Toyota Aygo X | foto: Toyota Motor Europe

Chtěli jsme auto vonící po koření, říká designér kolínské Toyoty

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Nová generace Toyoty Aygo, která se bude nadále vyrábět ve středočeském Kolíně, je výrazně jiný vůz než jeho předchůdci. Zůstává sice malým autem, ale dostala sebevědomější pojetí ve stylu crossoverů. Proč se automobilka rozhodla touto cestou vydat, vysvětlil vedoucí pro stylistické ztvárnění vozu Tadao Mori.

Po dvě generace vznikalo Aygo coby sourozenec modelů značek Peugeot a Citroën, třetí přijíždí osamocena. Toyota se tak u ní rozhodla ke změně pojetí vozu. Nejspíš kvůli úsporám postavila Aygo X na větší platformě modelu Yaris (byť samozřejmě upravené). To pak postavilo designéry a inženýry před nové výzvy. 

Výsledkem je auto, které není tradičním malým hatchbackem, Aygo X se vytáhlo do výšky a vizuálně zmohutnělo, přitom nadále zůstává malým a obratným autem do města. Jak design novinky vznikal, popsal Tadao Mori z Toyota Motor Europe.

Plátěná střecha oproti skleněné ušetří mnoho kilogramů. Látku mám rád i proto, že autu dodává trochu jinou atmosféru, opět více propojuje vnější a vnitřní svět.

Tadao MoriToyota Motor Europe

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se