Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

aktualizováno 
Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude zase říkat Corolla. Návrat k jednomu z nejznámějších jmen automobilového průmyslu chystá na autosalon v Paříži. Představí tam také kombiverzi.

Toyota Corolla kombi | foto: Toyota

Toyota od příštího roku rozšíří modelovou řadu Corolla. Nově se na Corollu přejmenuje i model Auris, a v budoucnu tak budou používat název Corolla celosvětově všechny kompaktní hatchbacky, sedany a kombi v nižší střední třídě. Jejich evropská premiéra je naplánována na začátek roku 2019.

Corolla je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, který si od uvedení v roce 1966 koupilo přes 45 milionů zákazníků. Auris nahradil Corollu v Evropě v roce 2007 a mnozí tehdy kroutili hlavou. Auris si ovšem za deset let ve dvou generacích vydobyl slušné renomé. Corolla byla na starém kontinentu přítomna také, v podobě levného (ovšem velmi povedeného) sedanu, který se ovšem masovou záležitostí nestal. V Česku však Toyota letos do července prodala 1010 vozů Corolla a 1011 aurisů. Starý Auris se totiž vlastně doprodává a Corolla má velmi zajímavou cenu, proto jsou prodejní výsledky tak vyrovnané.

Toyota Corolla kombi

Přejmenování modelu souvisí s přechodem modelu Corolla na novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé dosud používané platformy. Všechna tři karosářská provedení Corolly budou v hybridním provedení.

Nová Corolla Touring Sports se představí ve světové premiéře na autosalonu v Paříži po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem. Kombíků této kategorie v Evropě začíná ubývat na úkor SUV a z nich odvozených crossoverů, nově se spekuluje, že o kombiverzi přijde Volkswagen Golf. O to bude nabídka kombíku Corolly zajímavější.

Nová Corolla má siluetu podobnou předchůdci Aurisu, ale je to zcela nové auto. Design se drží stylu aktuálních toyot a zároveň se vyhýbá bláznivinám některých modelů této japonské značky. Je to střízlivá směs sportovnosti a zajímavých designérských prvků v kabátu klasického hatchbacku.

Auto stojí na platformě Toyoty označené TNGA, kterou používá například crossover C-HR nebo Prius. Auris první generace byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty s hybridním pohonem. Nyní bude prvním modelem, který nabídne dva druhy hybridního pohonu a pouze jeden klasický spalovací motor – benzinovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním o výkonu 116 koní. Z hybridních ústrojí budou k mání provedení s benzinovými čtyřválci 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k (zcela nový motor představený aktuálně v novém Lexusu UX). Diesely z nabídky Toyota už téměř úplně vypustila, Corolla se naftového motoru určitě nedočká.

Fotogalerie

Nová Corolla bude o 30 mm širší a v provedení hatchback o 40 mm delší, o tuto hodnotu narostl rozvor, což se projeví v prostornosti kabiny v podélném směru. Auto je o 25 mm nižší než předchůdce a u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci 47 mm. Kombík se protáhl oproti aktuální verzi o šest centimetrů na 4,65 metru a rozvor 2,7 metru je ještě delší než u hatchbacku. Toyota slibuje kufr o objemu 598 litrů. Zadní náprava bude víceprvková u všech variant. V nabídce se má premiérově objevit také adaptivní podvozek.

Nová Corolla dostane moderní technologie v podobě průhledového head-up displeje, systému bezdrátového nabíjení pro mobily nebo nové multimediální systémy.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Najdete na iDNES.cz