Jedno z hlavních světových aut Toyoty, které bylo loni v USA nejprodávanějším osobním modelem již 23. rokem po sobě, začíná být postupně více viditelné i u nás. Pražské ulice jsou plné starší verze sedanu Camry ve službách alternativních přepravních služeb a postupně je doplňuje i vylepšené provedení, které vrátilo tento model do tuzemské nabídky Toyoty.
Devátá generace je v podstatě takovou důkladnější modernizací té osmé. Někdejší nudné auto dostalo švih. V ulicích camry v bronzové metalíze dokonce poutá větší pozornost než nový superb. V designu této toyoty není možné nevidět jistý nádech značky Lexus. Ostatně již tradičně je tento sedan spřízněný s jejím modelem ES. Vzduch na přídi nově prořezává samurajský meč zakončený světlomety ve tvaru C, a v tomto tvaru jsou pojata i koncová světla. Škoda, že na rozdíl od konkurence camry nenabízí LED Matrix světlomety, a to ani za příplatek.
Nejpohodlnější toyota prokoukla. Klidná síla je vzorem spolehlivosti![]() |
Větší švih dostala i kabina. Ta působí kvalitně a prémiově, ale nadále poněkud stroze. Palubní deska se dvěma 12,3“ displeji je zcela nová, působí přehledně, materiály a zpracování uspokojí. Spolujezdec je opět oddělen od řidiče, a to ještě výrazněji zakrouceným panelem středové konzoly.
Jako v bavlnce, ale s kompromisy
Na obrazovce infotainmentu běží nejnovější rozhraní japonské značky, které se velmi příjemně používá a snadno se v něm orientuje. Odezva je rychlá a camry se standardně dodává s bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto a také s bezdrátovým nabíjením telefonu.
Automilníky: Drtivé hybridní vítězství zajistil Toyotě všedně působící Prius![]() |
Klimatizace má naštěstí vlastní klasický ovládací panel pod centrální obrazovkou, co ale řidiči ztěžuje život, jsou povinné asistenční systémy. Překročení rychlosti provází akusticky i blikáním symbolu na palubní desce. Možná ještě dotěrnější je pípání, pokud se autu zdá, že nedáváte pozor. A někdy stačí se jen déle podívat na středový displej.
Žralok kladivoun loví i v českých vodách. Návnadou Priusu je originalita![]() |
Sedadla s čalouněním z perforované kůže jsou pohodlná a přispívají k celkovému pocitu, že se máte jako v bavlnce. Sedáky vpředu by ale mohly být trochu delší. I na zadních sedadlech najdete pohodlný posez a dostatek místa, byť ne zdaleka tolik jako v superbu.
Camry je na rozdíl od superbu klasickým sedanem se všemi z toho plynoucími negativy. Zavazadlový prostor je s 493 litry velký a rozlehlý, ale s omezeným vstupním otvorem. Po zavření víka do něj navíc zasahují ramena, což omezuje využitelnost. V top verzi Executive navíc nejsou sklopná opěradla zadních sedadel, jen malý otvor pod zadní středovou loketní opěrkou. Kdo by je chtěl, ten musí zvolit jednu z nižších výbav.
ANALÝZA: Toyota převálcovala GM na jeho vlastním hřišti. I díky tsunami![]() |
Slabin je ale víc – otevírání zadního víka je zbytečně komplikované. Jeho odjišťování je malé a umístěné hodně vpravo, tam, kde byste ho nečekali. Napoprvé se vám to nejspíš nepodaří. Negativem je rovněž nemožnost oficiálně na střechu umístit střešní nosič ani dozadu namontovat tažné zařízení.
Hybrid s dieselovou spotřebou
Největší změna oproti předchozí verzi je ale pod kapotou. Oproti superbu, pokud se jedná o pohon, nadále nemůžete být vybíraví. Přední kola pohání hybridní systém páté generace Toyoty, který kombinuje 2,5litrový benzinový čtyřválec s lithium-iontovou baterií. Celkem je k dispozici 230 koní.
Návrat do Evropy. Nová Toyota Camry je tichý a pohodlný koráb![]() |
Nová pohonná jednotka zvyšuje účinnost a zlepšuje komfort jízdy. Zejména ve městě je jízda příjemně uhlazená a dynamika solidní. Disciplínu 0–100 km/h camry zvládne za 7,2 s. Pomoc elektromotoru je rychlá a efektivní. Léta praxe jsou znát. Hybridní ústrojí funguje ještě harmoničtěji a méně vtíravě než dřív.
Toyota Camry v číslech
|
Při změnách režimu jízdy prakticky neregistrujete žádné rušivé momenty. Spalovací motor se víc ozve, jen když razantně prošlápnete plynový pedál, jinak je ale tato toyota tichá, kultivovaná a uvolněná. Je to vynikající auto pro jízdu po městě, a není divu, že ho hojně využívají právě alternativní taxislužby.
Spotřeba se v kombinovaném provozu vejde do šestilitrové spotřeby a ve městě zvládnete i o půl litru až o litr nižší. To je na tak velké auto hodně dobrý výsledek.
Svým charakterem je to stále auto spíš pro klidné jezdce. Řízení poskytuje solidní odezvu, při dynamičtější jízdě je ale již znát drobná nedotáčivost. Podvozek je vyvážený a odpružení vyhovující.
Ceníková cena camry je ve verzi Comfort 1,1 milionu Kč, zatímco testovaná verze Executive vyjde ještě o 200 tisíc korun dráž. Top superb je za přibližně stejné peníze, ale některé prvky jsou až za příplatek. Za to ale můžete vybírat mezi hned dvěma diesely, plug-in hybridem a benzinovou verzí, navíc s možností pohonu čtyř kol.
Toto není sportovní auto! Toyotě mají s prodejem Camry pomoci emisní limity |
Na straně camry je pověst spolehlivosti a malého poklesu ceny při dalším prodeji. Z pohledu Čechů má ale zásadní nedostatek v podobě nepraktického zavazadlového prostoru a neexistence verze kombi. Jako uhlazené a úsporné alternativní taxi ale rozhodně nemá chybu.
Proč si Toyotu Camry koupit Líbivý design s nádechem značky Lexus, harmonicky sladěné hybridní ústrojí, spotřeba odpovídající vznětovým motorům, prostorný a dobře odhlučněný interiér, rychle reagující infotainment, příjemně uhlazená a komfortní jízda, líbivý design, kvalita zpracování, aura spolehlivosti. Proč ji nekupovat Jen jedno karosářské provedení a verze pohonu, přístup do kufru a omezený vstupní otvor, u verze Executive nesklopná zadní opěradla, dotěrné asistenty pro kontrolu řidiče, nelze objednat pohon všech kol a matrix LED světlomety, oficiálně nelze namontovat střešní nosič ani tažné zařízení. |