kw (fabia bez turba), nebo Peugeot 1.2 61kw, Dacia 1.0 50kw.... Takže u všech to turbo jistě není

+1/−1
5.9.2020 14:20
Foto

P49e11t11r 73Č77e38r40m15á59k 9108795779200

Ani jedno z toho není downzinigový motor, takže zcela bezpečně je ;-)

0/0
6.9.2020 12:28
Foto

P83a22v51e53l 95S51v36o30b46o77d71a 5600881529211

Fabia 1.0 mpi je podle vás co? Menší obsah než předchůdce, o 1 válec méně, stejný výkon.

0/0
6.9.2020 19:03
Foto

P34e90t41r 29Č74e57r27m29á44k 9108345869700

Jako že si myslíte že když místo tříválce 1.2 mpi uděláte třívalec 1.0mpi tak to znamená downsizingovej motor? ;-D Tak to opravdu nikoliv, downsizingový motor je naopak z něj odvozená verze 1.0TSI - přeplňovaná přímovstřiková jednotka ktera sloužil jako náhrada někdejších atmosférických objemnejších kubatur. R^

0/0
6.9.2020 19:29
Foto

P80a59v71e10l 16S47v50o70b53o26d91a 5490811739121

Vy jste kašpar. 1.0 mpi je downsazing vůči jeho předchůdci a to je 1,3 z Fabie.Přestaňte se pořád ohánět tím turbem a poučkou z wiki, downsizing je cokoliv co má menší objem, případně méně válců a stejný nebo i větší výkon.

0/0
6.9.2020 21:39
Foto

P33a38v23e87l 84S28v79o68b67o60d12a 5610661929171

1.3 z Felicie, ne z Fabie.

0/0
6.9.2020 21:41
Foto

P53e71t64r 64Č48e86r15m71á54k 9508125509800

1.0mpi nahrazovala 1.2 mpi, s 1.3 s felici tu není žádná spojitost.

0/0
6.9.2020 22:24
Foto

P73e49t78r 92Č82e24r94m15á85k 9458115519100

Bože vy jste trubka. 1.0 mpi není žádný downsizing, jen pokračovatel - ve smyslu nová generace - motoru 1.2 mpi. Tři válce, atmosféra, nepřímé vstřikování. A NE - downsizingový motor je skutečně pouze to kdy menší předplňovaná jednotka nahrazuje původní atmosférickou objemnější, a důležitou součástí je právě to přímé nebo hybridní vstřikování - to právě umožňuje takto jednotku použít, samotné přeplňování tu jinak máme desítky let ale slouží primárně k navýšení výkonu existující jednotky a nikoliv k dosažení toho průběhu co je u downsizingových motoru třeba. To že se mezigeneračně zvedne nebo zmenší v rámci daných motorových řad objem o decku dvě nedělá žádný downsizingový motor.

0/0
6.9.2020 22:23

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...