Diskuse k článku

Nejprodávanější auto světa v novém. Corolla jako rychlý hybrid

Toyota plánuje zahájení prodejů znovuzrozené Corolly. Podivné jméno Auris je minulostí. Už žádný diesel, zcela nová Corolla sází na hybridní pohon. Ten však může mít nyní 180 koní a Corolla to s ním z nuly na sto kilometrů v hodině zvládne pod osm sekund.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i42r40e28k 72G15a82j81e36r 5161186729390

To melo byt pod tenhle komentar:

"Kombi s tím 1.2 čtyřválcem a jaké o bude mít zrychlení"

0/−1
3.1.2019 16:57

M18i49r51e93k 97G66a89j18e50r 5571846449900

Muj odhad je 10,4 s a 498 tisic.

0/−1
3.1.2019 16:56

V21o40k91o97u15n 76V51l21a54d78i63m91i41r 8892468339478

Japonske auto z Anglie uz nikdy vic. !

+1/−1
3.1.2019 15:21

P78e51t68r 53B24á65č50a 8315386945905

Hybrid neeee

0/−2
3.1.2019 14:37

P58e83t83r 55Č83e80r92v52e88n37ý 3116409317289

Anooo

0/0
5.1.2019 1:43

T63o70m86á12š 66K76u52c83h13a78ř 3427741468951

Fajn, při takto malé baterii slouží elektropohon na rekuperaci a zvýšení dynamiky. Proč ne. Doufám ale, že evropská legislativa na to auto bude právem pohlížet jako na každé jiné auto se spalovacím motorem, ne že ho bude zvýhodňovatjako supereko jen kvůli tomu, že je to principem hybrid.

+2/−3
3.1.2019 11:52

M74a51r76t75i81n 59K61a69r93á18s17e59k 9958933438198

Jakou evropskou legislativu mas na mysli?

0/0
3.1.2019 11:55

T76o20m47á35š 60K94u63c28h71a28ř 3487731808151

Jedná se o vznikající bezemisní zóny a daňová zvýhodnění automobilů, zatím na úrovni jednotlivých států.

0/−2
3.1.2019 12:27

M22a19r44t96i76n 46K60a35r58á70s65e92k 9758773948168

Aha, takze o ani ne narodni, ale vylozene komunalni vymysly v par mestech v EU.... ale tak hlavne si EU kopnout, to je zaklad...

+1/−1
3.1.2019 12:28

T79o57m50á92š 11K32u37c21h44a78ř 3877581138621

Ano, jestliže mohli tak nesmyslné zpřísnit limity CO2 u automobilů, je důvod obávat se dalších nesmyslných opatření.

+3/−1
3.1.2019 12:47

J20i87ř88í 88S95c97h25w98a27c95h 8588514608756

jaképak další obavy a další nesmyslná opatření? Tohle auto je smyslný důsledek těch nesmyslných opatření. A pohlíží se na něj přesně podle stanovené testovací metodiky, dnes už dle WLTP.

0/0
3.1.2019 15:11

P69e67t29r 84Č33e65r47v90e33n86ý 3146889807339

Tak se současným hybridem můžete v Praze parkovat kdekoliv už dnes - zdarma. Zdá se mi ten kombík jako ideální auto pro taxikaření.

0/0
5.1.2019 1:47

A61n97t58o12n31í94n 59S76e13b86e81r96a 7893808400539

Nevíte někdo kolik bude stát Kombi s tím 1.2 čtyřválcem a jaké o bude mít zrychlení?

0/0
3.1.2019 11:33

A44n58t70o60n50í76n 59S13e35b47e25r29a 7643118830169

Jestli to nebude pod 10s a cena pod 500 tisíc, tak to nemám zájem.

0/0
3.1.2019 11:36

M26a91r46t28i47n 55K30a65r25á91s63e42k 9138353748658

Rekl bych ze to bude kolem tech 10s a 500 tis plus minus par drobnych....

0/0
3.1.2019 12:34

P59e78t52r 55Č28e29r81v84e47n55ý 3766829797409

Manuál nebrat. Hybrid je dnes u Yarise jen o 40000 dražší a přitom má samozřejmě automatickou převodovku. Navíc tam je to samořízení v kolonách, což musí být super.

0/0
5.1.2019 1:51

T22o12m12á75š 79V96a44v21e15r87k37a 7151450572234

Vypadá to dobře, ale jedna věc mě bije do očí - ty pidi tlačítka ovládání na středovém panelu pro vyhřívání zadního okna atd. Ty se budou za jízdy špatně trefovat :-( Měli by tam dát aspoň takové jako jsou v současné Corolle nebo aspoň zvětšit jejich plochu.

0/0
3.1.2019 9:36

M27a98r98t72i58n 68K84a58r38á87s96e20k 9618803918788

No jdem kazdopadne zvedavy na "zlaty hreb vecera" a to cenu kombiku v hybridu. Aby to nebylo pomalu drazsi nez superb....

+1/0
3.1.2019 9:33

P47e84t84r 79P61o39s37p55í76š31i48l 4738644276226

Tak snad dražší než Superb v hybridu to nebude;-)

+1/0
3.1.2019 11:48

J83a33n 71J30e55ž77e20k 3301705377535

Čtyřválcová dvanáctistovka s 85 kW a jde to. Opravdu vychází ty tříválce o tolik výrobně levnější a/nebo (papírově!) úspornější a produkující méně emisí?

0/0
3.1.2019 8:01

M72a86r82t86i81n 40F22i18l88i30p59c77z60y86k 3711521945363

Nebude to jen o tom. Ty 3-valce budou mit ve starem mericim cyklu nizsi spotrebu. A o to hlavne jde. Ze diky tomu mohou mit v portfoilu automobilky vykonnejsi motory produkujici vyssi emise. Protoze celkove portfolio motoru se vleze do hranice 120mg/1km. Kdyz to prezenu, tak si myslim, ze diky 3-valcum muze napriklad Skoda nabizet RS, Ford Focuse ST, Honda Type-R apod.

Toyota nebo Mazda to az tak resit nemusi, protoze takto vykonne motory nenabizi.

0/0
3.1.2019 8:34

L30a20d92i21s75l22a85v 89K59a46l11o37u63s 7235516181660

Pak bych raději volil 4-válec s odpojitelnými 2 válci při popojíždění po městě.

0/0
3.1.2019 8:46

M49a72r89t49i18n 60F55i37l91i33p55c20z43y82k 3341241935503

Kdyby to bylo tak jednoduché, tak toto řešení už dávno je masově rozšířené. Protože to ale asi tak jednoduché není, tak výrobci zvolili cestu odebráním 1 válce.

0/0
3.1.2019 8:52

M26a59r61t21i69n 11K91a79r75á17s61e65k 9468353528298

Takze byste zvolil vyrobne drazsi 4valec a jeste do nej nacpal dalsi drahou techniku

0/0
3.1.2019 9:23

L31a79d15i86s22l59a46v 82K82a88l39o79u26s 7625756231690

O jaké drahé technice hovoříte ? To jde dělat SW. Vypnete ty správné vstřikovače. Jsou tam 4 pro 4-válec u nových. Pouze Toyota má jeden typ motoru, kde jsou 2 na jeden válec(homogenní, nehomogenní směs).

0/0
3.1.2019 10:06

M72a34r58t15i37n 12K87a56r37á83s48e75k 9358863298678

Takze automobilky dneska ve velkem jen tak z pleziru delaji motory s vetsi spotrebou, kdyz by stacilo softwareove nastavit vypinani valcu v nize zatezi? Tomu v dnesni dobe honby za kazdym militrem spotreby opravdu verite?

0/0
3.1.2019 10:13

M23a60r54t19i16n 38F66i22l77i37p80c70z22y62k 3231401485943

kdyby to šlo udělat čistě SW, tak by to VW a jiní nedělali i mechanicky (napr. u 1.5TSI ACT). Tim ze přestanete vstřikovat palivo do 2 válců ale jinak by ty válce pořád stlačovaly vzduch, protože by se neodpojily ventily od vačky, by se moc neušetřilo nebo naopak spotřeba by se i zvýšila.

0/0
3.1.2019 10:15

L72a11d93i24s93l76a26v 39K83a74l97o17u56s 7115206211130

Dříve , nebo později, budou ventily ovládané elektrohydraulicky. Oproti mechanickému bude výhoda v jednodušším variabilním časování ventilů.

0/0
3.1.2019 11:01

M11a31r14t62i44n 66F45i37l98i30p26c44z74y70k 3181361405243

A to má být podle vás levnější než 3-válec?

+1/0
3.1.2019 11:19

J28i73ř98í 66S76e91h75n54a91l 6235698792796

Levnejsi jiste ne. Ale to jeste neznamena ze se to nestane. V aute je spousta veci ktery nejsou levnejsi. Preplnovanej motor neni levnejsi nez atmosferickej, presto jsou dnes prakticky vsechny preplnovany. Podobne se spoustou dalsich technologii. V momente kdy prinos te drazsi technologie prevazi nad jeji cenou, tak se to drazsi reseni zacne pouzivat. Kompletene elektricky ovladane ventily by daly motoru tolik dalsich moznosti, ze bych to predem nezavrhval. Resi to zaroven promenne casovani i naprosto libovolne vypinani valcu. Tedy nejen podle pevneho schematu ze vypnu pulku motoru, ale muzu teoreticky delat jednotlive pracovni doby jak me napadne v libovolnem valci. Kdyz tohle udelate na trivalci, muzete jet na jeden valec, na dva ale s rotaci valcu ob jeden (neni pevne vypnuty furt ten samy) atd. Jeste vetsi sranda by to byla na petivalci.

Pokud ty spalovaci motory jeste nejaky cas preziji a neprevalcuje je kompletne elektrika, pak je dost pravdepodobne ze vyvoj k necemu podobnemu povede.

+1/0
3.1.2019 12:16

J60i10ř59í 21S18e44h41n37a43l 6575868932566

Ale u ACT se u tech odpojenejch valcu vzduch stlacuje. Mechanicky se elektrickym servem odstavi vacky na rozvodech do polohy ze jsou ventily u dvou vypnutych valcu porad zavrene (a samozrejme se tam presstane vstrikovat palivo). Vzduch se v nich stlacuje. Coz podporuje rovnomerny chod, protoze pri expanzi aktivniho valce se cast energie ulozi do stlaceni vzduchu v neaktivnim valci ktery je zrovna v protifazi a pak se zpet ta energie uvolni pozdeji, v dobe kdy by normalne ten valec mel expanzi. V podstate vypnuty vlaec funguje jako pneumaticky zasobnik na energii.

Kdybyste to nechal komplet otevrene, tak jednak by nenastal tenhle efekt vyrovnavajici chod motoru, a take pri kompletne otevrenych vsech ventilech u dvou valcu by vlastne skrz ne byla porad dira, kterou by vam utikal vzduch ktery do sani tlakuje turbodmychadlo a nedosahl byste potrebny plnici tlak.

Proste ten motor funguje uplne opacne nez by clovek na prvni pohled cekal :-)

+1/0
3.1.2019 12:02

J98i93ř18í 14S88e79h26n86a90l 6475148432536

Jasne ze bych zvolil ctyrvalec. Ten ctyrvalec s odpojovanejma dvema valcema je proste lepsi. Jen je samozrejme taky slozitejsi a drazsi. Pak je to jen o tom jestli zvolim levnejsi reseni, nebo lepsi, ale drazsi. Obe moznosti maji smysl, zalezi cemu date prednost.

0/0
3.1.2019 12:08

M21a85r89t74i31n 66K28a50r65á44s25e58k 9988913978858

No a ve chvili kdy to jako vyrobce chcete dat jako zakladni motorizaci, u ktere je velky tlak na cenu, tak je docela zrejme, ktere reseni bude preverovane ze jo. A misto toho drazsiho a lepsi vypinani valcu, tam maji drazsi a o hodne lepsi hybrid (ktery ma zahrnutou i automatickou prevodovku), a priplatek za ten lepsi motor je mensi nez treba u VW za ten s vypinanim valcu a automat...

