Spolu se zprovozněním tunelového komplexu se dopravní situace v některých ulicích místo zlepšení paradoxně zhoršila. „Jedním takovým místem je ulice Patočkova. Tam je zhoršení způsobeno tím, že z Blanky není přímý výjezd na Břevnov,“ vysvětluje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Kolony se kvůli chybějící odbočce v Patočkově tvoří od výjezdu z mimoúrovňové křižovatky Malovanka až ke křižovatce Pod Drinopolem. Podle silničářů místem denně projede 42 tisíc aut, to je o 12,5 tisíce více než před dvěma měsíci, kdy se Blanka otevřela.
Pravidla z autoškoly neplatí
Vedení metropole plánuje vyřešit komplikovanou situaci netradičním opatřením. Na křižovatce, která se nachází u zmíněné ulice Pod Drinopolem, umožní řidičům auto otočit o 180 stupňů a zařadit se do protijedoucího pruhu. Manévr, za který normálně hrozí pokuta od policistů, bude podle Dolínka na místě zcela legální, a to díky speciálně seřízeným semaforům a novému dopravnímu značení. Řidiči se tak snadno dostanou do ulice Pod Královkou u hotelu Pyramida a dál se vydají na Břevnov.
Podle vedení metropole však chybějící odbočka na Břevnov není jediným nedostatkem křižovatky Malovanka. Někteří řidiči si stěžují, že je sjezd z Patočkovy do Blanky nepřehledný. „Rozhodli jsme se proto na místě provést ještě dílčí úpravy,“ dodává Dolínek.
Blanka je s délkou 5,5 kilometru nejdelší městský tunel v Evropě.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz