Terénní toyoty rezivějí, značka kvůli tomu zaplatí 85 miliard

  15:23aktualizováno  15:23
Největší japonská automobilka Toyota Motor se dohodla, že vynaloží až 3,4 miliardy dolarů (téměř 85 miliard korun) na urovnání hromadné žaloby, kterou podali její američtí zákazníci kvůli údajným problémům s korozí rámů vozidel. Podle agentury Reuters to vyplývá ze soudních dokumentů.

Toyota Tundra | foto: Toyota

Urovnání se týká zhruba 1,5 milionu vozů Tacoma, Tundra a Sequoia. Ty jsou podle žaloby nedostatečně chráněny před korozí, která tak může ohrozit jejich pevnost. Právní zástupci žalující strany náklady na výměnu rámů vozidel odhadli na zhruba 3,375 miliardy dolarů.

Toyota Tacoma
Toyota Sequoia

Toyota v rámci dohody o urovnání nepřiznala žádné pochybení. „Chceme, aby měli naši zákazníci s vlastnictvím vozů skvělou zkušenost, takže nás těší vyřešení tohoto sporu způsobem, který je pro ně výhodný a který demonstruje, že stojíme za kvalitou a spolehlivostí svých vozů,“ uvedla automobilka.

Toyota si v loňském roce udržela vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu před německým konkurentem Volkswagen. V letošním prvním pololetí však Volkswagen Toyotu v objemu prodeje předstihl, a to navzdory skandálu kolem manipulací s testy emisí u naftových vozů.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz