Toyota Corolla

Toyota Corolla | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

  • 20
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí model, ale i o třídu větší Avensis. Proto se pořádně natáhl rozvor a objem kufru se zvětšil těsně pod šest set litrů.

Zbrusu nová Corolla je dalším ze zástupu toyot, které využívají modulární platformu TNGA. Ta jednak počítá s prostorově úspornou zástavbou hybridního pohonu, zároveň však akcentuje ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Toyota se chlubí radikálním zvýšením tuhosti karoserie o 60 %, snížením těžiště o deset milimetrů a v zájmu zlepšení komfortu, ovladatelnosti a stability při brzdění kompletně přepracovaným podvozkem.

Toyota Corolla

Hlavní novinkou je sázka na hybridní pohon. V souladu s dřívějšími prohlášeními Toyoty se u Corolly s dieselem nepočítá, hybridy jsou naopak na výběr dva. Slabší a úspornější má spalovací motor 1,8 l a systémový výkon 90 kW, silnější s dvoulitrem pod kapotou dosahuje 132 kW. Nabídku doplní benzinový čtyřválec 1.2 Turbo, který jako jediný dostane manuální převodovku.

Corolla však v kombíkové verzi také znatelně povyrostla. Rozvor se natáhl o deset centimetrů na rovných 2,7 metru, čímž se vyrovnal o třídu většímu Avensisu. Tento model Toyota již jen doprodává – pro postupně klesající zájem byla jeho výroba ukončena a Corolle přibývá nelehký úkol udržet u značky ty zákazníky, kteří nepřesedli do SUV.

Japonci tvrdí, že Corolla Touring Sports, jak se kombi oficiálně jmenuje, má nejvíce místa pro kolena ze všech vozů ve své třídě. Nám to tak jednoznačné nepřipadá, v Octavii Combi je přece jen o něco víc místa. Mezigenerační zlepšení však Corolle nelze upřít.

Po otevření kufru překvapí jeho uspořádání. Podlaha je relativně vysoko a zavazadlový prostor je extrémně dlouhý. Vše se vysvětlí po odklopení dvojitého dna – pod ním se nachází obří prostor s vybráním pro rezervu. Baterie se tedy nacházejí jen pod zadními sedadly.

Díky tomu Corolla má vynikajících 598 litrů pro zavazadla (dvoulitrový hybrid 581 litrů), zároveň však musí trochu kouzlit se zadními sedadly. Ta jsou více vpředu a mají výš položený sedák, než by bylo přirozené. A dvojité dno v horní poloze plynule navazuje na jejich sklopená opěradla. Podlahu lze samozřejmě i snížit, pak však vznikne schod.

Nejvíc Corolla Touring Sports překvapí tím, jak je nízká a sportovně přikrčená. Konstruktéři nejen že snížili těžiště, ale také zkrátili převisy. Kapota motoru je o radikálních 47 milimetrů níž, střecha se snížila o 25 milimetrů. A aby se tyto změny ještě více zdůraznily, má zadní sklo o 12 stupňů menší sklon. Přes celkový nárůst proto nová Corolla kombi vypadá mnohem elegantněji než končící, poněkud těžkopádný Auris TS. Designu svědčí i to, že tentokrát je kombi postavené jako svébytný model, který nemá od předních dveří dál žádný díl společný s hatchbackem.

Toyota Corolla

Z péče, kterou Toyota nové Corolle věnovala, je zřejmé, jak velký význam pro ni tento model má. Změnou názvu z Auris zpět na Corolla se hatchback a kombi dostávají opět do středu dění – po dvě generace jsme v Evropě jako Corollu znali jen okrajově prodávaný sedan. Je zřejmé, že v době, kdy evropský trh šílí po SUV, chtějí Japonci upevňovat svoje pozice v nižší střední třídě těmi nejsilnějšími zbraněmi.