Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odmocnina z lexusu krade show superbu. Vzduch prořezává samurajským mečem

Toyota Camry byla vždy dokonalou nudou, ale nová verze se osmělila a připomíná upjatého byznysmena, který odhodil kravatu a místo lakýrek chodí v teniskách. Oblíbili si ji zdejší alternativní taxislužby a také Škoda Superb liftback má hned nepříjemného konkurenta. Ne všechny aspekty tohoto sedanu ale našince potěší.

Jedno z hlavních světových aut Toyoty, které bylo loni v USA nejprodávanějším osobním modelem již 23. rokem po sobě, začíná být postupně více viditelné i u nás. Pražské ulice jsou plné starší verze sedanu Camry ve službách alternativních přepravních služeb a postupně je doplňuje i vylepšené provedení, které vrátilo tento model do tuzemské nabídky Toyoty.

Toyota Camry

Devátá generace je v podstatě takovou důkladnější modernizací té osmé. Někdejší nudné auto dostalo švih. V ulicích camry v bronzové metalíze dokonce poutá větší pozornost než nový superb. V designu této toyoty není možné nevidět jistý nádech značky Lexus. Ostatně již tradičně je tento sedan spřízněný s jejím modelem ES. Vzduch na přídi nově prořezává samurajský meč zakončený světlomety ve tvaru C, a v tomto tvaru jsou pojata i koncová světla. Škoda, že na rozdíl od konkurence camry nenabízí LED Matrix světlomety, a to ani za příplatek.

Nejpohodlnější toyota prokoukla. Klidná síla je vzorem spolehlivosti

Větší švih dostala i kabina. Ta působí kvalitně a prémiově, ale nadále poněkud stroze. Palubní deska se dvěma 12,3“ displeji je zcela nová, působí přehledně, materiály a zpracování uspokojí. Spolujezdec je opět oddělen od řidiče, a to ještě výrazněji zakrouceným panelem středové konzoly.

Jako v bavlnce, ale s kompromisy

Na obrazovce infotainmentu běží nejnovější rozhraní japonské značky, které se velmi příjemně používá a snadno se v něm orientuje. Odezva je rychlá a camry se standardně dodává s bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto a také s bezdrátovým nabíjením telefonu.

Automilníky: Drtivé hybridní vítězství zajistil Toyotě všedně působící Prius

Klimatizace má naštěstí vlastní klasický ovládací panel pod centrální obrazovkou, co ale řidiči ztěžuje život, jsou povinné asistenční systémy. Překročení rychlosti provází akusticky i blikáním symbolu na palubní desce. Možná ještě dotěrnější je pípání, pokud se autu zdá, že nedáváte pozor. A někdy stačí se jen déle podívat na středový displej.

Žralok kladivoun loví i v českých vodách. Návnadou Priusu je originalita

Sedadla s čalouněním z perforované kůže jsou pohodlná a přispívají k celkovému pocitu, že se máte jako v bavlnce. Sedáky vpředu by ale mohly být trochu delší. I na zadních sedadlech najdete pohodlný posez a dostatek místa, byť ne zdaleka tolik jako v superbu.

Camry je na rozdíl od superbu klasickým sedanem se všemi z toho plynoucími negativy. Zavazadlový prostor je s 493 litry velký a rozlehlý, ale s omezeným vstupním otvorem. Po zavření víka do něj navíc zasahují ramena, což omezuje využitelnost. V top verzi Executive navíc nejsou sklopná opěradla zadních sedadel, jen malý otvor pod zadní středovou loketní opěrkou. Kdo by je chtěl, ten musí zvolit jednu z nižších výbav.

ANALÝZA: Toyota převálcovala GM na jeho vlastním hřišti. I díky tsunami

Slabin je ale víc – otevírání zadního víka je zbytečně komplikované. Jeho odjišťování je malé a umístěné hodně vpravo, tam, kde byste ho nečekali. Napoprvé se vám to nejspíš nepodaří. Negativem je rovněž nemožnost oficiálně na střechu umístit střešní nosič ani dozadu namontovat tažné zařízení.

Hybrid s dieselovou spotřebou

Největší změna oproti předchozí verzi je ale pod kapotou. Oproti superbu, pokud se jedná o pohon, nadále nemůžete být vybíraví. Přední kola pohání hybridní systém páté generace Toyoty, který kombinuje 2,5litrový benzinový čtyřválec s lithium-iontovou baterií. Celkem je k dispozici 230 koní.

Návrat do Evropy. Nová Toyota Camry je tichý a pohodlný koráb

Nová pohonná jednotka zvyšuje účinnost a zlepšuje komfort jízdy. Zejména ve městě je jízda příjemně uhlazená a dynamika solidní. Disciplínu 0–100 km/h camry zvládne za 7,2 s. Pomoc elektromotoru je rychlá a efektivní. Léta praxe jsou znát. Hybridní ústrojí funguje ještě harmoničtěji a méně vtíravě než dřív.

Toyota Camry v číslech

  • délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 920 / 1 840 / 1 445 / 2 825
  • motor: benzinový přeplňovaný čtyřválec 2 487 ccm, 137 kW (186 koní), 221 Nm
  • elektromotor: 88 kW (120 koní) a 202 Nm
  • celkový výkon hybridního systému: 169 kW (230 koní)
  • převodovka: e-CVT s plynule měnitelným převodem
  • pohotovostní hmotnost: 1 645 kg
  • objem kufru: 493 l
  • objem paliv. nádrže: 50 l
  • max. rychlost: 180 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
  • spotřeba v testu: 5,9 l
  • cena test. verze Executive: 1 320 000 Kč s DPH

Při změnách režimu jízdy prakticky neregistrujete žádné rušivé momenty. Spalovací motor se víc ozve, jen když razantně prošlápnete plynový pedál, jinak je ale tato toyota tichá, kultivovaná a uvolněná. Je to vynikající auto pro jízdu po městě, a není divu, že ho hojně využívají právě alternativní taxislužby.

Spotřeba se v kombinovaném provozu vejde do šestilitrové spotřeby a ve městě zvládnete i o půl litru až o litr nižší. To je na tak velké auto hodně dobrý výsledek.

Svým charakterem je to stále auto spíš pro klidné jezdce. Řízení poskytuje solidní odezvu, při dynamičtější jízdě je ale již znát drobná nedotáčivost. Podvozek je vyvážený a odpružení vyhovující.

Ceníková cena camry je ve verzi Comfort 1,1 milionu Kč, zatímco testovaná verze Executive vyjde ještě o 200 tisíc korun dráž. Top superb je za přibližně stejné peníze, ale některé prvky jsou až za příplatek. Za to ale můžete vybírat mezi hned dvěma diesely, plug-in hybridem a benzinovou verzí, navíc s možností pohonu čtyř kol.

Toto není sportovní auto! Toyotě mají s prodejem Camry pomoci emisní limity

Na straně camry je pověst spolehlivosti a malého poklesu ceny při dalším prodeji. Z pohledu Čechů má ale zásadní nedostatek v podobě nepraktického zavazadlového prostoru a neexistence verze kombi. Jako uhlazené a úsporné alternativní taxi ale rozhodně nemá chybu.

Proč si Toyotu Camry koupit

Líbivý design s nádechem značky Lexus, harmonicky sladěné hybridní ústrojí, spotřeba odpovídající vznětovým motorům, prostorný a dobře odhlučněný interiér, rychle reagující infotainment, příjemně uhlazená a komfortní jízda, líbivý design, kvalita zpracování, aura spolehlivosti.

Proč ji nekupovat

Jen jedno karosářské provedení a verze pohonu, přístup do kufru a omezený vstupní otvor, u verze Executive nesklopná zadní opěradla, dotěrné asistenty pro kontrolu řidiče, nelze objednat pohon všech kol a matrix LED světlomety, oficiálně nelze namontovat střešní nosič ani tažné zařízení.

Nejčtenější

Balkánský křáp chystá návrat. Nástupce nejhoršího auta půjde po krku daciím

Myšlenka návratu auta se značkou Yugo již nějakou dobu láká příznivce v Srbsku. Někdejší jugoslávský hatchback, označovaný mnohými jako nejhorší auto na světě, si totiž zachovává kultovní status...

Projeli jsme ypsilon, než neřízený Musk Teslu zničí

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Model Y, než Elon Musk značku Tesla svým působením v administrativě Donalda Trumpa zničí. Jednou na nás dlouze troubili, další potom divoce blikali, ale jsme naštěstí v...

Prototypy bavoráků bez řidiče stále brázdí Prahu. Prozkoumali jsme je s foťákem

Po českých silnicích se tradičně pohybuje mnoho prototypů všemožných automobilových značek. Vývojová centra u nás mají automobilky, dodavatelské firmy, konstrukční kanceláře. A všichni potřebují své...

Rodinný ideál z Česka. Hyundai i30 berte bez obav s benziňákem

Doba, kdy jsme se korejským autům spíš posmívali, je už dávno pryč. Třetí i30 zabodovala povedeným podvozkem, příjemným interiérem, často atraktivními akčními verzemi za zajímavé ceny, pětiletou...

Sedmimístný dongfeng je luxusním autem pro čtyři. Čínské MPV nemá soupeře

V době, kdy se kategorie MPV v podstatě smrskla na osobní verze dodávek, přichází na evropské trhy čínský zástupce, který dělá ve srovnání s dodávkami v podstatě všechno naopak. Má místa pro sedm,...

Čínský elektromobil od Leapmotoru vyrobí Stellantis ve Španělsku

Automobilka Stellantis a její čínský partner Leapmotor si zřejmě pro výrobu elektrického crossoveru B10 určeného pro evropský trh vyberou Španělsko. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na...

24. března 2025

Sedmimístný dongfeng je luxusním autem pro čtyři. Čínské MPV nemá soupeře

V době, kdy se kategorie MPV v podstatě smrskla na osobní verze dodávek, přichází na evropské trhy čínský zástupce, který dělá ve srovnání s dodávkami v podstatě všechno naopak. Má místa pro sedm,...

24. března 2025

Rodinný ideál z Česka. Hyundai i30 berte bez obav s benziňákem

Doba, kdy jsme se korejským autům spíš posmívali, je už dávno pryč. Třetí i30 zabodovala povedeným podvozkem, příjemným interiérem, často atraktivními akčními verzemi za zajímavé ceny, pětiletou...

24. března 2025

Prototypy bavoráků bez řidiče stále brázdí Prahu. Prozkoumali jsme je s foťákem

Po českých silnicích se tradičně pohybuje mnoho prototypů všemožných automobilových značek. Vývojová centra u nás mají automobilky, dodavatelské firmy, konstrukční kanceláře. A všichni potřebují své...

23. března 2025

Balkánský křáp chystá návrat. Nástupce nejhoršího auta půjde po krku daciím

Myšlenka návratu auta se značkou Yugo již nějakou dobu láká příznivce v Srbsku. Někdejší jugoslávský hatchback, označovaný mnohými jako nejhorší auto na světě, si totiž zachovává kultovní status...

22. března 2025

Tesla byla z bezpečnostních důvodů vyřazena z autosalonu ve Vancouveru

Americký výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk, byl z bezpečnostních důvodů vyřazen z mezinárodního autosalonu v kanadském Vancouveru. Oznámili to organizátoři akce. Ve...

22. března 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Pražské nomádské premiéry: Škoda Obytnaq a Unimog se záchodem na naftový pohon

V pátek 21. března startuje na výstavišti v pražských Letňanech veletrh For Caravan. Tradční veletrh kempování a karavaningu má otevřeno až do neděle třiadvacátého. Na která nomádská auta se jít...

21. března 2025,  aktualizováno 

Čínská elektromobilka plánuje třetí továrnu v Evropě. Možná v pomalém Německu

Čínská automobilka BYD hodlá letos rozhodnout o umístění své třetí evropské továrny na výrobu osobních vozů. Vyplývá to z prohlášení zvláštního poradce této ambiciózní elektromobilky pro evropský trh...

21. března 2025

Projeli jsme ypsilon, než neřízený Musk Teslu zničí

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Model Y, než Elon Musk značku Tesla svým působením v administrativě Donalda Trumpa zničí. Jednou na nás dlouze troubili, další potom divoce blikali, ale jsme naštěstí v...

21. března 2025

Parkování potěšením. Podívejte se na nejzajímavější garáže pro auta

Parkovací garáže jsou obecně považované za ty nejvšednější ze všech veřejných staveb. Nemusí to ale být vždy jen omšelé nevzhledné budovy. Existuje totiž řada příkladů těch, které se tomuto trendu...

20. března 2025

Šílený Kiwee by mohl proměnit osobní mobilitu ve městech. Pokud dostane šanci

Kiwee je hodně netradiční model, který chytře vyzobává to nejlepší z klasických konceptů elektromobility, sdílení aut a inovativních řešení udržitelného provozu ve městech. Rozhodně tomu nápadu nelze...

20. března 2025

Německé úřady naplňují varování. Zavádějí kamery na mobily v rukou řidičů

Používání mobilních telefonů je problém asi po celém světě. Někde kvůli tomu nasazují vyšší počet policejních hlídek na silnice, jinde rovnou začínají používat speciální kamery, které jsou schopny...

20. března 2025