Toyota Aygo: Japoneček od Kolína

  16:44aktualizováno  16:44
Z kolínské továrny už vyjíždějí první Toyoty s českými rodnými listy. Aygo je z trojice trpaslíků, které se v továrně TPCA montují, nejkratší. Od ostatních dvou sourozenců, kterými jsou Peugeot 107 a Citroën C1, se odlišuje o trochu více.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst.

Toyotička do města má nejstarší japonské automobilce přitáhnout mladé zákazníky.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Rozvor je 2340 milimetrů. Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

***
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb
***

Stejně jako sourozenci vyznává i aygo minimalistický styl interiéru. Na dveřích vykukuje hodně plechu a z okénka zadních dveří nebudete mávat a pokřikovat na kolemjdoucí slečny/chlapce, nanejvýš je totiž o pár centimetrů vyklopíte.

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Řidič osmisetkilového autíčka bude mít k dispozici 50 kW (68 koní) výkonu a 93 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu vystačí malá toyota s 4,6 litry benzinu. Maximální rychlost je 157 kilometrů v hodině.

***
O motoru 1,0 VVT-i Toyota prohlašuje, že patří k nejlehčím sériovým motorem současnosti. Váži pouhých 69 kilogramů.
***

Kdo raději naftu, může sáhnout po čtyřválcové čtrnáctistovce D-4D. Malý turbodiesel se 40 kilowatty výkonu (54 koní) a 130 Nm maximálního kroutícího momentu se spokojí  s 4,1 litry paliva na 100 kilometrů. Se vznětovým motorem pod kapotou umí aygo pelášit až stošedesátkou. Dieselový common-rail však bude v aygu k mání až od roku 2006.

Motory budou spřaženy s manuální pětistupňovou převodovkou. Koho neustálé řazení při popojíždění v městských kolonách nebaví, sáhne po pětistupňové robotizované převodovce T-Shift5.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). Z komfortní výbavy stojí za pozornost autorádio s přehravačem "CDček" už v základní výbavě, k zahození není ani posilovač řízení. Kola mají rozměr 155/65 R14, v nejvyšší výbavě budou obuta na litá kola.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6).

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb

Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz