Toyota Me.We je auto, které si můžete převléknout

  13:22aktualizováno  13:22
V jednoduchosti je někdy krása. Tedy v případě konceptu Toyoty Me.We je mluvení o absolutní kráse poněkud diskutabilní, ale jednoduchost konceptu toto přísloví rozhodně splňuje. Jednoduché a lehké auto je maximálně variabilní a navíc ho snadno převléknete.

Toyota ME.WE | foto: Toyota

Malá auta pro městský provoz mají být jednoduchá a příliš u nich nehraje roli výkon nebo sofistikovaná výbava. Stejného názoru je i francouzský designér Jean-Marie Massaud, který se podílel na vývoji konceptu elektromobilu Toyota Me.We.

Fotogalerie

Me.We vypadá z našeho evropského pohledu zvláštně, ale u japonských automobilek jsou podobné tvary pro malá auta oblíbené. Občas můžeme i na našich silnicích zahlédnout neobvyklou krabici Nissan Cube (ten se u nás i krátce prodával - o konceptu více zde), v Evropě se prodávalo i nezvyklé Daihatsu Materia nebo v USA nabízí Toyota pod značkou Scion model xB. Ještě blíže jsou konceptu japonské modely Toyota Pixis a Daihatsu Tanto.

Koncept kombinuje hranatý design se zaoblenými prvky ve stylu Mini a výsledkem je ryze užitkový tvar auta, který využívá prostor na maximum. Kapota je krátká, záď téměř kolmá a kola jsou doslova v rozích karoserie. Prostě praktické auto do města. Koncept váží jen 750 kilogramů a na délku měří 3,45 metru.

Toyota Pixis Space

Toyota Pixis Space

Daihatsu Tanto

Daihatsu Tanto

Ale to by stále nebylo nic převratného. Jean-Marie Massaud se však rozhodl vtisknout podobně koncipovanému autu velkou míru osobitosti. Proto koncept Me.We stojí na hliníkové kostře, která obléká panely karoserie z plastu, který je pro auta netradičně měkčený a může mít velmi různorodou strukturu.

Toyota ME.WE

Výhodou tohoto řešení je levná oprava v případě poškození. Materiál dílů karoserie je levný a snadná bude i demontáž. V případě zájmu si tak majitel bude moci auto převléknout podle chuti a nálady. Koncept se představil s velmi různorodými variantami karosářských panelů, od minimalistických s hrubou strukturou plastu po komplikované kreace s hlubokými otvory, či výřezy.

Rozhodně tedy nejde jen o barevné převlečení auta. S takovým konceptem výměnných plastů přišel už před lety Mercedes u značky Smart. U modelu Forfour bylo možné vyměnit barevné panely karoserie. Jenže to nebylo levné a celý model se velmi rychle propadl do zapomnění. Vyráběl se jen pár let.

Toyota ME.WE

Toyota Me.We boduje i dalšími prvky. Vedle plastových dílů karoserie použil designér Jean-Marie Massaud i panely z bambusového dřeva. Vpředu je z něj vyrobena kraťoučká kapota motoru a stejný materiál použil na odnímatelné střeše a na víku kufru. Střešní panel lze zaměnit za vak na náklad a díky sklopnému víku kufru je možné miniauto přeměnit na malý pick-up. Boční dveře se pak otvírají proti sobě.

Interiér je maximálně jednoduchý. Řidič má před sebou jen rychloměr, ukazatel nabití baterií a navigaci. Místo sedadel jsou v autě dvě lavice a zcela plochá a rovná podlaha.

Toyota ME.WE

Zveřejněný koncept je zatím jen designovým cvičením a zástavba čistě elektrického pohonu rozhodně neevokuje to, čím se má podobné auto chlubit, tedy nízkou cenu. Jenže stačí si odmyslet bezrámová okna, přidat malý litrový spalovací motor, v interiéru vyměnit stylové věci za obvyklejší výbavu a máme před sebou velmi zajímavé malé auto do města. Třeba budoucího nástupce Toyoty Aygo.

Autor:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

  • Další z rubriky

Původní Defender se vrátí se jménem hospody, elektroniku otestují v Česku

Firma MBtech Bohemia, zaměřená na vývoj automobilových dílů a elektroniky, pomáhá zakládat novou automobilku ve Velké...

Audi míří k zásuvce: s hybridy dorazí elektromobily na nových základech

Elektromobily mohou mít docela jinou architekturu: baterky v podlaze, elektromotory přímo dole v nápravě mezi koly......

Toyota představila nové auto na vodík. V Česku natankuje příští rok

Toyota chystá novou generaci svého vodíkového modelu. Sedan jménem Mirai se dostane nejprve na trhy v Japonsku, v...

Autofotka týdne: Král českého designu má známku

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu – je na ní jeho supertatra. Pulmilionová edice...

Najdete na iDNES.cz