Toyoty bude řídit umělá inteligence. Stárnoucím Japoncům pomůže robot

aktualizováno 
Japonská Toyota chce do pěti let vyvinout systémy pro podporu řízení, jejichž součástí by byla umělá inteligence. Uvedl to šéf nového vývojářského střediska. Cílem je zvýšit bezpečnost automobilů, které by mohly předjímat kolizní situace.

Japonské automobilky jsou známé svými bláznivými prototypy, Toyota rozhodně není pozadu. | foto: Toyota

Koncept, který by automobilům umožnil „myslet“, konat a při vykonávání úhybných manévrů zčásti převzít ovládání vozu od řidičů, je klíčovým prvkem v úsilí Toyoty, která chce do olympijských her v Tokiu v roce 2020 vyrobit auto, jež by bylo schopno řídit se na silnicích samo.

„Zatímco v současných systémech pro podporu řízení se pro vyhýbání se překážkám, jako jsou chodci nebo jiná auta, využívají převážně obrazové snímače, vývojáři v Toyotě uvažují o řešení, které by zahrnovalo umělou inteligenci,“ řekl šéf nově vytvořeného vývojářského střediska Gill Pratt.

„Inteligence auta by vymyslela plán úhybného manévru... V podstatě by byla něco jako anděl strážný, sešlapávala by plynový pedál, ovládala volant a používala brzdu souběžně s vámi,“ uvedl také Pratt. Toyota loni na podzim uvedla, že její nový výzkumný institut utratí v příštích pěti letech miliardu dolarů.

Do výzkumu v oblasti robotiky investují i jiné přední světové automobilky, na příklad Ford nebo Volkswagen. Japonský konkurent Toyoty, automobilka Honda Motor nedávno oznámila, že zakládá novou výzkumnou instituci, která by se také zaměřovala na umělou inteligenci.

Japonské automobilky ale zápasí rovněž s rychlým stárnutím populace, kvůli kterému se nad budoucí poptávkou po soukromém vlastnictví aut vznášejí otazníky. Podle Pratta je možné, že Toyota by jednou mohla vyrábět roboty, kteří by pomáhali starším lidem.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Najdete na iDNES.cz