0/0
3.1.2019 12:13

J83i25ř22í 72S30e91h81n45a86l 6345888632916

Tam pak zalezi do jakyho auta. Do Fabie samozrejme date ten trivalec. Do vetsiho treba uz ne.

No a co se se tyka hybridu, tak to vubec neni tak jak pisete. Hybrid neni lepsi. Je jiny. Zalezi kde a jak s tim jezdite a cemu date prednost. Naprosto mimo jsou napriklad ty reci o automaticke prevodovce v cene (nejen v tomhle pripade, ale obecne) a nasledne srovnavani s cenou jinyho auta s automatem. V momente kdy ten automat treba nechcete ani zadarmo a proste chcete manual, tak tohle neni argument, naopak je to duvod proc si reseni ktere nenabizi moznost manualu vubec nekoupit. Napriklad me by zena s hybridem s automatem vyhnala. Snad ani ne kvuli tomu hybridu, to by asi ani nepoznala ze je to hybrid, ale ten automat by neskousla. Zrovna tak pokud budete jezdit prevazne dlouhy streky po dalnici, hybrid vam nic navic neprinese, spis naopak. Pokud budete prevazne jezdit po meste, pak ten hybrid muze mit smysl. Proste neni to cernobily, ostatne proto existuji ruzna reseni a vsechny si najdou kupce.

0/−1
3.1.2019 13:20

P68e61t54r 77Č64e32r55v47e67n35ý 3296749157439

Vždyť se v článku píše, že tenhle hybrid má navíc řadící ploutve pod volantem...8-oR^ Takže za mě super. Vaši ženu nechápu. Moje žena by si na manuál už nezvykla, když poznala přednosti automatické převodovky. Hybrid je super při rozjezdu, kdy stačí zmáčknout tlačítko, zařadit D a sešlápnout plyn. Motor startuje za jízdy v závislosti na akceleraci. A hlavně pocítíte rozdíl na světlech, kdy moderní spalovací auta chcípají a s tím startováním pak ztrácejí drahocenné sekundy. Než Mercedes vedle nastartuje, vy už vyrážíte a řadíte se před něj...;-)

0/0
5.1.2019 2:08

J58i92ř54í 89S87e28h11n16a32l 6915708332296

Padla nejsou manual. Nema to spojku, padlama nezaradite jinak nez sekvencne, jestli jste si nevsiml. Zadny sekundy nikdo neztraci, motor bezi jeste nez zaradim rychlost. Pokud je nekdo na rozjezdu rychlejsi, je to jen proto ze jsem zaspal a ne o tom jaky mam auto. Navic je to uplne jedno, tak je o vterinu napred, na dalsich svetlech jsme stejne zase spolu. Z tehle kravin jako kdo se rychlejc rozjede jsem davno vyrostl. Treba vas to taky jednou prejde.

Jinak obecne je manual vzdy lepsi nez automat, protoze rucne se radi podle toho co se bude dit, zatimco automat radi podle toho co uz se stalo. Tedy principielne radi spatne (zatim, v autonomnim samoriditelnem aute to bude jinak). Tohle je proste fakt. Ze se s tim leckdo z lenosti smiri, resp. to ani nepozna protoze nevi jak se ma prevodovka pouzivat je pravda. Ten at si koupi automat. Ja ho nikomu nerozmlouvam, jen rikam ze automat v cene je nesmyslnej argument pro nekoho kdo ho proste nechce a vi proc ho nechce.

Zrejme nejste schopen pochopit vubec o cem jsem psal.

0/0
5.1.2019 14:10

P14e54t86r 96Č76e64r58v95e82n69ý 3806449697519

Nejsem odborník na pohony, ale u toho hybridu se jedná o bezestupňovou převodovku tzn. že můžete je jakoukoliv rychlostí a vždy máte optimálně "zařazeno". V koloně neřešíte jestli máte jet na jedničku nebo na dvojku (kdy má auto nejvyšší spotřebu). Můžete jet plynule superpomalu - na elektřinu. S tímhle řazením se Vám nestane, že byste podtáčel nebo přetáčel motor, pálil spojkové obložení. Elektronika si vše ohlídá. Vás víc baví manuál, ale po praktické stránce je lepší automat. Pro životnost/správnou funkčnost pohonu taky.

A ještě k té křižovatce. Pokud Váš pruh za křižovatkou po pár metrech mizí nebo třeba odbočuje (běžný jev), tak všechna auta stojí ve vedlejším pruhu, do kterého se vy budete také potřebovat zařadit. Proto na akceleraci záleží. Když totiž nezaspíte, tak předjedete naráz hned několik aut, která Vás pak už nebudou mít kudy předjet.:-)

0/0
6.1.2019 1:12

J47i26ř89í 91S96e24h57n32a51l 6425438112446

Jo, ono je tam dokonce CVT. Tak v tom pripade je to zcela bez diskuze. Toto skutecne neni vyhoda, ale naopak nevyhoda. Kdyz uz bych si z nejakyho duvodu koupil automat, tak tenhle by to rozhodne nebyl. Tohle fakt nechci ani zadarmo a vim proc. Co se tyka zivotnosti pohonneho ustroji, tak manual vitezi bezpecne nad jakymkoliv automatem, zejmena pak nad CVT. U manualu je prevodovka nesmrtelna a jediny co se servisuje je spojka a ta stoji par korun. Zato udrzba a opravy jakyhokoliv automatu stoji nasobne vic a zivotnost je mensi. O CVT doporucuji si neco precist, nadseni vas asi prejde.

0/0
7.1.2019 23:17

M89a62r39t62i17n 40K12a50r92á79s37e51k 9198563478758

No on proste trivalec je realne vyrobne levnejsi i uspornejsi, pri spravnem vyvazeni ho oproti ctyrvalci v aute prakticky nepoznate, a ohledem na to, ze jde o zakladni motorizace, tak je to drtive vetsine zakazniku jedno...

0/0
3.1.2019 9:20

L33a73d55i28s75l63a89v 41K98a72l18o71u81s 7125546631750

Dám příklad přímo z reálného světa. Yamaha dělá na motocyklech 3 válce. Suzuki,Kawasaku, Honda 4-válce, .... Yamaha je suverénně nejdražší.Komplikací 3-válce jsou vyvažovací hřídele(další setrvačné hmoty), nebo komplikované přesazování klikového hřídele.Smyslem tříválců je úspora místa a hmotnosti.

0/0
6.1.2019 10:28

L30a67d43i53s16l73a13v 66K11a54l45o61u50s 7875676191550

Dám příklad přímo z reálného světa. Yamaha dělá na motocyklech 3 válce. Suzuki,Kawasaki, Honda 4-válce, .... Yamaha je suverénně nejdražší.Komplikací 3-válce jsou vyvažovací hřídele(další setrvačné hmoty), nebo komplikované přesazování klikového hřídele.Smyslem tříválců je úspora místa a hmotnosti.

0/0
6.1.2019 10:29

H27o67n87z82a 67T36a71r 3969622434322

Oproti některým Modelům Toyota Vypadá Corolla hesky

Toyota chce dosáhnout 45% účinnosti motorů

Tepelná účinnost spalovacích zážehových motorů, které najdeme ve třetí generaci hybridního auta Toyota Prius je kolem 38 %. Toyota má ale k dispozici výzkumné prototypy, které dosahují účinnosti přes 40 % a dokonce téměř 45 %

V případě motoru 2ZR, který najdeme v nejnovějším Priusu, se Toyota rozhodla zvýšit účinnost např. díky využití Atkinsonova cyklu s proměnným časováním ventilů, recirkulace spalin (EGR) a sníženým třením.

Toyota už celosvětově prodala vic jak 10 milionů hybridních aut

http://www.hybrid.cz/toyota-uz-celosvetove-prodala-pres-10-milionu-hybridnich-aut

10 věcí, které možná nevíte o hybridech

http://www.hybrid.cz/10-veci-ktere-mozna-nevite-o-hybridech

0/0
3.1.2019 11:32

J40i67ř89í 35P73o75k88o88r14n31ý 2262104517602

mohu mluvit jen o Toyotě Corolle rv. 2000 , 2 l diesel, bez turba....najel jsem s ní 220000 km, ani jedna závada, doopravdy vůbec nic(jen ulomená páčka od otevírání kufru) pouze pravidelná výměna oleje, a destiček, a pár žárovek....nejlepší auto co jsem kdy měl, jednoduché a spolehlivé....

+3/0
3.1.2019 1:15

J61i35ř83í 85S74c92h62w40a70c55h 8528394808366

kdybyste napsal "nejspolehlivější" tak to beru, ale pokud považujete ten "traktůrek" s dynamikou Fabie HTP za nejlepší auto, co jste měl, tak to jste si moc "neužil" a jste velmi nenáročný uživatel auta ;-)

0/0
3.1.2019 11:37

P43a63v20e87l 73M98o77h15y33l11a 2677462310925

Jirko a mohu se zeptat co máš Ty za dělo? On asi výkon nebude vždy to nejdůležitější kritérium. Třeba kolega měl 170kW Alfu a to auto bylo více v servisu jak na silnici.....

0/0
3.1.2019 19:05

J28i27ř27í 14S59c80h77w41a15c48h 8978824358586

v hodnocení nej - auta je výkon a s ním spojená dynamika (alespoň pro mne) jeden z velmi důležitých parametrů. Ten tvůj kolega s Alfou asi "trpěl", když Alfa byla v servisu, ale pak měl "velkou radost" když jezdila. V té Corolle s atmosférickým dieselem, sice dvoulitrem, ale jen s 53 kW, by nejspíše "trpěl" neustále. ;-)

K tvé otázce, je to sice irelevantní, moje auto se neřeší.... já nemám žádné dělo, jezdím benzínovým Civicem 1.8/104kW. Tedy oproti té dieselové Corolle to vlastně dělo je.

Ale několik let jsem jezdil Roomsterem s 1.2HTP/51kW, se kterým jsem byl celkově spokojený s jedinou výhradou a to byla dynamika auta, ta prostě odpovídala jen výkonu 51 kW. Takže si dovedu představit jak ten atmosférický diesel s 53kW s o něco těžší Corollou asi "cvičil". No prostě nijak..... ;-)

A já si myslím, že téměř každému chlapovi, když se při sešlápnutí plynu něco děje, tak mu to vykouzlí úsměv na tváři. ;-)

0/0
3.1.2019 20:53

J42a75r73o70m69í34r 41Č54e43c90h 1833848717552

Jak pro koho,auto slouzi k preprave z budu A do bodu B u me predevis za co nejmensi naklady,verejna komunikace neni zavodni draha.Bohuzel si to hodne lidi mysli.Pokud mate potrebu adrenalinu pri seslapnuti plynu bezte si zajezdit na zavodni okruh.

0/0
4.1.2019 11:12

P28e38t70r 68Č22e53r38v48e79n98ý 3576119587709

Nejde o závodění. Tu dynamiku dnes potřebujete především na bezpečné předjíždění. A s naloženým autem to oceníte dvakrát. ;-)R^

0/0
5.1.2019 1:56

J88a90r72o29m72í57r 37Č96e75c95h 1613728827352

Predjet potrebuji tak maximalne kamion na dalnici,na predjeti traktoru a podobnych stroju na okreskach nepotrebuji auto o vykonu 100 Kw a vice.Pokud by se kazdy na komunikacich choval dle predpisu a ohleduplne,vezte ze by nebyl problem.

0/0
5.1.2019 8:24

J29i73ř19í 31S39c31h30w69a21c65h 8468884468346

předjet nejčastěji potřebuješ někoho, kdo jede 80-90 tacho, tedy ve skutečnosti 75-85, přičemž brzdí všechny ostatní, co naprosto bez problémů jedou 100 tacho tj. 90-95. A se slabým motorem za ním v hustějším provozu zůstaneš viset a prodlužuješ kolonu, protože na předjetí se slabým motorem potřebuješ mnohem více volného prostoru v protisměru, než někdo, kdo má "100 kW a více"....v takovém případě čím více, tím lépe a hlavně bezpečněji.

0/0
8.1.2019 1:28

Najdete na iDNES.cz