Toyota Corolla

Toyota Corolla | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Výrobu slavné Corolly by Toyota mohla přestěhovat z Británie do Kolína

  • 6
Japonská automobilka Toyota by mohla po brexitu a převzetí části kolínského závodu TPCA od PSA posílit své výrobní kapacity v Evropské unii. Odchod Velké Británie z Unie totiž může automobilce zkomplikovat vývoz aut do Evropy.

Francouzská PSA Group se podle listu Les Echos s Toyotou rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně. Psali jsme ZDE.

Petr Knap, vedoucí týmu automobilového sektoru ve společnosti EY podotkl, že kolínský závod byl vždy řízen Toyotou a provozně by proto odchod PSA nemusel být složitou změnou. „Závod není tak starý, aby se ho vyplatilo uzavírat. Navíc se Toyotě mohou hodit kapacity v rámci EU - má výrobní kapacity v UK, kde brexit může komplikovat vývoz do EU. Lokalita je strategicky zajímavá a výroba i dodavatelé zavedení. Každopádně je Toyota velmi progresivní výrobce s pokročilými technologiemi a špičkovým výrobním know-how. Bylo by dobré si ji tady udržet,“ dodal.

Toyota má ve velké Británii od roku 1992 dva výrobní závody. Jeden v Deeside ve Walesu a druhý v Burnastonu v hrabství Derbyshire. Na ostrovech se vyrábí model Auris, ten automobilka brzy nahradí jeho nástupcem, který se vrátí k tradičnímu jménu Corolla (více o novince čtěte zde). Do loňského roku se na britských ostrovech vyráběl také model Avensis.

Toyota se po převzetí celého závodu v Kolíně podle analytika PwC ČR Radka Drába zaměří i na jiné třídy vozů, než jsou malé automobily. „Bude tak reagovat na vývoj poptávky na evropském trhu, kam směřuje převážná část produkce závodu,“ uvedl.

Odchod PSA ze závodu v Kolíně podle ekonomů dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu, a proto je může využít pro svou produkci.

,