Společný podnik podle informací agentury Reuters zaměstná asi 5 000 lidí, Toyota v něm bude mít 51% podíl a Panasonic zbytek. Toyota a Panasonic na vývoji baterií spolupracují nejméně od roku 1996. Tehdy firmy založily společný podnik Primearth EV Energy, který dodává baterie do hybridních aut.
Panasonic je výhradním dodavatelem baterií válcového tvaru pro americkou automobilku Tesla. Japonská společnost chce rozšířit řady svých zákazníků, a tak sází na vývoj baterií hranatých, které se v automobilovém odvětví používají častěji.
Automobilka Tesla minulý měsíc informovala, že bude baterie odebírat i od jihokorejské společnosti LG Chem a od čínského výrobce CATL.
Panasonic v pondělí také oznámil, že ve svém třetím finančním čtvrtletním zvýšil meziročně provozní zisk o tři procenta na 100,4 miliardy jenů (přes 21 miliard Kč). Firma to přičítá snaze restrukturalizovat a prvnímu ziskovému kvartálu společného podniku s Teslou. Hospodářský výsledek předčil očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 67,36 miliardy jenů.
Toyota, která první hybridní vůz představila v roce 1997, chce do roku 2025 polovinu svých tržeb generovat z prodeje elektrických vozů. Automobilka vyvíjí vlastní baterie a ve snaze předejít jejich nedostatku využívá i nové dodavatele.
27. listopadu 2019 |