Výrobu slavné Corolly by Toyota mohla přestěhovat z Británie do Kolína

  13:48aktualizováno  13:48
Japonská automobilka Toyota by mohla po brexitu a převzetí části kolínského závodu TPCA od PSA posílit své výrobní kapacity v Evropské unii. Odchod Velké Británie z Unie totiž může automobilce zkomplikovat vývoz aut do Evropy.

Toyota Corolla | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Francouzská PSA Group se podle listu Les Echos s Toyotou rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně. Psali jsme ZDE.

Fotogalerie

Petr Knap, vedoucí týmu automobilového sektoru ve společnosti EY podotkl, že kolínský závod byl vždy řízen Toyotou a provozně by proto odchod PSA nemusel být složitou změnou. „Závod není tak starý, aby se ho vyplatilo uzavírat. Navíc se Toyotě mohou hodit kapacity v rámci EU - má výrobní kapacity v UK, kde brexit může komplikovat vývoz do EU. Lokalita je strategicky zajímavá a výroba i dodavatelé zavedení. Každopádně je Toyota velmi progresivní výrobce s pokročilými technologiemi a špičkovým výrobním know-how. Bylo by dobré si ji tady udržet,“ dodal.

Toyota má ve velké Británii od roku 1992 dva výrobní závody. Jeden v Deeside ve Walesu a druhý v Burnastonu v hrabství Derbyshire. Na ostrovech se vyrábí model Auris, ten automobilka brzy nahradí jeho nástupcem, který se vrátí k tradičnímu jménu Corolla (více o novince čtěte zde). Do loňského roku se na britských ostrovech vyráběl také model Avensis.

Toyota se po převzetí celého závodu v Kolíně podle analytika PwC ČR Radka Drába zaměří i na jiné třídy vozů, než jsou malé automobily. „Bude tak reagovat na vývoj poptávky na evropském trhu, kam směřuje převážná část produkce závodu,“ uvedl.

Odchod PSA ze závodu v Kolíně podle ekonomů dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu, a proto je může využít pro svou produkci.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, deset z nich bude mít čistě elektrický nebo hybridní...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz