Nová generace Toyoty Aygo, která se bude nadále vyrábět ve středočeském Kolíně, je výrazně jiný vůz než jeho předchůdci. Zůstává sice malým autem, ale dostala sebevědomější pojetí ve stylu crossoverů. Proč se automobilka rozhodla touto cestou vydat, vysvětlil vedoucí pro stylistické ztvárnění vozu Tadao Mori.
Po dvě generace vznikalo Aygo coby sourozenec modelů značek Peugeot a Citroën, třetí přijíždí osamocena. Toyota se tak u ní rozhodla ke změně pojetí vozu. Nejspíš kvůli úsporám postavila Aygo X na větší platformě modelu Yaris (byť samozřejmě upravené). To pak postavilo designéry a inženýry před nové výzvy.
Výsledkem je auto, které není tradičním malým hatchbackem, Aygo X se vytáhlo do výšky a vizuálně zmohutnělo, přitom nadále zůstává malým a obratným autem do města. Jak design novinky vznikal, popsal Tadao Mori z Toyota Motor Europe.
Plátěná střecha oproti skleněné ušetří mnoho kilogramů. Látku mám rád i proto, že autu dodává trochu jinou atmosféru, opět více propojuje vnější a vnitřní svět.
Tadao MoriToyota Motor Europe
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium